Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

MitsuCanter

New Member
Liittynyt
12 Lokakuu 2012
Hei,

Pajero 2001 3.2did autossa ilmennyt nyt melko erikoinen vika. Kuskin puolella olevat puhaltimen aukot puhaltaa lämmintä, mutta apukuskin puoleiset kaikki aukot puhaltavat vain kylmää ilmaa. Onko tuossa jokin säädin, mikä olisi rikki,?
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

Nyt autoa vähän purettu ja tutkittu. Eli radion kohdalta kun purkaa ja pääsee näkemään valkoisen puhaltimen, huomaa selvästi kun kädellä kokeilee, että apukuskin puoli on kylmä, ja kuskin puoli on kuuma. Eli vika lähtee jo sieltä asti. Olisiko ideoita, mikä mahtaisi homman nimi olla
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

Kuulostaa erikoiselta, eihän tuossa mallissa ole omaa termostaattia apparille.
Ilmaputket irti toiselta puolen lämmittimen yläpuolelta esim....
Ei ku kojelauta irti, ei se kovin tiukassa ole....
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

Mun näkemyksen mukaan vika ei ole niissä mustissa puhalluksen ohjaus putkissa, koska tosiaan sen keskikonsolin kun irrotti ja pääsi näkemään sen itse sitä valkoista puhallinlaitetta, niin selvästi se puhallinlaitteen muovi oli kylmä oikealta puolelta, ja taas vasemmalla oli kuuma.

Mulla alkaa ajatukset hieman loppumaan tuon kanssa, että missä se vika voisikaan olla. :(
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

No sitten pienellä kameralla katsomaan sinne pömpelin sisään, siellä oli ainakin vamjemmissa malleissa sellainen ohjauslevy joka sekotti kylmän ja lämpimän ilman , se pääsee irtooamaan siitä säätövivusta kun väljyy sopivasti.
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

Huomenta.tutkin vikaa jo aiemmin kunnes purin koko lämmityslaitteen pois.vika löytyi helposti.lämppärin kenno tukossa.syy siihen että apukuskin puoli on kylmä johtuu siitä että kenno tukkiituu siltä puolelta ensin.ennen purkamista aavistelin tätä ja yritin pestä jäähdytysjärjestelmää.ei auttanut yhtään.kennon vaihtoon kannattaa varata aikaa ja positiivistä asennetta.kenno on hiukan hankala suomesta löytää ja org.on melko kallis. Nyt puhaltaa jokapuolelle KUUMAA !
 
Vs: Pajero 3.2did apukuskin puoli puhaltaa kylmää

Olikos se tukossa kennon ulkopuolelta roskan tms. vuoksi? :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom