pajeron tankin oikaasu

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
tossa projektissa on ettenkö sanoosi aika suuri painauma tankis,mihin lie ajettu,mutta haittaa mittarin toimintaa mutta ei vuora.
mitä ainetta tuo on? pystyykö esim. heppaahan massavasaran pään kiinni ja varoen takomaan ulospäin?
vai pitäskö paineella kokeella ekana vois olla helepoon? onko kellää moisesta kokemusta?
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Itse aikoinani kuorma-autosta oioin pahan painuman paineilmalla.Tein sellasen korkin,missä oli auton venttiili ja vähän kerrassan lisäsin ilmaa.Hyvin ainakin se oikeni.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

tuo kuulosti hyvältä ja helepolta :peukku kerro miten toteutit tuon korkin?
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

onnistuisko tuo paineilma polttoaine linjan liittimistä, imu ja paluu yhteen t-kappale väliin ja siihen venttiili? Ei se varmaan paljoo painetta tarvii, on kuitenkin niin paljon pinta-alaa
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Hidas homma,siinä tarvii putket irrotella,mutta kun laittaa korkista,ei tarvi putkia irrotella.Poraa vanhaan korkkiin sopivan reijän ja nykäsee siihen tupeventtiilin.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

tytyy jollain koettaa saara se vena pysyyn paikoollaan mut eikähän se onnaa.rykääsenkö heti 10kg painetta vai pitääkö alottaa vähä alempaa ;D
onko tolla polttoaineen määrällä merkitystä vai pitääkö tyhyjätä tankki?
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Ei tarvi,kun ilmaa,alota varovasti,voi olla että puoli kilookin jo riittää.Toivottavasti letkut pysyy kiinni,muuton on p-ainetta pitkin mäkee.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

harriveikko sanoi
Hidas homma,siinä tarvii putket irrotella,mutta kun laittaa korkista,ei tarvi putkia irrotella.Poraa vanhaan korkkiin sopivan reijän ja nykäsee siihen tupeventtiilin.
joo varmaan onkin... eka ajatus oli et projekti auto, tankki varmaan näkysällä ;D
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Kannattais myös vaihtoehtona ajatella liimanuppeja. Eli hyvällä kuumaliimalla tassuja kiinni ja liukuvasaralla montttu ylös.
Muistaa vaan ottaa vetokohta pelti puhtaaksi ja pyyhkäistä silikonin poistoaineella ennen liimausta.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

tuommosesta enoo viä kuullukkaa, mutta ilimeisesti pitääs ostaa jotai mömmöjä nii sen saa hyliätä.
uskosin että tota ilima juttua tottelee,kokeelen ens vkollaa.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

kollaa sanoi
tuommosesta enoo viä kuullukkaa, mutta ilimeisesti pitääs ostaa jotai mömmöjä nii sen saa hyliätä.
uskosin että tota ilima juttua tottelee,kokeelen ens vkollaa.

kerro sitten miten kävi, itsellä kans tippui tankin tilavuus 92l -> ~60l... :D
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Ja jos on ruosteongelmia tankissa, niin repeää todennäköisesti ;D Eli kannattaa se tankki ajaa aika tyhjäksi tai tyhjentää. jos tulee joku Hazardi, niin ei ole polttoaineet pitkin poikin tallia..
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

Eihän noita liima nuppeja välttämättä tarvi ees ostaa, jos nurkista löytyy sopivaa muovia tms levyä josta askartelee. virittää vaan siihen vetolenkit. Plussana itsetehdyissä on, että voi itse määrätä koon. tietysti voi niitä sarjoja käydä kyselee tarvike liikkeistä.(Muistaakseni Biltema myy näitä sarjoja.) Muistaa myös hankkia liiman poistoainetta. Helpottaa kummasti nuppien irroitusta. Jos ei ole irronnut vedon aikana. Se mikä minusta liima nupeissa on todella hyvää niillä ei pitäisi kovin pahasti saada paikkoja rikotuksi. kun nupit irtoaa ennemmin kuin pelti repeää.

Tos yritin googlata. ei oikein löytynyt mitään järkevää. Muuta kuin Tecalemitin pdf kuvaston jossta löytyy muutama kuva nupeista.

Se mikä noissa nupeissa aivan parasta. Voi oikoa monttuja rikkomatta maalipintaa. Mikäli on kunnon maali pinnassa. Oma pohjaisesta kokemuksesta voin kertoa et paukku pullo maalit ei oikein kestä.
Vedin pientä monttua ylös ja nuppi lähti irti maalien kera.
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

kollaa sanoi
joo kerron,tuliko kanto vai kivi vastaan? ;D

ei kumpikaan, ihan "omasta tahdosta" "peruutin" kiven päälle :D http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/KOFF/IMG_5989.JPG

mennessä oli tankki puolillaan, tullessa 4/5... :D


Kelpaiskohan tuohon liimapuikkohommaan ihan sikaflexi?
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

nostokurki sanoi
Kelpaiskohan tuohon liimapuikkohommaan ihan sikaflexi?

Kyl varmaan sika käy. Ottaahan sekin niin pirusti kiinni. Kysymys vaan on miten sen saa sit irti. Kuuma liima ainakin lähtee jälkiä jattämättä Würthin liiman poisto suihkeella. Tai ihan lämpöpuhaltimella ja lastalla.

Kun oli USA-Suomi ottelun eka erä 6-0 niin masentava katsottavaa niin aloin hieman ideoimaan DIY liimatappia.

Leikkaa pellistä montun pohjan kokoisen palasen ja siihen heppaa mutterin tai pari kiinni. ja jos oikein haluaa alkaa hifistelee niin siihen voisi vaik rälläkällä tai jollain tehä uria kääntö puolelle ristiin rastiin niin sais paremmaksi ja karheammaksi tartunta pinnan.

Jos nyt joku kokeilee liima oikaisua niin kirjoitelkaa tänne miten meni ja jos on tarvetta tarkemmille ohjeille niin voin niitäkin yrittä kirjoittaa...
 
Vs: pajeron tankin oikaasu

nostokurki sanoi
kerro sitten miten kävi, itsellä kans tippui tankin tilavuus 92l -> ~60l... :D

tulipa tehtyä semmone viritys notta sisäkumista sopiva pala venttiileineen klemmarilla kii tankin kaulaan ja sain sillä muutaman lievän lommon oikeemaa,mutta muutamaa ei saa ku sisältäpäin takomalla se verra teräviä ovat.joku tana irrottanu panssarin aikojen saatos :pesis
 
Takaisin
Ylös Bottom