Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

Machist

Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Sijainti
Juuka
Pitäisi tuota pajeron runkoa / koria hieman parsia, mutta onko sellainen järkevä ajatus jos saisi jostain rungon/korin jonka hitsaisi läjään ja siirtäisi nykyisestä tekniikan?

Kun tahtoo olla että ei jouda tuo auto montun päällä paljoa seisomaan ja se vähän hankaloittaa hitsaustöitä.
Eli jos olisi vaihto kori/runko niin sen voisi laitella kuntoon rauhassa ja sitten heittäisi puutttuvan tekniikan paikoilleen?

Onko tuo kannattavaa vai parsitaanko vanhaa niin kauan kun kovaa rautaa löytyy?
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

jos monttuki löytyy nii pillit laulaan.eikaa se nii mätä oo?
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

kollaa sanoi
jos monttuki löytyy nii pillit laulaan.eikaa se nii mätä oo?

Ei se älyttömän paha. Vielä sais pelastettua.
Kai se täytyy sisusta purkaa tieltä pois niin paljastuu ehkä ne pahimmat

Toinen poikittaisputki rungosta melkein poikki ja täytyy pakoputki ainakin tieltä ottaa.
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

Rungollisessa autossahan auton "identiteetti" on nimenomaan rungossa. Runkolappujen vekslailusta jos jää kiinni, niin sitä vehjettä ei saa enää ikinä kilpiin + mitähän muuta vero, yms. seurausta siitä tuleekaan. Sen vuoksi kannattaa aika varoen puuhailla mitään rungon vaihtoja.

Mitään JÄRKEÄHÄN tuollaisen vanhan rungon parsimisessa ei ole, jos ehjä runko olisi saatavilla. Ja tuollaisen reilusti ripari-ikäisen vekottimen myyntiarvo ei siitä rungon vaihdosta mihinkään muuttuis. Mutta.... järjellä, ja suomalaisilla autoiluun liittyvillä määräyksillä kun harvoin on mitään tekemistä keskenään, niin näillä mennään.
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

Rungon vaihto autoon on luvallinen toimenpide, eikä sinällään mikään mahdoton homma. :peukku
Runkoon vaan meistetään valvonnassa uudet numerot vanhojen viereen.

Pajeron kanssa en kyllä rungon vaihtoon alkaisi, on sen verran tiukasti auton alla kiinni.. ;D
Noiden jenkkivehkeiden kanssa se ei ole edes iso työmaa.
Riippuen tietenkin vaihdettavien osien määrästä. Jos rungossa roikkuu kiinni kaikki eturipustukset, ym. niin työmaa pienenee merkittävästi.
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

itte asias tuli tänään hitsaaltua nelikko silveraaroo peräpäästä,siä on tilaa touhuta.mut se siitä.
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

Niko Päivinen sanoi
Mitään JÄRKEÄHÄN tuollaisen vanhan rungon parsimisessa ei ole. Mutta.... järjellä, ja suomalaisilla autoiluun liittyvillä määräyksillä kun harvoin on mitään tekemistä keskenään, niin näillä mennään.

(Tekstiä lyhennetty) ;)

;D

Tuolta löytyy tota Nikon mainitsemaa järjettömyyttä... :nykii
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

paikoon ollu syttymis vaikeuksia.. ;D
 
Vs: Pajeron korin/rungon ehjäystä tai vaihtaminen?

kollaa sanoi
paikoon ollu syttymis vaikeuksia.. ;D

Oli kiehuvaa "rautaa"...

Ja hitsuuttelun jouduin tekeen valovirta-MAG:lla, olis korjaamolla ollu voimavirta Wallius, mut joku oli onnistunu polttaan joitain komponentteja piirilevyltä...
 
Takaisin
Ylös Bottom