Petzkin 3000GT

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Sijainti
Oulu
Tumma kaunotar, mallia -98 Eurospec 3000GT (brittituonti) löysi uuden kodin käyttis-Galantin ollessa huollossa. Pakko se on jollain päästä töistä kotiin.. tarkoitushan toki on pitää tämä peli kesävehkeenä ja laitella sitä mukaa kun ehdin käydä läpi. Katsotaan miten todellisuudessa käy.

6 päivää hankinnan jälkeen mittariin on kertynyt yli 600km joten jonkinasteinen sisäänajo ja testaus on tullut suoritettua niin kaupungissa kuin maantiellä ja motarilla. Mitään suurempaa häikkää ei ole ilmennyt ja jopa positiivinen yllätys tähän asti.


Keskustelu http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51973.0

main.php
 
Viimeksi muokattu
Vs: Petzkin 3000GT

Suomen Turku, sama vehje.

Keskustelu http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51973.0
 
Vs: Petzkin 3000GT

Raketti käytetty nosturilla ja käyty pohja läpi. Mitään todellista vikaa ei onneksi löytynyt, mutta ruostetta toki laajalti. Ajokunnossa siis, keskitytään nyt muihin seikkoihin ja katsotaan peltejä syssymmällä.

Ilmastointi täytetty ja vuototestattu, hieman viileämpää kyytiä ja kohtahan sen näkee pitääkö aineet sisällä. PK-seutu suuntana joten katsotaan jos koukkaisi jarrut matkan varrelta..
 
Vs: Petzkin 3000GT

Näissähän kyllä ilmastointi toimiessaan hönkii niin kylmää, että eskimokin hymyilee. Jos ei tunnu oikeasti tehokkaalta, niin jossain on vikaa.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Joo niin on Jeremy Clarkson totes myös, että hypotermian saa ku on niin tehokas ilmastointi :peukku

Ei muuta ku isompaa ahdinta tilaukseen vaikka budjetilla aluksi 13T niin muuttuu heti ihan eri peliksi :peukku
 
Vs: Petzkin 3000GT

Puhaltaa jäisenä kuin naisen kosketus, 650g ainetta meni.. Clarkson tiesi mistä puhuu!
 
Vs: Petzkin 3000GT

Tilattu EBC:n Standard levyt eteen ja taakse sekä näille Redstuffit.

Öljyt vaihdettu, taisi olla aikakin kun katsoi millasta tahnaa nykynen oli jo.. Koneelle laitoin Valvoline VR1 jota täälläkin osa suositellut. Vaihteistolle odottamassa Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 1L GL-4+. Peräöljy samaten, josko tuo Castrol Syntrax 75W-90 olis jees, mutta laitetaan tuossa jarrujen myötä kun nostellaan seuraavan kerran.

Nyt kun alapuolelle taas pääsi niin alko kyllä jo laskea budjettia josko tuon pohjan joku vähän ehostais.. Kuvat jäi ottamatta kiireessä, laitetaan niitäkin kohta lisää.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Petzki sanoi
Nyt kun alapuolelle taas pääsi niin alko kyllä jo laskea budjettia josko tuon pohjan joku vähän ehostais.. Kuvat jäi ottamatta kiireessä, laitetaan niitäkin kohta lisää.
Ehostaminen niinkään maksa, mutta jos samalla tekee hieman uusiksi, kuten tuossa omassa kävi, niin kyllähän sitä rahaa uppoaa ;D

Vai mitä oli mielessä uusia samalla?
 
Vs: Petzkin 3000GT

Jarruprojekti tyssäsi heti alkuunsa, etujarrujen liukutapit isolla J:llä jumissa :seina Näytti siltä että yritetty hakata ulos joskus, talttakanta kulahtanut ja toinen pää lytyssä.. Liekö luovutettu tuossa kohtaa :D

Renkaat kuluneet edestä laittomiksi viime tarkistuksen jälkeen, uudet kumit ja suuntaukset samaan settiin kun ehtii lomareissulta viilata nuo jarrut kuntoon. Onko tappien avaamiseen kotikonsteja vai porataanko mäkeen ja uudet jostain?

Jätetään lepäilemään ja palataan parin kolmen viikon päästä..
 
Vs: Petzkin 3000GT

Vihdoin ja viimein edistyy!

eBaysta löytyi satulapaketti etulevyineen jolla saatiin peli ajoon vielä täksi kesäksi. Eteen siis 4-mäntäset vakiot, taakse 2-mäntäset 313mm-levyille sopivat. Paikalleen laitettiin vain etupää joka huoltoa vaatikin, omille satuloille tuli hankittua kunnostussarja joten ehkä tässä kohtapuoliin on parit ylimääräiset satulatkin :)

Upposi kuin vanhaan ihmiseen eikä ilmaukseen mennyt montakaan minuuttia, epäilyttävän kivuton homma ;D

main.php


Tänään laitetaan illemmalla vielä mitsumikolta herrasmieskaupalla hierotut 18" imolan kromit renkaineen alle niin ei tarvii sakkonakeilla painaa. Kuvassa vielä nykyisillä.

main.php


Tärinät ym katosivat kuten odottaa saattoi, loppukesä kovaa ajoa jos luoja suo. Tallipaikka hankittu joten syssymmällä pääsee räpläämään sitten enemmän.

P.S. Vaihteiston toiminta öljynvaihdon ja kuukauden seisomisen jälkeen aivan eri planeetalta, ei rohise, uppoaa vaivatta ja muutenkin tuntii paljon paremmalta. Vanhat öljyt olivatkin ekat pari desiä kirjaimellisesti harmaata vettä..

Ja tässä vielä kromien kera, ei huano :peukku

main.php
 
Vs: Petzkin 3000GT

Aika rientää kun on kivaa, eli töitä helkkaristi ja silti fyrkat aina loppu. Mutta ihmiselon harmaudesta voi aina hakea lohtua ja suunnata tallille, jollaisessa nyt paikka on nostureineen herkkuineen.

Päivän epistolana oli viimeksi kesken jäänyt jarruhärdelli, eli taakse "uudet" satulat paloineen tappeineen kilkkeineen ja levyineen, vanhojen mennessä etummaisten kera odottamaan kunnostusta.

Ajovalot myös purettu kuvion kääntöä varten (parasta mitä uunissa osaa tehdä), joten eiköhän tällä kevväällä sitten ihan Suomen rekisterissä ajeta. Kävin kyllä tuontikatsastuksessa jo kesällä, läpi meni että heilahti valokuviota lukuunottamatta. Hieman tuntuis rikkaalla käyvän kyllä mutta eipä ainakaa päästöissä näkyny. Katsotaan nuo turboröörit josko pientä falskia päässyt tulemaan.

Madallusjouset, ne perus TEINit mitä näihin tupataan iskemään ECS:n päälle, laitetaan alle seuraavalla visiitillä. Hirveen korkea tuo laitos, joskin kiva että toisin kuin Galantilla niin tonnarilla pääsee rotvallin yli. Farkku saanu pari kivaa raapasua talven myötä..

Laitellaan kuvia kun yllä mainitut purkissa, tuon jälkeen mittaristo ja äänentoisto kuntoon kun piuhojen pariin sukelletaan, ei amistella mutta erkkasarja ja vähän seksikkäämmät mittarivalot kehiin.

Niin ja tuo ilmastointi kun vuotaa niin josko näkyis vuotokohta niin mitsumikolta rojut tilaukseen, mieshän on kävelevä varaosa!

Hyvää joulua.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Noniin, sairaslomat lomailtu ja tallilla kuhina käy. Tänään oli työn alla jarrujen ja kytkimen nesteiden vaihto, kerrankin kompuran kera ja voi sanoa että enpä ala enää polkimella pelleilemään.. niin helposti ja hyvin meni kerrasta. Vaihtaa paremmin kuin koskaan, kytkinneste oli pikimustaa ja nyt uppoaa pykälään kuin vanhaan ihmiseen. Huomiona että RHD-tonnareissa kytkimen ilmausruuvi(t) löytyy heti akun ja pesuainesäiliön takaa, ei tarvetta purkaa y-putkea tai muuta. Samalla peräöljytkin tuli vaihdettua.

Jäähynestettä tiputellut pikkasen seisonnassa, kuten arvelinkin niin syylarissa pieni vuoto mutta ei oo budua ostella ihan heti uutta niin mennään tällä. Mishimotoa sitte tilalle tottakai, letkuineen päivineen.a

Samalla pohja katsottu läpi, heitetään hiekkapuhallukseen joko kesän jälkeen tai loman aikana. Sen verta ok vielä, että ehkäisevä työ riittää.

Seuraavaksi onkin paperien vuoro, katostaan virittelyjä vasta sitten. Tavoite 1.4. ajoon, mutta nä on näitä..
 
Vs: Petzkin 3000GT

Lisäillääs kuvia kohtapuoliin kun ehtii, niitä te kuitenkin haluatte vain nähdä. Siihen asti vähän kirjoitellaan:

- Alle isketty Continental SportContact 5 245/40 gummit ja pyörät suunnattu. Oli ns. syytäkin, heittoa eturenkaissa roimasti. Kiitokset Kaerlan Kumille helkkarin hyvästä palvelusta.
- Takavaloista hinkattu tummennukset pois, ei tykätty katsastuksessa ja vaikka kivalta näyttikin niin kyllähän se valotehon söi.
- Leima haettu (vihdoinkin) ja suomikilvissä mennään! :driver
- Syylari menee vaihtoon asap, Mishimoto tilattu letkuineen.
- Pyöräytetään puleerauksessa, auringossa näkyy turhankin hyvät harjapesujen jäljet.
- Taakse vasemmalle laakerit /hubi vaihtoon, rahina sitä luokkaa ettei naurata. ebaysta jo löytyikin yksi assembly, mutta jos jostain syystä joltain löytyy lähempääkin ylimääräisenä järkihintaan, niin ostan kyllä pois.

Muutoin seuraavana listalla olisi ahtopainemittarin/säätimen ja laajakaistan hankinta, sekä downpipen ja katin korvaaminen jollain mukavammalla. Katotaan kun perse kestää taas vähän paremmin.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Ja niin siinä kävi, että elämä yllättää kuten tapana on. Tämä peli siirtyy siis myyntiin ja projekti tältä osin päättymässä.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Ja p*kat, tallille ja työn alle! ;D

Purkuhommat aloitettu, katsotaan mitä kaveri on syönyt.

Kuten tiedossa olikin, jäähy letkuineen oli entinen, kuvasta näkee..

main.php


Y-putkea ja muita letkuja irrotellessa voi lonkalta sanoa että on kyllä vuotanut. Sulaneen oloinen pala jäi kiinni TB:een ;D

main.php


Jos nyt joitain hommia on listalla niin varmaan oleellisimmat ja jotenkin realistiset tässä. DR:t sitten kun bisnes alkaa luistaa :peukku

- Jakopää
- Jäähy+letkut
- FMIC (ihan koska letkujen määrä)
- Downpipe
- Puslia sinne tänne
- Kardaani mallia carbon
- Ruostehommat
- kytkinboosterin poisto / vac reduction
- moottorin kannakkeet

Pyritään nyt pitämään ihan järkevääkin päiväkirjaa josta voisi jopa olla iloa jollekkin.
 
Vs: Petzkin 3000GT

Hiljaa hyvä tulee ;D Pari vuotta miltei vierähti niissä kuuluisissa "on tässä muutakin" -hommissa ja auto on seissyt pihassa ja hallissa. Nyt voi ilokseen tätäkin päivitellä taas :peukku Paikkaa tai vehkeitähän ei tässä välissä ollut itsellä oikein käytössä, joten tuli pyöräytettyä laitos ST:llä Tampereen suunnalla, osiahan oli tässä jo hyvä läjä odottamassa. Elikäs:

Uutta palikkaa nyt mm. jakopää kilkkeineen, öljypumppu, polttoainesuodatin, kardaanin laakerit, alu siimapyörä (orkkis kirjaimellisesti tuurilla enää koossa), raidetangonpäät.. lisäksi nyt EGR-tulpattu, öljypohja puhallettu ja maalattu, putkea paikattu, ot-kiristimen laakeria ym kilkettä vaihdeltu. Tuota ennen ehdin ite ainakin tulpat vaihdella ja repiä vakuumisäiliön ja muita romuja pois, kiinacoolerin laitoin (johon tiivisteitä vaihettu ni jopa pitää). Ilmastointi on myös otettu irti (kompura ja putket tallessa), turhan paljon vuotoa sisällä ni helpomman kautta.

Siinä varmaan isoimmat mitä nyt muistaa. Nyt kun on ajan kanssa ja kokeneemman tekijänkin puolesta läpikäyty niin prioriteettilista alkaa olla selvillä enskaudelle; Perä jurnuttaa aika railakkaasti ja pohjassa parikin kohtaa hitsattavaa, pakosarja edestä vaihtoon myös. Välijäähyt hyvinkin entiset mutta välttää vielä. Nyt kun alkaa perushommat olla kunnossa niin mielekkäämpää alkaa suunnittelemaan niitä muita rakenteluja 8)
 
Niin se aika rientää, ehtii kotikaupungitkin vaihtua mutta oheistuotteena varsin mukavat tilat ja nykyään taas aikaakin tämän parissa rassailla.

Apurunko pudotettu ja 4WS poisto meneillään, mieluusti olisi säästänyt, mutta sen verta rapeaa tavaraa jo kaikki ja kun kerran irti käytetän niin miksei siivota. Pari kuvaakin tuli napattua.

Jarrukilpiä ei taida oikein mistään saada näihin enää? Hirveessä kunnossa eessä ja takana, ei paljoa uskalla koskea ettei pölyksi muutu

subframe1_.jpg


Tuosta jonkin verran rojua irtosi, vähän piti terääkin näyttää kun oli pulttia yhtynyt samaksi massaksi kappaleen kera. On tuossa kyllä prkl putkea eestaas ja kaikkea, omaan silmään ja hermoon tyydyttävää repiä pois.

4ws.JPG


Alkuperäinen alusta pelasi hyvin vielä 2017 kesällä, mutta ECS pimeni sittemmin eikä tuo alusta enää ole muutenkaan kovin terässä ollut. Vähän sai poltella puslia parista kohtaa jotta irtosi kuten odottaa sopi. Eipä se ulkonäkö ratkaise näissä, mutta kieltämättä kutkuttelee iskeä tilalle tuoreempi sarja

alusta.JPG


Seuraavana jatkuu tuon apurungon purku ja puhallus+maalaus. Perästä vasemman puolen laakeri entinen, eikä VCU kovin hyvältä vaikuta sekään. Katsotaanpa mitä tuolle tehdään, laakerit nyt ainakin vaihtuu samalla joka puolelta. 3SX:n kitti lienee se helpoin näihin, samallahan sitä laittaa säädettävät varret..

Muuten on tullut purettua lähinnä ja jatketaan sillä linjalla, turbot ulos ja yläkerta auki, kaikki on pelannut ihan ok mutta nyt kun on aikaa ja kiinnostusta niin tehdään. Kaikin puolin tonnari hyvässä jamassa vaikka syvemmälle sukeltanutkin ja tässä homma kerrallaan eteenpäin, ajatus siitä että ajokuntoon saa tarvittaessa muutaman päivän kokoonpanolla auttaa malttamaan
 
Päivitellääs taas kuulumisia, koronakevät mahdollisti aikaa tälle projektille kun reissuhommat meni jäihin ja muutenkin tuo siviilielämä kohteli armeliaasti.

- Taka-apurunko siistitty ja maalailtu. Tilattu puslat, AWS-delete kit, säädettävät varret ym. Pt:ltä löyty uudet jarrukilvet hieman happamien vanhojen tilalle myös :D Perän kannakkeet käsitelty, työn alla seuraavaksi etupään osat.
- Alustasta pudotettu kaikki paitsi raidetanko, kone nostettu ulos. Oli muuten aika homma kun ekaa konetta ikinä nostamassa ja koronan ansiosta ei ollut kaveria auttamassa, nyt voi sanoa oppineensa jotain :cool: (kantapään kautta). Kytkin ns. vaihtokunnossa sekin.
- Ninjalta tosiaan palikkaa tulossa, eli tuo AWS-delete, varsia, niveliä, puslia (shifter, perä, taka-apurunko..), 3gen nostajat, bensapuolelle sälää, tiivisteitä ja muuta.

Tarkoituksena oli elokuulle saada "pienellä laitolla" ajoon, mutta Ninjalla toimitusajat venyneet useita kuukausia, joskin perustellusti, ja tehdään nyt ajan kanssa ja kunnolla. Pieni haave olisi tuosta vielä purkaa lisää ja roudata paikalliselle sepälle puhallukseen ja käsittelyyn koko pohja. Nyt kuitenkin odotellaan osia ja vapaalla väsätään muita projekteja, eiköhän tämä taas nytkähdä eteenpäin kun postia tulee.

Tuli tuossa tallikin laiteltua uuteen uskoon kunnon pesulla, maalilla ja uusilla hyllyillä, hankittua moottoripukit ja työkaluille siistimpää räkkiä ym, mukavampi väsäillä.

camphoto_1804928587.JPGIMG_8821.jpgIMG_8823.jpgIMG_8949.jpgIMG_8983.jpg
 
Viimeksi muokattu
13kk siinä meni, mutta paketti saapui Ninjalta Samahan tuo olisi ollut laittaa triplamäärä osaa kun kesti, mutta eihän tässä kiire ole, näillä saapi tehtyä sen mitä tavoitteena on tälle kesää, vanhempainvapaalla muutakin kiirettä piisaa.

Dokumentoidaan tässä kun pääsee puuhailemaan, jos vielä muistaa mihin suuntaan tallin ovi aukeaa. Hiljaa hyvä tulee
3FF59CBA-1B35-4D97-8EC4-8200D386E5EF.jpeg
 
Päivitelläänpä kun kerran päivitettävää vaihteeksi on.

Päätin lopulta purkaa kannet osiin, samalla tarkastaen missä kunnossa ylipäätään jo reilu 180tkm palvellut kone on. Venakopan tiivisteet kun oli tarkoitus vaihtaa, niin samahan tuo oli pari iltaa viettää tallissa ja harjoitella tätäkin hommaa. Viisaampi olisi malttanut hetken ja hakenut C-mallin venapuristimen, mutta Puuilossa asioidessa ostin sen mikä hyllyssä oli ja menihän se tuollakin kun hoksasi miten sai sopivan kulman. Ja kyllähän nuo ihan pientä huomiota jo kaipasivatkin :D. Samalla tuli tilattua timanttitiskille OEM-tiivisteet kansiin, alempaan imusarjaan, termarin puolelle jne. sekä venojen ja nokka-akselien tiivisteet. Näitähän ei ollut ninjan paketissa kun ei taannoin ajankohtaista vielä ollut. Näillä saisi nyt suht pian moottorin takaisin kokoon odottelemaan päätöstä turbojen suhteen.

Tässähän ilmeni, että oli nykyisetkin nostajat isommalla reiällä mallia 3gen, mutta eipä aleta jynssäilemään vaan vaihdetaan kun kerta uudet nyt löytyy. Taka-apurungon ja perän kannakkeiden puslat, etu- ja takapään pallonivelet, sekä koneen ja vaihteiston kannakkeiden polyinsertit vein paikalliselle pajalle vaihdettavaksi. 4WS poistokitin myötä vaihtuukin nuo ylemmät varret säädettäviin. Huomasin myös, että toisella puolella tukivarresta on tiiviste on revennyt takapyörän hubin ympäriltä, osaako joku parempi googlaaja tai tietäjä kertoa onko tälle omaa osanumeroa tai edes fiksusti vaihdettavissa?

Suhteellisen realistiselta alkaa näyttää, että tässä olisi tonnari rullaavana vielä lomien aikana (kahden vuoden pukeilla oleskelun jälkeen :p) ja katse voi kääntyä jo tehojenkin suuntaan.
 

Liitetiedostot

  • IMG_1560 copy.jpg
    IMG_1560 copy.jpg
    141 KB · Lukukerrat 178
  • IMG_1568 copy.jpg
    IMG_1568 copy.jpg
    228 KB · Lukukerrat 160
  • IMG_1583 copy 2.jpg
    IMG_1583 copy 2.jpg
    201.2 KB · Lukukerrat 180
  • IMG_1567 copy.jpg
    IMG_1567 copy.jpg
    297.6 KB · Lukukerrat 163
Vähän on ehditty taas puuhastella, jakolaatikko tuli laiteltua kasaan tuolla OEM-tiivistepaketilla ja uusilla tahnoilla samalla kun silmämääräinen tarkastelu tehty. Jostain syystä tuo 6-pykäläiseen tarkoitettu laakeripesän ja "varren " välinen tiiviste oli paketissa huomattavasti paksumpi kuin aiempi eikä kyllä sopinut millään, muut tiivisteet kyllä passelit. Nämähän tuli irrallisina Ninjalta eikä siinä OEM-pahvissa niin liekö sitten väärä rengas, pitää laittaa kyselyä. Vanha oli ihan ok niin mentiin sillä :rolleyes:

Venakoppien putsailun perään piti tottakai vähän maalatakin, 2K-sprayt happojen päälle ja sutastaan vielä valkosella tekstit perään, nämähän on ne oleellisimmat hommat aina :cool:

Koneen laakerit pääosin yllättävän hyvässä kunnossa, mutta kuvissa näkee pari kuluneinta. Kangen taaempi stefa sama vaihtaa kun kerta kaikki auki. Nyt ollaan siis paljaalla lohkolla eli hommahan näyttää oikein mallikkaalta, tässä sitä on opittu yhtä jos toista :D Sylinterit ja männät sekä kanki kaikki hyvässä jamassa eli ei koneistushommia tällä erää.

Tilasin nyt vielä aiempien osien lisäksi vielä seuraavat tiivisteet ja laakerit sekä aiemmasta satsista jäänyt hotwire-kitti ja kytkimen apusylinteri (kiitos ZeiZein päiväkirjan muistui mieleen tämäkin):

Clevite Bearings 6G72 Complete Set
Hastings 6G72 DOHC Piston Ring Set Standard
Mitsubishi OEM 6G72 DOHC Oil Pump Filter Housing Gasket
Mitsubishi OEM 6G72 DOHC Oil Pump Gasket
Mitsubishi OEM 6G72 DOHC Oil Pump Pickup Gasket
Mitsubishi OEM 6G72 DOHC Rear Main Crankshaft Seal
Mitsubishi OEM 6G72 DOHC Water Pump Gasket

Kiinasta on matkalla kolme paria alempia ikkunantiivisteitä samalta taholta josta ZeiZei ja Jerze94 olivat näitä jo onnistuneesti hankkineet, yksi pari vielä vapaana eli yksäriä tulemaan jos kaipailee kosmeettista päivitystä.

Alusta+kytkin+pa-pumppu+suuttimet ym. roippeesta parit kyselyt vetämässä, katsotaan mitä ehditään vielä ennen lumien tuloa, alkaa isyysvapailla jatkettu kesäloma käydä vähiin eikä sekään ihan pelkkää vapaa-aikaa ole.. :D

Taka-apurunko ja varret pitäisi saada piakkoin uusine puslineen ja nivelineen pajalta, sen myötä vähän taas jotain osakokonaisuutta valmiiksi asti koneen osia odotellessa. Seuraava postaus saakin odotella että on jotain näytettävää :geek:



sealkit.jpg
stefa3.jpg
venakoppa.jpg
laakeri2.jpg
laakeri1.jpg
kulmastefa2.jpg
kulmastefa1.jpg
kulmahuohotin1.jpg
 
Ei ihan kahta vuotta edellisestä niin päivitelläänpä kuulumisia tämänkin osalta.

Tonnarihan on nyt ekaa kertaa ollut liikenteessä sitten vuoden 2018 vai oliko peräti 17, ei ole kiirehditty ja välissä kaikkea perheenlisäyksestä muihin harrastuksiin.

Ei muista enää kaikkea mitä tässä tehty, mutta joitain kuvia löytyi ja koitetaanpa listata mitä tässä on ehtinyt tapahtua:

- Uusi kytkin ja kevyt vauhtipyörä + sylinteri. Tältäkö se tuntuu kun ei luista :D
- BC:n BR-alusta, käytetty nelipyöräsuuntauksessa ja onhan tuo kulku nyt aika erilaista (y)
- Kone tuli kasattua ja sehän lähti ekalla käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta. Ihan tyytyväinen näin ekaan omaan moottoriprojektiin, käynti on nätimpää mitä aiemmin, toki kun uudet o2-sensorit ja tiivisteet, ehjä pakosarja edessä ym. niin saattaapi vaikuttaa.
- Turbot käytin kunnostuksessa, vakiot siis edelleen mutta onpahan vimosen päälle kunnossa.
- Bensapumpun hotwire
- Ikkunoiden listat vihdoin paikallaan, olihan nuo vaihdon tarpeessa :unsure:
- Kaikenlaista pientä laittoa, sisustaa paikalleen ja turhia bokseja ja kaapelointeja pois, liittimien vaihtoa siellä täällä

Tässä kohtaa ainoa mikä leimalle uupuu on ABS-vikakoodien fiksaaminen, sensorithan eivät lähde enää irti ja yhtäkkiä alkoi relevikaakin herjaamaan. Tilasin samalla Känädästä monille ehkä tutunkin scantoolin, jonka pitäisi osata niin CELit kuin SRS ja ABS näissä vehkeissä. Eiköhän nuo ratkea kun tässä taas loman jälkeen ehtii jossain välissä tutkailla.

Hyllyssä on edelleen odottamassa uudet suuttimet, FPR, laajakaista ja jotain sälää. Olen kallistunut vahvasti Chromen puoleen säätöjä ajatellen, tarkoitus olisi vaan helpolla kokonaisuudella pitää tätä kesädailyna kun vihdoin on saatu tähän asti tehtyä. Ei ole tämän kesän juttuja kuitenkaan enää.

Sen mitä siirtoluvalla ajeli tuossa ja käytti suuntauksessa ym. niin oikein mukavasti pelaa, muistaa taas että miksi näitä jaksaa rassata kun välillä käy tielläkin :D


0D9A69C2-981C-4B69-AFC9-5A0B57CACB9A.jpeg

A72AD72F-90B1-41A9-8F7F-D28D6F2EE126.jpeg
F98A06E3-B6D6-4AEB-88E1-0398A5063A73.jpeg
5D74E239-E3A6-471D-A7F6-D374DFEF4F74.jpeg
E31F1713-913D-4B14-8303-D4E567C37A36.jpeg
 
Pienestä on kiinni. Leimalla käyttäessä syttyi abs-valo vielä uudelleen menomatkalla nollauksista ja putsailuista huolimatta, oikea etupään sensori tarkemmalla tutkailulla kärjestä murtunut. Kokeillaan ensin nyt jenkkilästä löytynyttä korviketta ennen kuin kaivetaan jaappanista 300€ OEM-osa. Käytin nyt kuitenkin katsastuksessa, jotta tietää meneekö muuten läpi. Etupään laakereista tuli myös hylsy, mutta nämä olivatkin jo hyllyssä valmiina roikkuneet ja tuli vaihdettua vihdoinkin. Muuten nätisti läpi :love:

Osaa odotellessa menee vielä aikansa, mutta hyväksytty leima vielä ennen talvirengaskelejä olisi riittävä suoritus tälle vuodelle, sitten voi taas ajan kanssa väsäillä talven yli kun turnausväsymys hellittää.
 
Niin se vain Ayama pelasti ja OEM sensori pienellä voimankäytöllä sujahti paikalleen -> ABS-vikavalo no more, tonnari siis leimassa ekaa kertaa vuosiin ja kieltämättä varsin mukava fiilis. Jopa pieni yllätys, että omin kätösin väsätty laitos käy ja kukkuu :D

Joitain pikkujuttuja mitä nyt noussut, isompia laittoja sitten kun ehditty nautiskella ja ajella edes tovi. Öljyä tuntuu hieman kuluvan ja jäähynestettä tiputtelee jostain, osa letkuista ym. vanhoja ja hyvä vaihdella muutenkin. PCV vaikuttaa olevan entinen sekin. Kaasuvaijeri on gettoviritetty vakkarin poiston myötä, tilalle ajattelin MR/vaparimallin oem-kaapelia jotta istuu nätisti. Perässä on reilusti klappia joka kyllä tuntuu ja kuuluu ajossa. Käy rikkaalla, uudet suuttimethan odottavat säädettävää ecua ja arvelen että nykyisissä joku(nen) falskaa.

Eipä siinä, taas yksi klassikko liikenteessä lisää!
 
Takaisin
Ylös Bottom