pajeron vaihdelaatikon irroitus

jan weck

pajero -90 2.5 tdic
Liittynyt
22 Marraskuu 2006
kertokaas joku miten olis kätevintä irroittaa pajerosta vaihdelaatikko. kun pitäs vaihtaa startin hammaskehä. uusi startti kesti kaksiviikkoa ja taitaa olla taas alennusvaihteen akseli poikki, silloin jo kattelin että tarvii joskus vaihtaa kehä kun oli hampaat vähän vajavaisen näköset.
 
mulla on just eilen irroitettu loota omasta...ota ensin kehältä pultit pois(muista ottaa letkut/vaierit pois ennen kun teet muuta ja johdot myös)sitten ota laatikon keskeltä tuki kumi irti keskipalkista ja jakovaihteistolle on oma tuki kumi ota sekin pois. tässä vaiheessa loota on irti koneesta...sitten liikuta lootaa taaksepäin jotta kytkinakseli lähtee booreilta irti ja jätä loota roikkumaan palkkien varaan lopuksi laita tunkki lootan alle ja irroita keskimmäinen tukipalkki missä loota keskeltä oli kiinni.laske laatikko hiljalleen lattialle kannattaa laittaa peittoja alle jos putoaa tunkilta niin ei hajoa kovaa lattiaa vasten...MUISTA ETTÄ LOOTA PAINAA LÄHEMMÄKSI 100KG!!!takaisinlaitossa kannattaa soittaa hyville kavereille (viimeistään siinä huomaa että hyviä kavereita ei ole kuin saduissa.... ;D)itsellä ei vielä ajankohtaista mutta kannattaa koittaa ensiksi 2-3 mieheen nostaa loota takaisin ja jos ei onnistu niin nosturi kepinreiästä niin nousee...MUISTA OTTAA VAIHDEKEPIT IRTI ETTÄ SAAT LOOTAA TAAKSEPPÄIN!!!
 
tarkoittiko pallero letkuilla,vaijereilla ja johdoilla laatikon hilppeitä? mitenkäs ne ylimmät laatikon pultit saa auki kun niitä ei edes näy?
 
niitäpä hyvinniin...ja ylimmät pultit ainakin itse otin irti räikkä ja monta jatkovartta nivel ja hylsy jota smirkelissä lyhennetty jotta mahtuu nivelen kanssa korin ja laatikon väliin.
 
joo nyt on laatikko irti pajesta. ei se loppujen lopuksi ole paha homma, näyttää vaan siltä kun aluksi tutkaili päälisin puolin. tarvii vaan odotella että saa haettua vauhtipyörän korjaamolta jossa siihen vaihdetaan hammaskehä, niin voi alkaa niputtaan sitä :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom