En löytänyt keskustelua aiheesta, mistä uutisoitiin paljon alkuvuodesta. Uuden ohjeistuksen myötä katsastuskonttorit näyttävät olevan todella tarkkana sähkö- ja hybridiautojen pohjan (akkukotelon) kunnon suhteen. Tämä tuli nyt koettua omakohtaisesti Outlander PHEV vm. 2019 katsastuksessa. Pohjaan on tullut osuma jossain vaiheessa ja akkukotelossa on painauma, joka on siinä määrin mitäänsanomaton että en edes saanut otettua kuvaa missä sen erottaisi. Katsastaja totesi pahoittelujen kera, että pakko hylätä nykysäännöksillä - pintanaarmut ei haittaisi, mutta painauma velvoittaa hylkäämään. Autolle hankittava maahantuojalta kirjallinen selvitys lommon vaikutuksesta sähköjärjestelmään ja sen kanssa sitten takaisin katsastukseen.
Onko kohtalotovereita, miten homma eteni teillä? Minkälainen ja miten syvä painauma oli? Miten huolto/maahantuoja asian tutki, mikä oli "tuomio" ja mitä tarkastus/korjaus kustansi? Miten tapahtuma vaikutti akun takuuseen? Miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan, jos tuli isompia kuluja niin menikö kaskovakuutukseen ongelmitta?
Onko kohtalotovereita, miten homma eteni teillä? Minkälainen ja miten syvä painauma oli? Miten huolto/maahantuoja asian tutki, mikä oli "tuomio" ja mitä tarkastus/korjaus kustansi? Miten tapahtuma vaikutti akun takuuseen? Miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan, jos tuli isompia kuluja niin menikö kaskovakuutukseen ongelmitta?