Tuossa yleiskeskustelussa kyseltiin vuoden 2017 mallista eroja 2016 ja ajattelin, että voisi olla selkeämpi tehdä oma aihe, kun vanhassa on jo 11 sivua.
Pari päivää sitten vaihtui reilu 80tkm ajettu PHEV 2014 vuoden 2017 Intense+ malliin (ei enää Deltasta...), ja komppaan Anacondan 2016 malliin liittyviä kommentteja eroista:
- Rengasmelu on mielestäni selkeästi hiljaisempi. Juuri olin vaihtanut vanhaan kesärenkaat alle ja jyrinä oli ihan hirveä, uudessa selvästi hiljaisempi (molemmissa alkuperäiset Toyot, ei kai renkaan ikä paljoa vaikuttane).
- Kiihtyvyys sähköllä tuntuu terhakammalta
- Varustelussa tämä perusmallikin on minulle hyvä, parannuksia mm. aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäysvaroitin, parkkitutkat, ratin ja tuulilasinpyyhinalueen lämmitys, kaistavahti, led ajovalot jne.
- Ymmärtääkseni 2017 malliin tuli uusi MMC, joka korjasi suurimman ärsytyksen aiheeni. Tämä perusversio sisältä nyt AndroidAuto ja iPhone yhteyden. Itselleni kaikki olennainen toimii nyt puhelimen kautta: navigointi Google mapseillä, musiikki Spotifyillä, äänikomennot Googlella, puhelimen yhteystiedot ovat oikeasti käyttökelpoisia jne. Tässä siis ei ole sisäänrakennettua navigointia, eikä CD-soitinta. Niin, ja käyttöliittymä ja nopeus ovat ihan eri tasolla vanhaan verrattuna. * en muuten tiedä tuleeko paremmassa versiossa AndroidAutoa mukana, kun ei ole listassa - sen puute olisi kyllä aika iso heikennys...
- Toinen iso muutos on erillinen PHEV priority nappi, jolla voi ohjata auton käyttämään pääsääntöisesti sähköä. Tuntuu toimivan mm. kiihdytyksissä ei ota polttomoottoria mukaan ilman että lyö kaasun pohjaan. Ja ehkä nolla-asteen lähdöissä myös välttää polttomoottoria (vanha käynnisti aluksi aina moottorin kun oli ehkä alle 5 astetta lämmintä). Tästä tarvii vielä enemmän kokemusta, käyttöohjekirja kun oli 2016 mallin mukainen, eli ei kertonut tästä ja sähköisestä käsijarrusta mitään...
- Ulkonäköhän koheni jo 2016 aika tavalla, mutta olisivat toki saaneet kojelaudankin uusia samalla - nappuloita on kyllä yhä viskottu ihan satunnaisesti sinne tänne...
Äkkiseltään siis hyvin onnistunut kasvojenkohotus, muttei ihan täydellinen...
Pari päivää sitten vaihtui reilu 80tkm ajettu PHEV 2014 vuoden 2017 Intense+ malliin (ei enää Deltasta...), ja komppaan Anacondan 2016 malliin liittyviä kommentteja eroista:
- Rengasmelu on mielestäni selkeästi hiljaisempi. Juuri olin vaihtanut vanhaan kesärenkaat alle ja jyrinä oli ihan hirveä, uudessa selvästi hiljaisempi (molemmissa alkuperäiset Toyot, ei kai renkaan ikä paljoa vaikuttane).
- Kiihtyvyys sähköllä tuntuu terhakammalta
- Varustelussa tämä perusmallikin on minulle hyvä, parannuksia mm. aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäysvaroitin, parkkitutkat, ratin ja tuulilasinpyyhinalueen lämmitys, kaistavahti, led ajovalot jne.
- Ymmärtääkseni 2017 malliin tuli uusi MMC, joka korjasi suurimman ärsytyksen aiheeni. Tämä perusversio sisältä nyt AndroidAuto ja iPhone yhteyden. Itselleni kaikki olennainen toimii nyt puhelimen kautta: navigointi Google mapseillä, musiikki Spotifyillä, äänikomennot Googlella, puhelimen yhteystiedot ovat oikeasti käyttökelpoisia jne. Tässä siis ei ole sisäänrakennettua navigointia, eikä CD-soitinta. Niin, ja käyttöliittymä ja nopeus ovat ihan eri tasolla vanhaan verrattuna. * en muuten tiedä tuleeko paremmassa versiossa AndroidAutoa mukana, kun ei ole listassa - sen puute olisi kyllä aika iso heikennys...
- Toinen iso muutos on erillinen PHEV priority nappi, jolla voi ohjata auton käyttämään pääsääntöisesti sähköä. Tuntuu toimivan mm. kiihdytyksissä ei ota polttomoottoria mukaan ilman että lyö kaasun pohjaan. Ja ehkä nolla-asteen lähdöissä myös välttää polttomoottoria (vanha käynnisti aluksi aina moottorin kun oli ehkä alle 5 astetta lämmintä). Tästä tarvii vielä enemmän kokemusta, käyttöohjekirja kun oli 2016 mallin mukainen, eli ei kertonut tästä ja sähköisestä käsijarrusta mitään...
- Ulkonäköhän koheni jo 2016 aika tavalla, mutta olisivat toki saaneet kojelaudankin uusia samalla - nappuloita on kyllä yhä viskottu ihan satunnaisesti sinne tänne...
Äkkiseltään siis hyvin onnistunut kasvojenkohotus, muttei ihan täydellinen...