piikkipyöristä ja vanteista

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Osaiskos joku selventää mikä on kokonais halkaisija tälläisellä piikkirenkaalla

10/62-15

ja

10/65-15

Ja mistä sopiva vanne noille...
Ja kuinka leveälle vanteelle 165 kumi menee ???
 
Mikäli oikein käsitin niin halkaisijat ovat 620mm ja 650mm

Maksimi vanneleveys taitaa olla 6" aika paljon käyttävät 5.5" vannetta
 
hitto :(

Kokoa 10/65-15 on paljon tarjolla.
taitaa olla yleinen koko...


185/65-15 --> halkaisija 622mm
205/55-16 --> halkaisija 632mm

650mm halkaisijaltaan oleva taitaisi ottaa kiinni..

kiiitos selvennyksestä!
Ja kommentteja/kokemuksia olis kans mukava saada

LISÄYS: Jos jollakulla on myytävänä/tiedossa 15" jääräta renkaita edullisesti niin :)
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Wähän wanhaa aihetta ajattelin herätellä, kun on päässyt itse nyt tuon jäärata-ajelun makuun. Eli tuolla omalla talvi-kipolla (1.5 glxi Lancer -90) on tullut paikallista rataa tahkottua ja aika lailla kaikki siellä tunnun jo noilla renkailla pesevän. Vaikka tehoa on tuo jotain 90 hv? niin sutiihan se puhtaalal jäällä silti niin p*rkelesti, joten aloin miettimään "piikkirenkaiden" hommaamista. Tiedustelisinkin nyt onko kellään kokemusta/faktaa piikeistä noin pieni-tehoisessa autossa. Saisiko niillä enemmän iloa irti ajamisesta, jaksaako se mennä edes mutkat kovempaa ja kippaako se sitten helposti jos veto loppuu? ;D Millaista rengaskokoa mahtaa maksimissaan saada alle pyörimään, vakio traktori-joust on alla.
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

50e kipale voin myydä 16":sta käytettyä piikkipyörää....sellasta missä pito tuntuu että ajaisit kesäkelissä :) Eli 90% nastat vielä tallella eivätkä heilu...
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Harri K sanoi
50e kipale voin myydä 16":sta käytettyä piikkipyörää....sellasta missä pito tuntuu että ajaisit kesäkelissä :) Eli 90% nastat vielä tallella eivätkä heilu...
Ei ole ylimääräisiä 16" vanteita, ja aika tiukkaa taitaa tehdä tuohon autoon jo että mahtuu pyörimään? ;D Muutoin kyllä kuulostaisi hyvältä...
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Tiedustelisinkin nyt onko kellään kokemusta/faktaa piikeistä noin pieni-tehoisessa autossa. Saisiko niillä enemmän iloa irti ajamisesta, jaksaako se mennä edes mutkat kovempaa ja kippaako se sitten helposti jos veto loppuu?

Gallu (101hv ja 1300kg) on ainakin selkeästi hauskempi ajaa piikeillä, varsinkin jos rata on profiililtaan sopiva (pitkät suorat ovat myrkkyä, ei jaksa kiihtyä, samoin syheröt). Ei kaksivetoisella pääse jäällä oikein mihinkään ilman piikkejä imho. Ostin Galluun tarkoituksella pienet 14" piikit, välitystä ei juuri kannata kasvattaa renkaan halkasijalla + nuo ainakin mahtuvat pyörimään. Suosittelen.
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Niko Päivinen sanoi
Gallu (101hv ja 1300kg) on ainakin selkeästi hauskempi ajaa piikeillä, varsinkin jos rata on profiililtaan sopiva (pitkät suorat ovat myrkkyä, ei jaksa kiihtyä, samoin syheröt). Ei kaksivetoisella pääse jäällä oikein mihinkään ilman piikkejä imho. Ostin Galluun tarkoituksella pienet 14" piikit, välitystä ei juuri kannata kasvattaa renkaan halkasijalla + nuo ainakin mahtuvat pyörimään. Suosittelen.
Mukava kuulla myös kokemuksia. Itsekin oletin puhdin juuri suorilla loppuvan kesken... Jos tuon CA Lancerin myyn pois, kun tuli hommailtua tuollainen E33 Galant, niin voisi ensi talveksi siihen ehkä piikit katsella. Tänä talvena on päässyt ajelemaan täällä päin ympäri järveä jo pidemmän aikaa, joten jos kävisi yhtä hyvä tuuri ensi talvena, on kotona helppo ruuvailla piikit alle ja päräyttää suoraan kotirannasta jäälle rälläämään ;D
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Galant E39A Dynamicissa 155-15 kokomerkinnällä varustettu pyörä mahtui pyörimään ongelmitta. Olettaisin että myös 10/65-15 mahtuu. Se saattaa olla ehkä aavistuksen isompi halkaisiljaltaan? Vanne vakiokokoinen 15x6" ET46. Pienemmän offsetin vanteella ottanee kiinni helposti lokasuojan reunaan.

Piikit on hauskat myös tehottomassa nelivedossa, ei ehkä ihan puhtaaseen suditteluun kun ei jaksa sutia mutta radan ajamiseen kyllä.
 
Vs: piikkipyöristä ja vanteista

Sellainen jouhea, kolmosella vedettävä mutkapätkä on kaikkien hupaisinta kauraa tuollaisella (E33) mopolla. Liian pitkillä suorilla loppuu puhti kesken, liian syheröisillä pätkillä kaksivetoinen ei kimpoa liikkeelle, vaikka piikit olisikin alla.
 
Takaisin
Ylös Bottom