Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

duraceller

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2008
Saako sitä alempaa suojamuovia pois ilman kiilahihna pyörän irroittamista? Haluasin putsata sen koko jakopään ja tarkastaa mistä sieltä vuotaa öljyä. Voikohan sen alemman suojamuovin vain rikkoa? Siinähän on muuten jokin tiivistekin, mutta sen taisin jo rikkoa. Onkohan tarvikekamaa vai laitetaanko silikoonia väliin.

TP-hihna on aika solmun näköisenä siellä kun kurkkii. kiristyykö se kun auton käynnistää?

Millainen työkalu pitämään kiilahihnapyörää paikallaan kun yrittää vääntää auki sitä ruostunutta mutteria. Onko vakiona vai pitääkö koneistamolla teettää joku varsi jossa pari nypylää? Muita ideoita, kaikki otetaan vastaa.

Toinen juttu: ohjaustehostimen pumppu ääntää. Ideoita? Mitä vaihdetaan ja minne?

Kiitän etukäteen kun et enää jaksa sanoa että käytä hakua... Sellaiselle viestille en anna arvoa.
Auta, jos tuntuu siltä. Jos et halua, niin annan sinulle anteeksi. Kiitos vastaajille etukäteen.

Ja pari muutakin kyssää. Mitkä peräöljyt taakse. On kitkalukkoperä. Entä vaihdelaatikkoon? 75/90 tai vastaavaa?? Merkit tarkasti, muuten ostan jotain ihan omiani...

Ja miten saan pa-puolen tiivistettyä silleen ettei se lohko ole enää märkä. Mikähän suutin vuotaa ja kuinka pahasti?

Jouni Kiviharju, Haminasta!
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

-ei saa muovia pois ilman hihnapyörän irroitusta. -startilla saa irti kampuran pultin, pitkä jatko vaan kiinni hylsyyn ja toinen pää runkoon, syöttöpumpulta se liitin irti jotta ei lähde käymään. sit vaan naksauttaa starttia siis pyöräyttää konetta virtaavaimesta.
-tasapainohihna ei kiristy koneen käydessä joten sulta se on ilmeisesti poikki.
-tasapainoakselin tai kampuran stefa vuotaa jos siel on öljyä.
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

Ei voi pyöräyttää, on kaikki kilkkeet akkuja myöten irti. Onkohan siihen mitään special työkalua?
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

NYt on kyllä pakko sanoa, että olisi kannattanut käyttää hakua.

PAJERO + PERÄÖLJY hakusanoilla, viides osuma:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19059.0

Omaani olen laatikkoon ja jakikseen laittanut Teboilin öljyä. Jos laatikko on kranttu huolimaan vaihteita, Red Linea voisi kokeilla. Periin en ole vaihdellut öljyjä. (Vai lisäsinkö takaperään joskus... taisi olla Shellin LSD öljy...)

Tehostimen pumppu: irroitat hihnan, letkut irti, ruuvaat pultit irti, ja vaihdat. Ei paha. Tehostimen liikuttamiseen (hihnan irroitusta varten) vaaditaan kolmen pultin löysääminen. Pumpun voi halutessaan irroittaa myös kiinnikerautoineen, niin taisin itsekin tehdä kun vaihdoin.

Pa-puolen mahdollisia vuotokohtia on monia.

Ensiksi peset ja kuivaat koneen, niin näet vuotokohdat. Ruiskuputkia voi varovasti kiristellä. Paluuputken juotos voi olla halki. Suodattimelta tuleva kudosletku voi vuotaa. Arvailu on turhaa, itse se vuoto pitää etsiä kuivaamalla ja tutkimalla.

Jo kertaalleen annetussa linkissä on neuvot (ilmeisesti kampiakselin hihnapyörän, eli samalla kampiakselin) paikallaan pitämiseen.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3798.25

Vastaus #40 -"ekomiehen" valmistama erikoistyökalu
Vastaus #48 -kampiakselin lukitseminen vaihteiston päästä, jos jarrut eivät pidä.
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

Tuosta kehotuksesta haun käyttämiseen:

Haun käyttäminen ei ole pelkästään sitä, että sillä säästetään kysymyksen kysyjän ja kysymykseen vastaajien vaivoja, vaan kysymys on myös siitä, että foorumia ei haluta täyttää turhaan threadeilla, joissa kysytään uudelleen ja uudelleen samoja, jo vastattuja juttuja. Turhien toistothreadien alle hukkuu sitten ne oikeatkin threadit, joissa on uutta asiaa. Jos on liian laiska edes yrittämään haku-toiminnon käyttöä, suosittelemme kääntymään korjausliikkeen puoleen tiedon hankinnassa.
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

EIHÄN TÄÄ VOI OLLA TOTTA!!!!!!

Toi on jo niin sickoa ku voi vaan olla. Mä olen ihan pässi ja nuija ja en osaa käyttää/viitsiä mitään. Ettet vain nyt uniasi menettäisi.

Anteeksi Päivinen, voit olla varma että tämä oli viimeinen viesti.
 
Vs: Pajeron kone 2.5tdic, L200:n vm-88 rungossa. Ongelmia kiilahihnassa...

Oliko tuo lupaus?

Jos yritit käyttää hakua, mutta et löytänyt hakemaasi, niin viestini ei silloin koskenut sinua. Se oli tarkoitettu yleisesti kaikille uusien viestien aloittajille. Aloitusviestistäsi vaan helposti saa sen kuvan, että hakua ei tällä kertaa huvittanut käyttää, mutta odottelet vastauksia siitä huolimatta. Tämä ei ole hyväksyttävää, syistä jotka jo kerroin. Jos tämä asiantila ei miellytä, ja sellaiset kirjoittajat siirtyvät käyttämään jotain muuta foorumia, nukun yöni entistä paremmin, kiitos kysymästä.
 
Takaisin
Ylös Bottom