Pajeron tehostin ulisee

Kurko

New Member
Liittynyt
20 Maaliskuu 2008
Tuoreessa kulkineessa (Pajero 2.5tdIC Gen2 -91) ilmeisesti tehostajan pumppu pitää turhan kovaa ääntä, vähän sellaista ulinan oloista meteliä yli 2500 kierroksilla (kuuluu selvästi kabiiniin) Mikä mahtaa olla ennuste tuon kestävyydelle? Ääni ei muutu rattia venkslatessa. Liekö kallis tuollainen pumppu? Saakohan tarvikkeena?
 
Vs: Pajeron tehostin ulisee

Kuuluuko ääni kokoajan vai hetken ajan käynnistyksen jälkeen? Mun pumppu äänsi kovimmilla pakkasilla hetken aikaa ku auton käynnisti,tokeni uusien liemien vaihdolla. Aika harva taitaa tehostimen mehuja vaihtaa ennenku hajoo,samoin ku jarrunesteitä ::)
 
Vs: Pajeron tehostin ulisee

Kuuluu ihan samalleen oli kylmä tai lämmin, ehkä enemmän lämpimänä. -15 laitoin aamulla käymään ilman lämmitystä, hyvin lähti eikä ulissut, kun lämpesi niin alkoi taas "vollottaa" ja tosiaan ääni kuuluu vain yli 2 tonnin kierroksilla..
 
Vs: Pajeron tehostin ulisee

Oothan tarkastanu tehostimen öljyt? Ainaki vanhempi rupeaa ulvomaan ku tehostin kuivuu
 
Vs: Pajeron tehostin ulisee

Kuivuu..?? Ei kait ny kukaan hullu ilman öljyjä pumppua käytä, vai mitä meinaatte "kuivumisella" ? Oli tuolla säiliössä ihan kirkkaan punaista öljyä ja riittävä määrä siinä mittatikussa..Mitähän mahtaa kustantaa uusi pumppu, taitaa noissa vanhoissa olla jo kaikissa sama vika (tai meikän sikapaskatuurilla hajoaa heti seuraavassa kuussa..) jos menee ostamaan jostai...Vai onko jollakin ylimääräistä HYVÄKUNTOISTA pumppua tiedossa, meinaa mennä hermot tuon "ulinan" kanssa :seina
 
Vs: Pajeron tehostin ulisee

Mulla ulisi pumppu ajosta tullessa koko ajan hermoja riekaloittavasti ja kääntäessä vielä enemmän. Laitoin simpukan öljyntippumista hillitsemään Wynn`sin autolootan lisäainetta ohjeen mukaan. Ei vaikutusta ääneen tai tippumiseen. Uusi simpukka on odottamassa aikaa oikeaa.

Ehjältä tuntuvan pumpun (klapiton akseli) olisi saanut 50 eur.

Öljynvaihdossa valitin puoliääneen urinasta. Tehostimen öljyä oli silloinkin mittatikun max merkkiin asti. Korjaajasetä laittoi ohjauspumpun öljysäiliön AIVAN PIRIPINTAAN tehostinöljyä. Sitten rätti täyttöaukon ympärille. Varovista ratinkääntelyä, välillä ölynpinta laski ja välillä tuli yli. Kun ei enää tullut - korkki kiinni. SEN JÄLKEEN EI OLE KUULUNUT MITÄÄN ÄÄNTELYÄ PUMPUSTA!!! Mihin perustunee, mutta olen sanomattakin selvästi kovin tyytyväinen.
 
Takaisin
Ylös Bottom