Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

JMF-37

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2014
Pajeroni jakopäästä kuuluu kova rallatus kuin ketju hankaisi tai hakkaisi johonkin, mutta kun kääntää ohjauksen täysin laitaa vasten niin ääni loppuu. Olen vaihtanut uuden ohjaustehostimen pumpun, alipainepumpun, jakoketjun, mutta ääni ei vain katoa, voisiko ääni tulla syöttöpumpusta, onko jollain vastausta ongelmaani ??
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Vaihdoitko ketjunkiristimen??
Ja kannattaa tarkistaa että on kaikki hampaat talles
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Jakopäähän on vaihdettu kaikki hilut. Mielestäni tuo ohjaustehostimen kuormittaminen ei pitäisi vaikuttaa ketjuun mitenkään, mutta syöttöpumppuun kylläkin koska se saa voimansa sen rattaalta. Elikkä onko kellään samoja kokemuksia?
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Ettei ole nyt käynyt kuten ex työkaverin pallerossa, jakopää kilkkeiden laiton yhteydessä konetta pyöritetty väärään suuntaan = rallatti 1000km ja pask&@ kone... Ketju siis jää löysälle jos väärään suuntaan pyörittää konetta vaikka näyttääkin että olis kireellä
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Mr mmc sanoi
Ettei ole nyt käynyt kuten ex työkaverin pallerossa, jakopää kilkkeiden laiton yhteydessä konetta pyöritetty väärään suuntaan = rallatti 1000km ja pask&@ kone... Ketju siis jää löysälle jos väärään suuntaan pyörittää konetta vaikka näyttääkin että olis kireellä
Tästä onkelmasta on oikein erikseen varoitus korjaamokäsikirjassa...
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

No ei, kun kyseisen äänen takia kaikki nämä vaihdot on tehty eikä mikään ole auttanut, ääntä on tutkineet / kuunnelleet monet korjaamoasiantuntijat mutta varmaa selitystä ei ole saatu, siksipä olen nyt kääntynyt käyttäjien puoleen josko jollain olisi ollut vastaava ongelma, oletettavasti vien auton dieselkorjaamolle ja katsotaan vielä tuo syöttöpumppu vaikka siellä sanottiin että jos tuo ääni tulee pumpusta niin se olisi jo hajonnut ajat sitten, ääni on tullut pikkuhiljaa n. 100 tkm. aikana. Ja huom. se katoaa kun käännän pyörät ääriasentoon siis rattia rajoitinta vasten.
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

onko 2.8.ssa alipainepumppu ketjulla/rattailla saattaa tulla siitä se ääni, jos tukkii kaikki reijät ettei se saa ilmaa. alipaine järjestelmän solenoideissa
yhdessä on semmonen pikkunen suodin.selviää nyppäämällä joku niistä alipaine letkuista irti. voi se ite alipainepumppukin olla rikki.
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Onpas visainen onkelma...
Missäpäin suomea sijaitsee.. Jos sattuu kulkee ohi niin poikkeis kuuntelemassa...
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Selviskö ongelma.
Mulla sama homma.
Luulen että ongelma on hammaskosketuksessa eli backlash.
Korjaamo käsikirja antaa kyllä mitat ja ohjeen että jos vituillaan niin vaihda osa.
Oon tehny remontteja isompiin dieseleihin ja niissä backlash säädetään.
Eli onkohan tuolla säädöt vai täytyykö mennä timantti tiskille.
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

no niin 4m40 eli 2.8td rallatuksen syyksi selvisi kulunut kiila/kiilaurat jakopäässä.
 
Vs: Pajero 2.8 TD 4m40 jakopää "rallattaa"

Moi mulla sama vika ja ois kiva tietää miten sen sais hiljenemään kun vesipumppu,ohjaustehostin pumppu,alipaine tehostin on vaihdettu muttei hiljene.
 
Takaisin
Ylös Bottom