Pajeron hammaskehän koko?

OffiOnPajero

Pajero 2,5 TDIC 90
Liittynyt
28 Huhtikuu 2007
Sijainti
Ruotsinpyhtää
Ajattelin kysellä vielä teiltä ennenkuin taas irroitan vaihdelaatikon turhaan että onko paheroissa samankokoinen hammaskehä vaikka on eri vauhtipyörä? ostin purkaamolta vauhtipyörän missä uusi hammaskehä mutta vauhtipyörä oli 2cm liian ohkainen joten ajttelin että vaihdampas siitä tuon kehän (jos saan ehjänä irti) tuohon huonon kehän tilalle. toinenkin vauhtipyörä on 2,5tdic koneesta mutta eipä ollu sama vuosimalli on 90.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

vauhtipyörissä kai on eroa mutta sitä en tiedä onko hammaskehissä. kannattaa kysellä vaikka timanttitiskiltä onko eri vauhtipyöris eri kehät. sitä en tiedä kertooko jos vaan menee kyseleen.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

vauhtipyörän voi vaihtaa kampiakselilla eri asentoon. eli pyöräyttää yhdellä pultilla jompaan kumpaan suuntaan. näin voi tehdä 2 kertaa. sillä moottori pyrkii pysähtymään aina samaan kohtaan.siis sullahan on hammaskehällä 2 kohtaa mistä on hampaat huonossa kunnossa?
tasapainotukseen kyseinen siirto ei vaikuta koska vauhtipyörä on tasapainotettu erikseen alunperin :peukku
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

paj-ero sanoi
vauhtipyörissä kai on eroa mutta sitä en tiedä onko hammaskehissä. kannattaa kysellä vaikka timanttitiskiltä onko eri vauhtipyöris eri kehät. sitä en tiedä kertooko jos vaan menee kyseleen.
pitäneepä käydä kysymässä. yleensä mokomat vaan pihtaa tietoa kun eivät saa rahaa siitä.
JOPPE sanoi
vauhtipyörän voi vaihtaa kampiakselilla eri asentoon. eli pyöräyttää yhdellä pultilla jompaan kumpaan suuntaan. näin voi tehdä 2 kertaa. sillä moottori pyrkii pysähtymään aina samaan kohtaan.siis sullahan on hammaskehällä 2 kohtaa mistä on hampaat huonossa kunnossa?
tasapainotukseen kyseinen siirto ei vaikuta koska vauhtipyörä on tasapainotettu erikseen alunperin :peukku
siihen sitten ilmeisemmin on joskus tuo operaatio tehty kun siellä on aika pitkä pätkä huonoa hammasta pitänee katsoa kuinka teen. voipi olla että käännä vaan vauhtipyörän jos se kerran auttaa. oliko se niin että on 2 eri asentoa mihin kone pysähtyy? osaisin vain hieman katsoa parhaat hampaat sinne.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

joo moottori pysähtyy yleensä vain kahteen asentoon. mutta voithan kokeilla myös halpaa konstia. kun väännät avaimesta moottorin sammuksiin jätät vaihteen päälle ja ennen kun moottori pysähtyy niin nostat kytkintä ( tietysti painat samalla jarrua). niin moottori ei pysähdy todennäköisimmin juuri niille kahdelle kohdalle. ja seuraavalla kerrlla startatessa startti ei kiroa ;D
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

tätä konstia olen kokeillut mutta tuppaa rutisemaan silti.. johtunee heikosta startin rattaasta. mistän tuollaisen saisi ostamatta koko starttia? ja että olisi vielä oikea ratas.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

ja tuntuu jotenkin että voisiko olla että olisi väärä startti kun se on syönyt puolet siitä rattaasta ja kehälläkin on noin puolet kulunut hammastuksesta. ajattelin että kun startteja on 10mm ja 3mm ulkonemalla niin voisiko tuossa olla 10mm sijaan 3mm ja sen takia ei ota pitoa? hammaskehä oli käytetty koneistamolla noin 2 vuotta sitten ja nyt ei saa käyntiin muuten kuin tuotämällä edes takas ja kokeilemalla startilla milloin ottaa kiinni.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

se 3mm ulkoneman startti on tarkoitettu automaattivaihteisiin pajeroihin. Kannatta tarkistaa onko siellä väärä startti. mulla on purettuna toistakymmentä 2,3 td galanttia. niistä pitäs startti käydä pajeroon. Kuulostaa kyllä siltä ettei enää selviä pelkällä vauhtipyörän asennon muuttamisella. Starttikehä lähtee helpolla irti v.pyörästä vasaraa ja tuurnaa käyttämällä.
Uusi starttikehä uuniin noin 200 asteeseen ja vauhtipyörä hankeen ;D tai pakastimeen niin menee paikalleen lähes pudottamalla :peukku
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

mistäs joppe on löytäny noin löysän hammaskehän jos menee uunin 200asteen lämmöl paikalleen ? mulla piti lämmittää kaksilla pilleillä että sai tarpeeks lämpöseksi ja sittenkin vielä muutama laaki pajavasaralla.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

Mitä ootte mieltä saako hammaskehän ehjänä irti vauhtipyörästä? ja ehdotuksia toteutukseen otetaan vastaan. menetys ei ole suuri jos kehä posahtaa mutta säästö on suuri jos se ehjänä lähtee sieltä. löytyykö sinulta sitten sitä ratasta edullisesti? vois postissa laitella tulemaan niin kokeilis auttaako.
 
Vs: Pajeron hammaskehän koko?

Ei kai voi vauhtipyörää pyöräyttää pulteissansa, ainakaan delissä ei voi, ja siinon kyl sama kone. Niihen pulttien välit on erilaiset, vaikka äkkiä näyttääki tasasilta.

Kehän saa irti, ku varovasti isolla ruuvvarilla ja vasaralla naputtaa. Tasasesti sitte vähän kerrassaan ja joka puolelta, nii. Takasinlaittaessa piti kyllä puhaltaa ihan tasasen punaseks ennenku meni paikoilleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom