Pajero 3.2 DID ostamassa

MarkusV

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2012
Moro!
Eli tarvittaisiin maasturi ja ollaan mahdollisesti emännän kans ostamassa Pajero 3.2. Vuosimalli olis 01-04 ja mielellään automaatti. Käytii tossa jo yhtä koeajamassa ja auto vaikutti kaikin puolin hyvältä, mutta ei päästy välirahasta sopuun niin ei tullu kauppoja. Olisin kyselly et minkä hintasia huoltoja Pajeroissa on ja maksaako varaosat maltaita vai onko kohtuuhintaisia? Tekniikka on kaiketi aika kestävää? Entä uskaltaako tommosen Pajeron ostaa jos mittarissa on jotain 300-400tkm? Vai alkaako olla jo ehtoopuolella? Mitä mieltä esim. tästä http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4176403 ? Kannattaako tota mennä edes kattomaan tai onko joku mahdollisesti käyny jo kattomassa tota?
Jos joku vois vastailla noihin kysymyksiin ja kertoa mahdollisesti omia kokemuksia Pajerosta niin olisin kiitollinen :)
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Kyllähän näillä ajelee. Itsellä ollut tuo 01 vuosimallinen 3,2 did pajero pyöriny jokapäiväisenä käyttöautona. Varaosien hinnoissa on vaihtelua... merkkiliikkessä osa osista melkosen arvokkaita, mutta pienellä nettiselailulla yleensä pystyy löytämään maailmalta edullisempia vaihtoehtoja. Etupyörien laakerit taitaa näissä olla semmonen herkästi väljistyvä kohde. Koneessa jakoketju ja etenkin sen yläohjaimen kunnon seuranta tärkeää. Joissain näissä myös ajan myötä rupeaa egrn lauhdutin vuotamaan jäähdytysnestettä. Ainakin tuo oma on ihan mukavalle ajopelille tuntunut eikä edes pahoja tekniikan kiukutteluja ole sattunut matkan varrelle. Tietysti noilla kilometreillä ja vuosimalleilla rupeaa jo maastoautot yleensä olemaan yksilöitä. Edellisen / edelllisen omistajien ylläpito/ sen puute kyllä näkyy varmasti. Hyvin huollettuna tarjoaa vielä mukavia ja turvallisia ajokilometrejä.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Jos egr on vielä toiminnassa, niin tuskin 300-400 tkm kohdilla ilma kulkee imukanavissa.
Ruoste rupee syömään itsekantavaa koria, jos ei ole oikeasti ruostesuojattu (ja siitä huolimatta).
Takapään puslat leviää n.200tkm jos vetelee kärryjä ja renkaat kuluu sisäpinnasta.
Syöttöpumput hajoaa alle puolen miljoonan kilsoilla.
Kaksoismassavauhtipyöriä on maailmalla hajonnut paljon ja suomaliassakin muutamia.
Edit: Minullakin n. 215tkm :seina

Ihan hyvä auto, säästä vielä rahaa ja osta tojota, leksus tai mersu (vanhempi) ;D
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Arska-tehtaalta sanoi
säästä vielä rahaa ja osta tojota, leksus tai mersu (vanhempi) ;D
Miks. Jos oikein suosittelet, niin osallistutko 400tkm ajetun ML:n tuleviin remppakuluihin, niitä kun takuulla tulee? Vai mikä tässä on jujuna?

Ja jos veturina palvelleeseen autoon saa parinsadantuhannen kilsan välein vaihdettavien peräpään puslien hinnalla erillisjousituksen, niin en pitäisi edes pahana. Kaikkiin ei saa sitä edes rahalla, vaan on tyytyminen siihen wanhaan Bedford -style alustaan. Eikä Pajen korjaustarve tuoltakaan osalta ole kirkossa kuulutettu, ihan huoletta saa normi kärrynvedot harrastaa ilman puslavaivoja.

Ruostehommat kun otettiin puheeksi, niin ei oo Pajero kyllä mikään älypaha ruostumaan. Justiin ihailin -08 TDV6 Discoperunan nätisti punertavaa alustaa/koria, oikein pahaa teki. Kontrasti oli iso, kun maalipinta kiilsi kun ne kuuluisat kulkuset, vaikka kori/alusta oli todella pahasti ruosteessa. Eikä oo discopottu ainut...>>
http://mercedesrust.blogspot.com/

Tosta Lexuksen citymaasturista ei oikeastaan oo mitään sanottavaa. Muuta kun että kauneus on katsojan silmissä. Tai kauheus ;D.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Aijjaijai, nyt kävi PAjeromiehen sydämelle ;D

Mutta kun tuota -01 mallia on tullu ropailtua muutamia vuosia, niin esim. ykköskopanen pajero on A:halvempi B:helpompi C:nopeampi huoltaa noilla kilometreillä :driver (eri asia tyydyttääkö ykköskoppanen sivistyneen ja valveutuneen maastoautoilijan egoa ::) )

En ole täysin samaa mieltä erillisjousituksen ihanuudesta, helvetisti kuluvia osia ja joustot samaa tasoa henkilöauton kanssa (tosin asfalttimaastoautoilijat ei muuta tarvitsekkaan). Takarenkaiden negatiivinen camberi lisääntyy huomattavasti, kun auto kuormataan täyteen ja lisäksi vielä kärryn aisapaino=takarenkaat kuluu.

Voin laittaa oman vikalistan yli 150 tkm ajokokemuksella... ( määräaikaishuollot tehty liikkeessä)

-Keskinäyttö rikki (toimii milloin haluaa, yleensä ei)
-Täydellinen ruostesuojaus teetetty 93 tkm, silloin oli kaksi n. sormenpään kokoista ruostelaikkua helmapellin sisäpinnassa.
-Takajarrusylinterit jumissa pariin kertaan
-Etupyörän laakerit (molemmat) alle sadassatonnissa vaihtoon
-Jakiksen häiriövalo on ystävänämme usein
-EGR:n aiheuttama imusarjan osittainen tukkeutuminen ja vikakoodit
-Nokkaketjun yläohjuri kulunut
-Sähköantenni rikki
-Takaluukun lukko korjattu kaks kertaa (hapettuu jumiin)
-Keskuslukitus ei toimi (patterit loppu)
-Takaperä klonksaa, välityksessä löysää? (takakardaanin murrokset)
-200 tkm+ helman takasisäpinnassa reikä ja etusisälokarissa samoin
-Takapään puslat loppu (vaihdettu millner offroad)
-Pyöränlaakerit jurnuttaa (mikälie?)
-Hehkut rupee olemaan loppu, käynnistyy kovalla pakkasella epätasaisesti
-Nykii matalilla kierroksilla vedätettäessä, ei vikakoodeja

Edittiä
- 220 tkm kaksoismassavauhtipyörä särki, nykinät johtu siitä
- 250 tkm vaihteiston ja jakiksen välistä poorit sileeksi
- polttoainelinjan putket puhki
- takalämppärin luona muovien takana reilunkokoinen reikä

Jos jollain on vehkeet pelannu paremmin, niin onneksi olkoon. Miulla on eri-ikäisiä Pajeroita tällä hetkellä neljä pihassa, joten ei miuta voi merkkiuskolliseksi kategorisoida, eihän :seina

Mutta, jos on aikeissa vetää painavampaa kärryä, niin EHDOTTOMASTI AUTOMAATTIVAIHTEISTOLLINEN malli.
Noissa kolmoskoppasissa on niin pitkä välitys, jottei nopeella alueella oikein tuu hiljaa ajamisesta mitään ja lyhkäsellä alueella auto ei vaan käänny kunnolla.

PS. Saatto jäädä jotain pois listasta, mutta noi tuli nyt mieleen.

PPS. Meidän lähimmässä merkkiliikkeessä huollon tuntiveloitus 100E/h :) :D ;D
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Minäkin kääntyisin edelliseen (2,8) malliin nimen omaan huollon helppoudessa ja pelkästään hinnankin takia.
Suomessahan on suorastaan rikollista omistaa liian uusi maasturi.
Laittaisin sen muutaman tonnin enemmän vähemmän ajettuun linttaan, jos on pakko saada 3,2 malli.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Arska-tehtaalta sanoi
Aijjaijai, nyt kävi PAjeromiehen sydämelle ;D
Turha luulo, vielä joudut treenaamaan lisää ;D.

Ei toi sun vikalista omasta mielestäni mikään paha ole. Aika pitkälti kuluvaa osaa ja pikku puuhastelua. Kuitenkin 11 vuotta vanha auto, 200-300tkm ja puskurista puskuriin täys tekniikkaa.

Tuosta ruostesuojauksesta sen verran, että kannattaa pyytää suojaamoa poistamaan ainakin kynnyskoteloiden/helmojen muovipanelit ja astinlaudat. Muuten sinne on ihan turha kotelonsuoja-aineita levitellä. Muita omasta mielestäni huomionarvoisia paikkoja on levikkeiden alta löytyvät takakaaret ja sisäloksujen päällekkäisten peltien limisaumat. Itse "runkoaisat" ja pohjalevy on muovattu isoista paloista ja ainakin omien kokemusteni mukaan ne on usein hyvässä tikissä. Aikanaan hankinta-aikeissa jokunen Pajero tullut tsekattua.

Kivasti kolmoskoppastakin pystyy itse laittelemaan. Itse asiassa moni repair/service homma on Pajerossa sen verran mukavasti mietitty, että väkisin tulee mieleen valmistajan huomioineen näiden käytön/korjauksen kaikenlaisissa olosuhteissa ja kilpailuissa. Ihan perus öljynvaihdot ja suodatinjumpat sujuu mielestäni jopa helpommin kun vanhemmissa.

Onko muuten tehtaan Arskan Pajerosta camberin säädöt jo tapissaan?
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

ja sitte oli tankin täyttöputken ruostumis ropleemi.kotelo täyttyy kuralla,ja ruostuttaa ympäristöään.ja tosikalliit suuttimet saattaa sipata venäjänlaadun dieselistä.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Kyllähän tuota itekkin pystyy laittelemaan kohtuumukavasti.

Noissa 01 mallisissa on muuten jotenkin vääränlaiset anturit jakolaatikossa joka aiheuttaa sitten noita häiriövilkutteluja (enimmäkseen kosteilla keleillä). Jossain oli huoltotiedotekin aiheesta. Itsellä vilkutteli nuo kanssa mutta ongelma hävisi anturien liittimet auki käyttämällä ja putsaamalla. Näihin on korvaavat paremmat kait saatavissa tilalle. Meinasin jo ruveta vaihtamaan mutta kerran rauhoittui liittimien putsailulla niin olkoon toistaiseksi.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Arska-tehtaalta sanoi
Ei ole, ei kai kukaan kompensoi väljiä puslia camberin säädöillä, eihän ;)
Kattos vaan, täällä on tarina jatkunut. Tarkoittaakos tuo vinkeä hymiö, että olet kokeillut sitä, vai kuinka ??? Jos poikittaisen alatukivarren puslat on oikeasti loppu/rikki, niin ei taida kyllä säätövarat sellaiseen riittää, eikä siinä tosiaan mitään järkeä olisikaan. Lähinnä vaan kiinnosti tuo diagnoosi puslien kunnosta, mutta sähän kerroitkin sen jo tuolla ylempänä, väljä mikä väljä.

Ihan mielenkiinnosta pitää seurailla omassa tilanteen kehittymistä. Puuhastelijana ja puulämmittäjänä tulee jonkun verran jarrullista kärriä vedettyä, mutta onneks siinä on pitkä aisa ja 5,5 metrin lava jolloin sen saa aina kuormattua tasaisesti. Vois ajatella että perän puslat kestää entistäkin paremmin, jos aisapainot ei oo ihan mahottomia. Ainakin vielä 150tkm jälkeen pyörät on suorassa ja 285:set rinkulat kuuluu ihan tasaiseen. Itse asiassa renkaat kuluu tasaisimmin, mitä missään aikaisemmassa autossani.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

MarkusV sanoi
Mitä mieltä esim. tästä http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4176403 ? Kannattaako tota mennä edes kattomaan tai onko joku mahdollisesti käyny jo kattomassa tota?

Toivottavasti et ole mennyt edes katsomaan. Meikällä on pikalinkeissä 3.2 Pajerot nettiautosta ja tarkastan tarjonnan silloin tällöin jos innostuisi vaihtamaan.... :driver

Linkin Pajero on ollut varmaan vuoden (!!!) myynnissä. Ei ole mennyt kaupaksi näköjään millään. Myyjän stragediana on laskea vähän väliä hintaa ja kun on tarpeeksi mennyt alas niin sitten taas ylös. (saa niitä "päivitetty 24h" yms. leimoja nettiautoon...)

Parhaimmillaan hinta on ollut alle 10000€ ja pahimmillaan jotain 13-14k€...nyt hinta laskee taas pikkuhiljaa. Hohhoijaa, odotan mielenkiinnolla milloin joku tuohon haksahtaa, jotain on pakko olla pahasti vialla.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Nyt olen siirtymässä subarumaailmasta mitsujen pariin. Mitsusta (pajero 2,8) kokemusta, sellainen ollut laina-autona mettäkäytössä usevampana syksynä. Mukava ollut ajaa.

Nyt olen käyttikseksi hommaamassa perhekäyttöön isompaa autoa Outbackin dieselin tilalle. 2004-2006 mallin 3.2 pajeroita katsellut.

Näistä kovasti vikalistoja aina keräilään, niin mitä ostajan kannattaisi katsella ennen ostoa ja tehdä oston jälkeen, muuta kuin ajaa?

Oma lista, johon toivoisin paremmin tietäviltä jatkoa:
-EGR tulppaus, se on aina kannattava ensiapu, ohjetta miten tehdään?
-Imusarjan putsaus, jos on täynnä mönjää? Löytyykö Pirkanmaalta paikkaa, jossa voisi teettää?
-Polttoaine tankin putket? Näistä jotain juttua muistan. Vaatiiko tankin irroituksen, jos alkaa vaihtamaan putkia. Löytyykö Pirkanmaalta paikkaa, jossa voisi teettää?

Onko nyt nettiautossa jotain yksilöitä, joista kannattaa pysyä erossa?
(Pääasiassa katselen liikeiden tarjontaa, kun tarvitsee saada tuo vanhan vaihdossa, jos sitä ei saa itse suoraan myytyä)
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Pajeron 3.2 DID EGR tulppaukseen ilmeisesti riittää tuon putken sulkeminen pellillä?
Eli nuo pari mutteria auki ja pellin pala väliin?
attachment.php
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Mites uudempi 2007 koppainen, onko siitä kokemuksi?

Sotkeeko siinä EGR yhtä kovasti?

Miten tankin putket siinä ovat kestäneet?
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Tyyppillisesti valmistajat ovat joutuneet lisäämään EGR käyttöä päästörajojen tiukentuessa eli karkeasti voidaan sanoa EGR ongelmien olevan suurempia uudemmissa autoissa. Pajeron tapauksesta en tiedä.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Eikö päästörajat muuttuneet vasta 2010?
Eli sitä ennen aika samoissa -00 lähtien?

Hiukkassuodatin ilmeissti tullut 2010 lisäksi. Onko Pajeroissa ollut sen kanssa ongelmaa?
Pienissä dieseliautoissa on ainakin ihan tarpeeksi murhetta tuon kanssa.

Vähän alkanut tuollainen 2007 koppainen kiinnostamaan.. ;)
Toinen vaihtoehto oli LC120, mutta tuntuu olevan se huomattavasti suurempi riski ostaa ja heti reilu 10k€ menee enemmän.
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

http://m.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/7057040?vifAdCount=13&vifNav=Y#1

Kaverin vanha... On pidetty hyvin ja huollettu..
 
Vs: Pajero 3.2 DID ostamassa

Ei pahannäköinen tuokaa.
Täytyisi oma auto saada ensiksi hävitettyä, siitä on luvattu vaihdossa tuota hintaa puolet enemmän.
Nyt ei kakkosautoksi itselle pysty hankkimaan toista, kun emätä ei ole oikein palkansaajien piirissä. :-\

Miten herkkiä Pajerot ovat ruostumaan?

Ilmeisesti kovin vanhaa ei kannata enää massauttaa, jotain öljykäsittelyä suositellaan?
 
Takaisin
Ylös Bottom