Pajeron kytkin/laatikko

naperomies

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2016
Kyseessä -96 napero super select. Ongelmana on vaihteiden päälle laitto. Kun laatikko on kylmä pelaa, lämpöisenä ei. 1,2 ja pakki ei tahdo mennä millään päälle kun on ajellu laatikon lämpöiseksi. Tuntuu myös että kytkin kantaa hieman lämpöisenä, tosin kiinni ottaa melko ylhäältä. Entisen omistajan mukaan laatikko öljyt on vaihdettu viime kesänä(ei tietoa mitä). Polkimelta käänsin kulahtaneen puslan eri asentoon ja säädin myös syltyn varren pidemmäksi. Missähän mahtaa olla vika kun ei skulaa? Kytkin sökö? Laatikkoöljyt väärät? Kytkin ja laatikko toimii muuten moitteetta.
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

GL5 öljyt laatikossa? Siis peräöljyt. Normaalisti pitäisi olla GL4 eli vaihteistoöljy. Synkronirenkaat toimii silloin paremmin.
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Öljyt siirtyneet jakolaatikkoon, eli akseli stefa fuskaa, lisää öljyä sinne.
Kannattaa myös tarkistaa mitä öljy on merkiltään, Mitsun oma DiaQeen on mielestäni paras, Mobil ja Teboilin vastaava toimii myös .
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Täytyneet vaihtaa laatikkoon öljyt. Onko haittaa jos sitä on mennyt jakolaatikkoon? En kovin mielelläni alkaisi tiivisteen vaihtoonkaan. Monet suosittelee redlineä. Liian tyyristä tuohon roppeeseen. Muita vaihtoehtoja?Tarkoititko tätä TB:n öljyä: http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-nikkarointi/autotarvikkeet/oljyt-ja-polttonesteet/vaihteistooljyt-ja-automaattivaihteistooljyt/teboil-ep-80w-90-1-l-vaihteistooljy/p/1470713/
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Tuota se taisi olla, itsellä oli pikkutynnyri.
Itsellä oli tuota kakkoskoppasessa -91 Pallerossa, ajoin sillä öljyllä yli 100tkm.
Parhaiten on toiminut DiaQeen ja sitten Mobil ja TB.
Gastrolin öljyt ei toimineet laisinkaan sitäkin huollossa kerran laittoivat ja se riitti , aski ei toiminut sitten mitenkään, rutinaa vaihtaissa 1,2,3 vaihteilla.
Öljyt siis valuvat vaihdelaatikosta jakolaatikkoon , liekkö tuo kovin vaarallista jos siellä on liikaa, saattaahan se alkaa hikoilemaan kardaanin stefasta.
Vaihdelaatikkoon voi mielestäni huoletta laittaa vaikka litran liikaa , täyttää vaan siten että auto on sivulle kallellaan.
Monestihan käy siten että otetaan lämpimät öljyt pois laatikosta ja tilalle laitetaan uudet kylmemmät öljyt jotka ei sitten kerkee menemään joka paikkaan ja käykin siten että laatikossa onkin vähemmän öljyä
kuin siellä pitäisi olla.
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Öljyt vaihdettu ja hyvän näköistä ölkkää sieltä tuli n. 4l. Mikä muuten on oikea määrä, laitoin 3l ja ei ainakaan reijästä valunut vielä ylimääräistä. Öljynvaihto ei auttanut edelleen kettuilee nuo vaihteet ja pahoin mitä muutamia kymmeniä kilometrejä ajoin ja testailin. Öljy jota laitoin oli: synterttinen teboil-ep-75w-90

Mikähän tuota laatikkoa riivaa
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Yleensä kun se täyttö reikä ilmeisesti siinä kyljessä niin öljyy sisää nii et tulee siittä reijästä ulos nii sille tasoo , voi olla että alkujaanki sitä ollu siälä liian vähä .....
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Oookoo. Itelle tuli mieleen että voisiko ongelma johtua sittenkin kytkimestä...painelaakeri vetelee viimeisiä? Tosin en ymmärrä miten se vaikuttaisi ongelmien ilmaantumiseen kun paikat lämpee.
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

pajeron loota kestää kuulemma ikuusuuren ku panee enempi öliyä kuo ohoje.tietenkää vikoja ei koriaa.
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Kyllä se niin taitaa olla että laatikko öljyineen on ok ja vika liittyy kytkimen lämpemiseen. veikkaan väsynyttä asetelmaa toisena ja edullisempana vaihtoehtona kytkimen työsylinteriä. Voisiko sen lämpeneminen aiheuttaa kyseiset oireet. Lämmetessä sylinteri alkaisi falskamaan. tosin nestettä ei vuoda, eikä häviä... ilmavaivoja?
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

Kokeile laittaa auto käyntiin ja paina kytkintä jumalattoman nopeaa pohjaan asti ja yhtä nopeaa ylös ja kokeileppa sitten ajaa ja vaihtaa vaihteita!
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko

No niin ongelma ratkesi. Tuttu vinkkasi joka on töissä raskaankaluston puolella. Ongelmana oli väsynyt asetelma/likaiset/kuivat poorit. Laatikon alapuolella olevasta luukusta suihkuttelin varovaisesti kuivavoiteluainetta pooreihin. Nyt vaihteet toimii moitteetta :) edullinen korjaus ja toimii ainakin toistaiseksi. Kuuluuko muuten se laatikon alapuolella oleva luukku olla avoinna? Tuli vaan mieleen puuttuuko multa kansi siitä
 
Vs: Pajeron kytkin/laatikko


Siinä tarkistusluukussa pitäis olla sellainen kumiläpyskä, suojaa kuralta ja pölyltä.
 
Takaisin
Ylös Bottom