Pajeron panssarit?

pajatso

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Sijainti
VANTAA
Ei kukaan tällä palstalla olis halukas tekee mulle panssareita pajeroon?
Keula ja keski panssari olis tarkotus.

Pääkaupunkiseudulla vaikutan...
 
Vs: Pajeron panssarit?

jaa että paino ei ole este?

meinaan hardox kuitenkin on sitä painavan sorttista...
mutta tietysti jos jostai 3mm hevistä tekis
 
Vs: Pajeron panssarit?

No jos Hardoxista tekee, ni eikai se paljon tota 3mm paksumpaa tarvi ollakkaa? Tai sit ajelee vain asphaltilla! ;D
 
Vs: Pajeron panssarit?

Asiasta kysymykseen.. Panssarit olis seuraavana listalla. kolme milliä ainakin sais varmaan olla, vai neljä? Tarkoitus ei ole vauhdilla rysäyttää kivikkoon, vaan "normaalin" maastoilun kestävyys riittää.
 
Vs: Pajeron panssarit?

No entäs alumiini sitte? Neljä millii alumiinii painaa ihan hirveen paljon vähemmän ku neljä millii hardoxii, tai tavan sähkösinkkipeltii.

Pohjosessa asuessa kattelin ku poromoottorikelkkamiehet laitteli semmosta sentin vahvaa ämpärimuovii jokapaikkaan. Sehän kestää mitä vain ja ei painu ikuiselle lommolle kun vähän nojaa kantoon, toisin ku alumiini.
 
Vs: Pajeron panssarit?

neppi sanoi
No entäs alumiini sitte? Neljä millii alumiinii painaa ihan hirveen paljon vähemmän ku neljä millii hardoxii, tai tavan sähkösinkkipeltii.

Pohjosessa asuessa kattelin ku poromoottorikelkkamiehet laitteli semmosta sentin vahvaa ämpärimuovii jokapaikkaan. Sehän kestää mitä vain ja ei painu ikuiselle lommolle kun vähän nojaa kantoon, toisin ku alumiini.

Mites rosteri tai hapis? aika paljon keveempää ku musta, mutta halvempaa ku hardox?

edit: niin ja jos kiillottaa niin on katsuri kummissaan kun tuttu naama on piirretty pajeron pohjaan ;D
 
Vs: Pajeron panssarit?

ja yleisöä miellyttää ku on auto kipolllaan jossaki ojassa ;D

VälikoppaEscortissa 10 tai 12mm alumiini panssari. Kyseessä siis ralliauto. Melko vauhdilla saa ajaa kiveen, eikä repeä, pikkusen saattaa painua johonki suuntaan lommolle. On toki kevyempi auto, mutta on ajettu niin lujaa kiveen, että harva uskaltaa Pajerolla edes semmosia vauhteja ajaa soratiellä. Tuon paksuinen alumiini onkin sitten viimesen päälle V-mäinen oikoa. Se lommo ei haitannu siinä panssarissa ennen kuin irrotti seuraavan kerran panssarin. Eipä mennykkään enää samoihin pultinreikiin, ennen kuin antoi lekaa sille panssarille.

Eli ei varmaan mitenkään mukavaa muotoilla ja taivutella auton pohjaan sopivaksi, jossei omista kekseliäisyyttä ja/tai isoja työkaluja (mielellään hydraulisia ;D) Uskoisin kuitenkin tuommoisen alumiinin jo kestävän Pajerossakin, jossei sitten aio harrastaa todellista kivikko-offia. ja panssarin lujuushan kasvaa aina, mitä useammasta kohdasta sen saa kiinni.
 
Vs: Pajeron panssarit?

Alumiinin tai muovin kun ajaa kiven päälle niin siinä istuu kuin tarranauha
 
Vs: Pajeron panssarit?

JanneK sanoi
Alumiinin tai muovin kun ajaa kiven päälle niin siinä istuu kuin tarranauha

totta turiset!
ja jos on kovempaa duralia niin saattaa murtua..
kun se tarvis tehdä yhdestä kappaleesta taittelemalla (esim.jakiksen suoja) koska sitten se ei kestä yhtään mitää jos sitä hitsaa.. tai mitään ja mitään mutta kun alumiinin estävyys putoaa kolmannekseen kun siihen vedetään hitsisauma
 
Vs: Pajeron panssarit?

Mitens onnistuis jos hitsais pisteillä kiinni siihen alkuperäseen panssariin vaik 3mm teräs lätkän? ku se alkuperänen on mun mielest aika hyvän muotonen - ja jos se on vakiona kolmemillinen ja ku sehän on pokattu ni siin on jo vääntöjäykkyys ihan suht hyvä... Ni sit tarpeex monella pisteellä kiinni tommonen 3mm lätkä, ni sillonhan ainevahvuutta olis jo 6mm... varmaa alkais olee sit jo ne alkuperäset kiinnikkeet kovilla...
 
Vs: Pajeron panssarit?

Vahvistuuhan se toki niinkin, mutta tuleekohan siittä silti yhtä luja kuin 6mm raudasta tehty panssari? Tietenkin mitä useammasta pisteestä kiinni, sitä jäykempi siittä tulee ja sitä helpommin murtuu hitsauksista. Mikki-sauma ei ole mitenkään joustavaa, eikä oikein muutkaan hitsisaumat niitä vahvimpia ole. Tai ei kai saumassa niinkään ongelmia, mutta tuppaa repeämään siittä sauman vierestä
 
Vs: Pajeron panssarit?

Pokattu 3mm ja suora 3mm ni kyl mun mielest pitäis alkaa olee jo aika jäykkää tavaraa... ja tottakai kaikki menee rikkomal rikki, mut jos oletettavasti olis vedetty monella pisteellä kiinni, ja ajais tosissaa johonki et ne pisteet pettäis - ni mitähän mahtais siinä vaaihees käydä muulle autolle? vaikka kymmenen 6mm pistettä, ni pitäis mun mielest olla aika sitkeesti kiinni
 
Vs: Pajeron panssarit?

onhan se tietty niinkin. sitä juuri meinasin, et jos se saa kunnon niitin se panssari niin silloin juuri saattaa revetä hitsauksista, mutta saattaa sieltä tosiaan alkuperäiset korvakotkin antaa jo periksi.

Tarpeeksi jäykkä panssari, niin ei välttämättä korvakot hajoa ollenkaan, koska iskut jakautuu aina kaikille korvakoille, mutta onkohan semmosta panssaria olemassakaan mitä ei lopulta solmuun saa?
 
Vs: Pajeron panssarit?

Kyllä toi naperon orkispanssarion aika meltoa tavaraa.. Lähestulkoon joka mettäreisun jälkeen saa olla jakkiksen panssaria suoristamassa, ku vääntyy tohon laatikkoon kiinni. :seina
 
Vs: Pajeron panssarit?

kuski73 sanoi
Kyllä toi naperon orkispanssarion aika meltoa tavaraa.. Lähestulkoon joka mettäreisun jälkeen saa olla jakkiksen panssaria suoristamassa, ku vääntyy tohon laatikkoon kiinni. :seina

no siitäki panssarist on varmaa vuosienvarrella häipyny aika paljo tota kamaa ruosteen muodossa...
ja vos ei muuta ni paistaa sit kummallekki puolelle tommoset 3mm teräs läpyskät... ei muuta, mut ku joku 6mm levyki alkaa jo olee tosi v-mäist muotoilla... ni siks mä haaveilisin vähän noist ohuemmist...
 
Vs: Pajeron panssarit?

Jakiksen panssari on kyllä tosiaan hentonen. Ja on varmasti helpompi tehdä kun laittaa vaan toisen levyn päälle ja hitsailee kiinni. Kokeilemallahan sekin selviää ja on se ainakin vahvempi kun tuo orkkis. Ja aika-ajoin tarkistelee, et onko revenny ne hitsit, niin siinähän sekin selviää sitten.

Tankin panssari on kans aika kehno. Pätkässä se ei edes suojaa kunnolla tankkia, vaan tankin reunat on aikas alttiissa paikassa. Mulla on tankissa hirveä lommo ja panssarissa ei juuri jälkiä näy.
 
Vs: Pajeron panssarit?

Joo kyl must tuntuu et mä ainaki kokeilen sen etummaisen panssarin kans tota et liimaa siihen sähköllä kiinni ton kolmemillisen levyt... ja vaikka tää mun kulkine on ihan puhtaasti parkkipaikka maasturi, ni kai se pitää sit käydä jossai kivikossa rynkyttämässä :driver sen verran et tulee tieto tohonki et miten käy ;D

Tää on taas tätä... kaikkee pitää kokeilla :peukku
 
Vs: Pajeron panssarit?

Miulla kun ei tota vakiota ole ollenkaa ja mieluusti tekis vinssipedistä alaspäin ton etupanssarin, niin saa etupään mukavasti puskettuu kaiken päälle/yli. Sitte keskipanssarin aattelin siihe runkopalkkien väliin jonku matkaa mikä siis suojaa jakista ja esim takakardaanin etupäätä hieman.
Pitää toi keskipanssari saada suojaamaan sitä runkopalkkien välistäki palkkia ku se on jo iha kepappina. 3-4mm hardox ois hyvä mut kylhä se mustaki suojaa ja alumiiniä joutus tosissaa laittaa aika paksulti et kestäs ku kuitenki yli 2000kg rysähtää kiven päälle ni pitäs olla aika kestävä. 3-4mm panssareihinki on tehtävä vahvistuksia joihinkin kriittisiin paikkoihin.
 
Vs: Pajeron panssarit?

Äkkiseltään löyty Offipalstan puolelta tuommonen teeseitse-motivaatiota nostattava juttu.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=21139&highlight=panssareita
 
Takaisin
Ylös Bottom