pajeroon manuaalilukot eteen

road star

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2007
niinpä etuperä remontin yhteydessä voisi vaihtaa nuo toimimattomat autolukot manuaaili lukkoihin. onko ainoat oikeat aisin merkkiset vai onko niissä mitään isompia eroja? eikös joku malli hj:stä pitäisi käydä osaisko kukaan sanoa mikä? mistä kannattaisi kysellä?
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Ite tilasin Superwincin manuaalilukot. Teki 200 euroa pari, kai noilla sen vetää mitä tarttee. http://tml4x4.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65_76_87&products_id=223 tuolta löytyy. Tilasin puhelimella niin tuli kahdessa päivässä Kajaaniin.
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17179.0


Haku on ystävämme.... ;D
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

kertokaas mulle taas jälleen että miksi tinkiä siitä mukavuudesta minkä ne automaattilukot antaa!? ja olen kyllä ollu aika syvälläkin pajeron ja automaattainapojen kanssa eikä mulla ole onkelmia ollu...

itse olen kysellyt esim. cross4wd:ltä hieman järeämpiä automaattilukkoja koska niitä on saatavana kyllä mutta sitä maanantaita ei vielä ole tullut kun piti sieltä ottaa yhteyttä... :seina
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

no esim: jos haluaa ajaa 2wd hitaalla puolella jota ei voi auto malleilla tehdä. pyysyy päällä juuri silloinkun tarvitaan. niin kasasin elokuun lopulla auto lukot kiinni asentoon ku ei toiminut muuten. nyt on etuperä sitten särki varmaan siitä ku pyöri koko ajan mukana
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

seuraava kysymys? miksi pitäisi voida ajaa 2 vedolla hitaalla puolella? mitä hyötyä siitä on?
jos täytyy niin mikä sitten rajoittaa käyttämästä nelivetoa?

ja kyllä mulla ainakin on pysynyt päällä...
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Itellä ainaki vaikutti hankintaan se että toinen automaatti oli paskana ja nopein ratkaisu oli hommata manuaalit tilalle. En tietenkään ole heittäny automaatteja lepikkoon vaan ehkä jossain vaiheessa kunnostan ja ties vaikka asennan.
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Jahvetti sanoi
seuraava kysymys? miksi pitäisi voida ajaa 2 vedolla hitaalla puolella? mitä hyötyä siitä on?
jos täytyy niin mikä sitten rajoittaa käyttämästä nelivetoa?

ja kyllä mulla ainakin on pysynyt päällä...
joo joskus tarvii ahtaissa paikoissa pystyä kääntymään ja se onnistuu helpommin ilman 4wd:tä
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Jos on ylivikkelästi kääntyvä kärry perässä ja pitää peroitella ahtaissa välilöissä, ni sillo o poikaa tyrkätä pikkupuoli päälle, mut jos ne väliköt on sit kans tosi ahtaita ja kinkkisiä, ni se tosissa kääntyy vähän notkeemmin 2wd.
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Ratkaisin tuon ikuisen automaatti vs. manuaali lukko ongelman. Itsekkin olen mieltyny tuohon automaattiin, kun on se niin mukava ha helppo, mutta jos joskus innostuu vähän enenmän kokkeileen niin silloin kai olis hyvä se manuaali.

Nissan Patrol GR:ssä on automaattilukot, jokka saa tarvittaessa väännettyä lukkoon. Eli automaatti-manuuaali navat. Nyt pitäis enää keksiä et miten ne sovitetaan pajeroon. :nykii
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

oletetaan että napojen pulttijako sopii. sitten voisi vaihtaa sovittelemaalla etuvetareiden ulommat osat tai koko vetarit!
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

hmm.. Ei taida se pulttijako sopia. Ja muutenki oli vähän erikoisemmin kiinni ne hilppeet. Saattais mennä patrollin vetonivelellä, mutta pikkuisen viel epäilyttää. Pitää tutkia kunhan saan taas tuommosen patrollin käsiini jostain.
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Jahvetti sanoi
seuraava kysymys? miksi pitäisi voida ajaa 2 vedolla hitaalla puolella? mitä hyötyä siitä on?
jos täytyy niin mikä sitten rajoittaa käyttämästä nelivetoa?

ja kyllä mulla ainakin on pysynyt päällä...

Onhan se kuminpoltossa kätsempi ku saa hitaan puolen päälle vain takavedolle ;D ::)
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

weikko80 sanoi
Onhan se kuminpoltossa kätsempi ku saa hitaan puolen päälle vain takavedolle ;D ::)

pitää olla sen verran vääntöä muutenkin ettei tarvi hidasta aluetta siihen hommaan..... ;D
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

MVa~1 sanoi
hmm.. Ei taida se pulttijako sopia. Ja muutenki oli vähän erikoisemmin kiinni ne hilppeet. Saattais mennä patrollin vetonivelellä, mutta pikkuisen viel epäilyttää. Pitää tutkia kunhan saan taas tuommosen patrollin käsiini jostain.

Mun käsityksen mukaan se pulttijako on sama. Ja myös Toyotassa
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

tuolla offroad harrastajat sano että hj:n navat ei käy. olivat kuulemma kokeilleet!? tiedä sitten
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

Tarkotikko siis renkaiden pulttijakoa vai sitä napalukon kiinnityspulttien jakoa. Ymmärsin et tarkotat niitä lukon kiinnityspultteja. Vanteen jako taitaa olla patrollissa eri, mut pajerossa ja Hj:ssä ainaki sama.
 
Vs: pajeroon manuaalilukot eteen

samat vanteet käy patrolliin, pajeen, hj:n ja hiluxiin jne. mutta napalukot ei käy. niissä taitaa olla pikkusen eri kaliiberin vetarit kun ovat jäykkä-akselisia tai ainakin pikaisesti katsottuna, hiluxi voipi olla sitten eri juttu jos löytää uudemman kuin 90 niin se on risukeula siitä voi ehkä hyvällä tuurilla käydä, epäilen kyllä että ei. Helpompaa on vaan ostaa ne uudet manuaalit ja sillä selvä, sitten ainakin toimii. Ja kyllä voin sanoa että ajakaa pajero akseleita myöden mutaan kiinni ja siitä sitten kunnon mutarenkailla edestakas vedättämällä ilman vinssiä ylös niin toisen eteenpäin menon jälkeen etunavasta kuuluu sellainen rääkäsy että ei voi uskoa. ja taas on napa paskana ja taas hitsataan. Ja nyt jos joku väittää ettei hänellekkään niin käynyt niin ei ehkä millään BFG AllTerraineilla kun ei niillä saa niin paljon pitoa että mitään tapahtuisi (sama kuin painaa kaasua ilman renkaita pukin päällä) mutta jos on karkeammat pyörät.
 
Takaisin
Ylös Bottom