Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

mcb88

New Member
Liittynyt
18 Helmikuu 2008
juu eli aiheen mukainen auto ja ongelmaksi ilmeni ajossa yhtäkkinen nakutus ja tehot hävisi.. nakutus on erittäin pahankuulonen ja se kuulostais tulevan venttiilikoneistosta.. sekä auto käy alle 2000rpm välillä nykien ja sama koskee yli 3000rpm. käytin hakua ja löysin yhden vastaavan topicin mutta lopputulos jäi epäselväks. kertokaan viksut nokimiehet missä vika! eihän nyt 280tkm siisselistä voi suurempia hajota ku muistaakseni hetki sitten oli kansiremppaki tehty..

Nyt on hehkut vaihdettu.. tuloksetta.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

no älä ainakaan käytä sitä yhtään ennen kuin olet saanut vian selville!!!! ekaksi tarkista että on jako kohdallaan, samoin tasapaino akselit ja sitten venttiilikoneisto.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Jako sekaisin tai keinuvipu sökönä. Älä tosiaan aja äläkä edes käytä moottoria ennen kuin ainakin nuo on tsekattu.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Tai keinuvipuakseli irti.. ;D törmäsin tuommoseen vikaan tässä yks päivä kun jäin ensimmäistä kertaa japanilaisella tien päälle. Oli toki enemmänkin pauke ku nakutus. Ihan ku joku ois hakanu kumi moskalla koneen sisällä

Ei taida onneksi olla kovin yleinen vika.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Myös viallinen suutin saa kamalan mekkalan aikaiseksi.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Kuulostaa melkein samalta kuin oman 4G52 bensakoneen särkyminen aikanaan. Siinä kansi halkesi venttiilien välistä ja joku venttiilin istukkarengas irtosi. Kuulemma tyyppivika, sukua dieselien kansien halkeamisille.

Ei siis taida selvitä ilman koneen avaamista.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

olis keinuvipu morjestanu... itellä kans oli kuvaukseen sopiva oire ja oli 2 sylinterin keinu poikki... syynä rikkoutumiseen oli että mäntä oli lyönyt venttiiliin ja rikkonu sen keinun..
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Juu jako oli kunnossa.. heitän sen ens viikolla huoltoon ju ei tossa pihalla innosta ruveta laittamaan. ilmottelen sit mikä oli diagnoosi tälle vialle :seina
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Mää oon kohta lähdössä hakemaan uutta keinuvipua..... Alkoi tosiaan kuulua semmonen nakutus eilen ja kun puristi sitä ahtopaineletkua niin tuntui selvästi että potkii sinne, samoin ilmanputsarista kuului semmonen ääni. Keinuvipu rikki, toivottavasti ei oo muuta menny. Jako pitää sitten tarkistaa myös. Remmi kyllä vaikuttais niin kireeltä ettei pääsis hyppäämään
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Älkää hyvät ihmiset uskoko siihen että kansiremontti on tehty! kuiteista huolimatta, eli ostimme 93-pajeron edellisenä päivänä oli tehty kansiremontti! löytyi takuukuitti kanteen veimme sen mitsu liikkeeseen huoltoon niin tuli 850e lasku kun tekivät kansiremontin oikein! eli sieltä puuttui tiivisteitä ja kaikki oli kasattu väärin! Huom auto ostettu autoliikkeestä!
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

tiitus sanoi
Juu eikä viedä myöskään mitsu-huoltoon, vaan tehdään itse. :peukku
Jos jotain hajoo nii tietää ketä syyttää. ;D
Näin mää oon aina tehny. Siitä asti kun on auto ollu. Aluks oli vähä ongelmia, mutta kyllä autoista nyt jo aika paljon tajuaa :peukku
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

RabaFari sanoi
Myös viallinen suutin saa kamalan mekkalan aikaiseksi.

Helppo tarkistaa. Löysää niitä suihkuputken liittimiä auto käynnissä. Ei tarvi muuta kuin käyttää pikkusen auki. Kun viallinen suutin osuu kohdalle, niin meteli loppuu. Mutta se meteli loppuu myös jos ko. pytyn venttiileissä on häikkää. Meinas mullaki tuo irronnu keinuvipuakseli saada väärän tuomion kun pauke loppu 1. pytyn suihkun putkea löysäämällä. Onneksi avattiin venttiilikoppa ennen kuin ruuvattiin suihkuja irti.

Mutta siis tuosta venttiiliongelmasta ja suihkuongelmasta taitaa lähteä kunnon pauke, ei niinkään nakutus.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Juu vein auton tuohon paikallisella ad korjaamolle ja soittivat että keinuvipuakseli katki ::) googletin vähän niin vaikuttais olevan aika normaalia näissä vehkeissä.. saas nyt nähdä vaan että mitä kustantaa kun tilaavat jostain kyseisen osan.. itse en netistä mistään löytänyt sitä mutta toivottavasti ei miljoonia maksa.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Mää otin yhdestä kilahtaneesta koneesta ehjän keinuvipuakselin. Yhden keinuvivun se rulla oli rikki ja ne neulat oli tullu ulos ja ylimääräinen ääni ja tehon puute ja ilmanputsariin potkiminen johtui siitä. Nyt on taas ollu pajero kunnossa jo melkein pari viikkoa ja pitkät matkat :peukku :driver
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

pakoo on laitta vielä sen verran lisäystä että kannattaa tarkistaa myös nokka ja se keinuvipuakseli ette iole kyrvähtäny kun vipu on menny poikki. itselläni meni tuossa muutama kuukausi sitten vipu poikki ja samalla meni nokka ja koko vivusto vaihtoon.
 
Vs: Pajero -89 2,5Tdic ONGELMA!!

Kun noita keinuvipuakseleita näyttäis katkeilevan, niin onko siinä kaikki kiinnityspultit viellä kiinni kun se on jo poikki? Mietin vain että onko tuo siitenkään niin harvinaista tuon akselin irtoaminen. Jos siellä osa pulteista löysää niin silloinhan se akseli pyrkii vääntyyn vinoon ja katkeaa, mutta oliko vaan niin hyvä tuuri, että löysäs melkein kaikki pultit ja se pysy ehjänä mulla ???
 
Takaisin
Ylös Bottom