Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

neppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2006
Sijainti
kausala
Mikä on tuo anturi ylävesiletkun (termostaatti?) moott. puoleisen pään vieressä? Siis kannen päällä heti jakohihnakopan takana on joku anturi. Niinku vedenlämpöanturi. Siihen ei mee vaan mitään piuhaa kiinni? Heeeeiii!

Onks se se anturi, mistä hehkureleet haistelee koneen lämpöjä? No mites siihen ei sitte mee piuhaa? Mistä siihen kuuluis tulla johto ja minkä värinen?

Jos se on se ja hehkut ei saa koneenlämmöstä tietoo, ni antaaks toi systeemi aina sinne niinpitkät jälkihehkut, kuin vain mahdollista?

Missäs vedenlämpömittarin anturi o? Mittari kuiten toimii normaalisti.



EDIT: eli sehän siis ei oo termostaatti tietenkään ku termostaattihan tulee alavesiletkun päähän vai mitä?
 
Vs: Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

No mitä oon lueskellut niin lämpöanturihan se pitäis olla ja jostain olin lukevinani että siitä menee tieto hehkuboxiin sekä kojelaudan lämpömittariin. Ja termostaatti löytyy juu sielt vesipumpun päästä eli alavesiletkun juuresta. Eikö mistään löydy edes johdon pätkää että onko kokonaan otettu pois. Katoppa löytyykö tyhjää liitintä siit pumpun vierestä.
 
Vs: Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

Sama anturi on mullakin tyhjänä, muistelisin, jotta "jahvetti" olis maininnut sen olevan joku ilmaustulppa, johon eivät ole keksineet muuta kuin tuon anturin ???
 
Vs: Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

juhojk sanoi
No mitä oon lueskellut niin lämpöanturihan se pitäis olla ja jostain olin lukevinani että siitä menee tieto hehkuboxiin sekä kojelaudan lämpömittariin. Ja termostaatti löytyy juu sielt vesipumpun päästä eli alavesiletkun juuresta. Eikö mistään löydy edes johdon pätkää että onko kokonaan otettu pois. Katoppa löytyykö tyhjää liitintä siit pumpun vierestä.

Siinä on mulla kiinni kelta-puna ja vaaleanvihreä johto.
Mulla oli se anturi rikki niin alkoi hehkureleet räpättämään.
En nyt äkkiseltään muista jäikö jälkihehku päälle vai lakkasiko kokonaan
toimimasta kun liittimen nykäs pois.
 
Vs: Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

mullakin on saman väriset johot siin anturis. olisin melkein voinnut väittää että se lämpömittarin anturi. mut hehkulle se ainakin mittaa lämpöä.
 
Vs: Pajero-89 Ic, anturi termarin vieressä

No siis siellä kannen etupäässä on se kaksinapainen yhdistelmä anturi , jossa toisen tieto tulee mittarille ja toinen menee hehkun boxille, mutta vieressä on yksi ylimääräinen anturi ilman liitintä ( ainakin mulla ) Termari = termostaatti on laturin yläpuolella apparin puolella (mk1 pajero)
 
Takaisin
Ylös Bottom