Positiiviset asiat mitsuissa!

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Aina saa lukee Ongelma... Ongelma... rikki... rikki...
mut nyt tänne topikkiin niitä hyviä asioita!!!

Mun e15 Tbo galantti :

+ruosteeton
+Maukee varustelu ja kaikki toimii!!! on sähkö lasit, k.lukko, digitaali mittaristo, automaatti ilmastointi yms yms... ei toivookaan että muissa merkeissä olis ollu vastaavaa varuste tasoo tälläseen hintan ;D
+ajettavuus on erinomainen! menee kuin juna tiellä ei hae urissa, ei kolise paikat
+galantti o myös mahtavan hiljainen väitämpä että pienempi sisämelu kuin väyrys mersussa tai v70 sarjan volvoissa ;D motari nopeudessa saa jutella ihan normaaliin ääneen ja musiikin kuulee taustalta selvästi
+tehoa löytyy ohituksiin suhteelisen mahtavasti potkua (150hv/249nm) ja taitavat olla kaikki jopa tallessa ;D

tällähetkellä huoltoihin mennyt vain 30e rahaa(öljyt+ruiskun puhistusaine) ;D
bensaa varmaan 100x määrä ;D ja kilsoja tullut jo 2500km auton ostosta ;D
 
Aina pysyny ehjänä.. jos verrataan noita kahta gallua meen Huihaihin niin kyllä gallut on paljon parempia kestämään..  Varottaa ennen kuin Vetari hajoaa.. Ei lopu veto yhtäkkiä.
Ruoste ei kuki muuta kuin huihaissa.
Menee kuin sinne minne pitääkin vaikka ois millasta keliä :D Kiitos nelikon.
Hiljaisempi kuin huihai, Paitsi UFO (kiitos omien viritysten ;D)
Kaikkia kivoja varusteita löytyy kaikista noista
Lakka ei ole kesinyt maalipinnasta niin kuin Huihaista.
Kun huihaissa ja UFOssa samat motit ::) niin UFO on pirteämpi.
Huihai on ainoa josta ECU levinnyt..
 
Mun A215A Trediassa:

+ yllättävän hiljainen, koneen ääntä ei kuule sisään kunnolla muuten kuin täyskaasukiihdytyksissä :eek:

+ vähäruosteinen

+ yllättävän tilava kokoisekseen :)

+ 4G37 kulkee ku pien eläin ;D luulis et pellin alla ois enemmänki ku 66kW :eek: 160 km/h ennätys tähän mennes ;D ;D ;D Ohittamaan pystyy helposti vitosvaihteellakin :)

+ kilometrejä tullut jo 3000km mittariin auton ostosta 19.11.2005 :D

Ysikasia palanut jo muutama tankillinen ;D
 
tästä tuliki nyt sitte Huihain mollaus topicci..

Mitsuista pakko sanoa että koneet kestää vaikka koppa ruostuu ympäriltä, siitä iso plussa 8)
 
Omas gallus on koppa todella hyvässä kunnossa ikäisekseen, ei tarvii ajatella hitsaamista vielä vuosikausiin, yks ainoo ruostekohta löytyy, sekin konepellin reunassa, liekkö joku kiveniskemä :)

Sähkövehkeet toimii, ovien ja luukkujen tiivisteet ei vuoda/kohise, melkolailla äänetön (ja muutenkin mukava) auto ajaa.

Ei se nyt 100% kunnossa ole muttei se olekkaan uusi auto. Muttei puhuta siitä tällä topicilla ;)
 
Siis mitä häh, ihmettelinkin kun tuli yhtä-äkkiä hirvee tuulen puuska tänne pohjoseen mutta selviskin jo, pojat valehtelee täällä niin että korvat heiluu ;D , vai että ruosteettomia 84-88 mitsuja, tuo aika jollon ruostesuojaus oli 0% bout ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Siitä asti Mitsubishillä ajanut kun ensimmäinen Coltti Suomeen tuotiin. Ja täytyy sanoa, että ei ole pahemmin valittamista.

Koko laaja Mitsu skaala mitä käytössä on ollut on toiminut hyvin, tietty pientä vikaa on ollut mutta eikös niitä kaikissa kuluvissa osissa ole. Kaikissa kori pysynyt hyvässä kunnossa, kun vain jaksaa nähdä vaivaa ja pesee autonpesun yhteydessä muutakin kuin vain näkyvät kohdat. :)

Tällähetkellä ongelmana on se, että Galantti tarvitsisi seuraajan, mutta sopivaa mallia ei vielä ainakaan ole tarjolla.
 
J. Puhakka sanoi
Siis mitä häh, ihmettelinkin kun tuli yhtä-äkkiä hirvee tuulen puuska tänne pohjoseen mutta selviskin jo, pojat valehtelee täällä niin että korvat heiluu ;D , vai että ruosteettomia 84-88 mitsuja, tuo aika jollon ruostesuojaus oli 0% bout ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

no tuu kattoon mun e15:sta ;D se ON ruosteeton ;D
MYÖS POHJASTA ;D
 
Thegr8one sanoi
tästä tuliki nyt sitte Huihain mollaus topicci..

No valitettavasti tuli juu verrattua nyt kaikkia kolmea omaa autoani toisiinsa ja valitettavasti se vaan menee.. ei voi mitn. :seina Mielelläni kyllä pitäisin kaikki ehjinä. :peukku
 
Teepa sanoi
No valitettavasti tuli juu verrattua nyt kaikkia kolmea omaa autoani toisiinsa ja valitettavasti se vaan menee.. ei voi mitn. :seina Mielelläni kyllä pitäisin kaikki ehjinä. :peukku

nooh, on toi munkin kosla ollu aika pahassa jamassa, oli jännä fiilis huomata ettei autossa oo lattiaa juuri muualla kun kuskinpenkin alla ;D ;D ;D Ecu ongelmat tuli mullakin, sanoisin että toi mitsuun perustuvat huihait on mitsun "ale" malleja josta puuttuu ties mitä ;D
 
Liekkö kellään mitään hyvää sanottavaa '92-'96 Lancerista? On muuten melkoinen katiska. Alkanu vähän Mitsulla laatuasiat unohtumaan tuossa 90-luvulla....
 
No OK on siinä '92-'96 Lantussakin jotain hyvää.
Kone toimii, ei syö eikä vuoda öljyä
Varusteita viimeisessä '96 GLXi-mallissa ihan hyvin
Sori muuta hyvää en keksi rousku mikä rousku
 
Sellainen kokonaisvaltainen laatu. En sano, että ne Mitsut nyt mitenkään täysin vikavapaita olisi, mutta selvästikin monia yksityiskohtia selvästikin on mietitty tehtaalla. Lisäksi sellainen tietynlainen innovatiivisuus tekniikassa: turbot, nelivedot, nelipyöräohjaukset, GDI... aina on jossain mallissa jotain, mitä ei löydy muilta valmistajilta. Ehdottomasti minulle tärkeää on myös se, että ainakaan Suomessa Mitsubishi ei ole volvoon, volkkariin tms verrattava tusina auto, joita on kaikki parkkikset täynnä.
 
Ja kyllähän mitsuissa aika paljon positiivista pitää olla koska monessa vanhemmassa autossa (muussa merkissä) on mitsun osaa..
Sähköjä lukuunottamatta logiikka tekniikassa yms on mielestäni paras asia,on mietitty miten osat saadaan purettua/asennettua helposti (tietysti muutamia poikkeuksia on..).
 
Minun mielestä noita yksityiskohtia EI nimenomaan ole kyllä mietitty tehtaalla yhtään....
Kahtokaahan sitä Lancerin kattovalon ON-ON-OFF-tekstiä....takapenkiltä näyttää oikealta etupenkiltä päin persettä.
Penkinlämmittimien vastukset
Kattoverhoilu ja lattiamatto
Alusta (perse maata viistää, kuormalla eturenkaat ei juuri maahan koske)
Check Engine kummitellut pitään vaikka mitään vikaa ei missään
 
Kyllä alustassa taitaa olla kilometrit täyn jos tuollaista tapahtuu. Tuskin johtuu mallista :)
Ja Check Engine ei kyl pala turhaa kellää. Kuitenkin mainitsemasi CB korimallin Lanceri on todella yleinen auto Suomessa ja kilometrejä niillä on tahkottu satoja tuhansia.
 
No katohan tuoltakin jäsenistä noita '92-'96 Lanttuja, niin missä niistä on keula perää alempana?? Tyyppi"vika" tai paremminkin ominaisuus....
 
Zone sanoi
No katohan tuoltakin jäsenistä noita '92-'96 Lanttuja, niin missä niistä on keula perää alempana?? Tyyppi"vika" tai paremminkin ominaisuus...

Joissa suurimmassa osassa on madallusjouset :peukku
 
Plussaa monien autojen ulkonäkö (Galant, Evo, 3000GT, Sigma ja uudet mallit), GDi -koneen ominaisuudet omassa kiesissä, autot toimintavarmoja ja suuressa osassa jotain eksotiikkaa mukana verrattuna muihin Japanilaisiin. Niin, japskeista mulle Mitsu tai Subaru, euroista Audi tai BMW ;D Näistä valitsen.
 
jos negatiiviset asiat rajoittuvat kattovalon teksteihin ja kattoverhoiluihin, kehotan tutustumaan eurooppalaisen autoteollisuuden helmiin (mikä tahansa merkki käynee) ;D

T: nimim. "kokemusta on" :peukku
 
Mitäköhän hyvää 1g Eclipsessä nyt sitten olisi  :) Eli en ota kantaa muihin mitsuihin kun en muita ole omistanut.

+ ulkonäkö
+ sisältä juuri sopivan kokoinen
+ ei suurempia ongelmia tekniikan kanssa
+ kone lämpenee nopeasti
+ kohtuullinen kulutus
+ sähköherkut
+ ihan riittävästi suorituskykyä
 
vm. 2003 ja 2004 Lancer:

3+2 vuoden takuu on ihan kiva. Oishan se aika surkeata, jos auton takuu loppuu ennenkuin sen ehtii maksaa pankille...

Törmäyskäytöksestä 10+, kokeiltu nokkakolaria 6-tiellä 80km/h vauhdissa. Toki tuuriakin oli mukana aivan älyttömästi, mutta Lancerista ei edes tuulilasi haljennut. Vaimolta murtui kämmenluu, itse sain käsiin pintaruhjeita AirBagista ja takapenkillä ollut 4v. tytär selvisi ilman mitään vammoja.

Ei mitään ongelmia toimivuudessa, lukuunottamatta etujousien kolinaa, joka viimein "korjattu" huollossa.
 
No mitä nyt Coltista sanoisi..

· Mielestäni tilava sisältä.
· Hyvät penkit ja sisusta jne..
· Kone kokoisekseen pirteä ja tuntuu kulkevankin mukavasti.
· Ei nyt ihan sieltä rumimmasta päästä.
· Hyvä ja vakaa ajettava (tosin renkaat vaikuttavat melkoisesti tuntumaan, mutta silti).
 
Tähän on helpompi sanoa että KAIKKI on positiivista,
paitsi hieman toivomisen varaa jättää ruosteongelmat,
mitkä tosin usein johtuvat olosuhteista ja heikosta
auton huoltamisesta,sitten öljynkulutus mihin myöskin
on erilaisia vaikuttavia tekijöitä,ja vielä ainakin joidenkin
osien hinnat,mutta hyväähän ei saa halvalla...!? ;D

Mutta melkein kaikkia malleja koskien positiivista
muotoilu/ulkonäkö,suhteellisen hyvä suorituskyky,
hyvät varusteet,ja ennenkaikkea luotettavuus,eipä ole
käytännössä tarvinut juuri tielle jäädä noilla...!? :)
 
Aihe mistä ei koskaan saa tarpeekeen, eli mistäs sitä aloittaisi......

1.Yleisesti ottaen nimenomaan autoalan ammattilaiset pitää mitsua laatumerkkinä, mukaanlukien korjaajia ja myyjiä, että kyllä aina myyjä osaa hinnotella galantin korkeemmalle ku esim primeran.

2.Testitulokset. Mitsu ei varmaan ikinä oo voittanu testejä, mutta aina käyttöominaisuuksien takia testeissä on menestetty harvinaisen hyvin. Et jos otetaan taas tää galant esimerkiksi niin japsien isomman keskiluokan testissä sehän pärjäs helvetin hyvin. Joskus harvoin on Tm tehnyt kestotestejä ja muistaakseni niissäkin pärjätty.

3. Tyyliseikat. Ainakin omasta mielestäni mitsut ovat aina erottuneet positiivisesti muista japseista. Eli sitä jotain tiettyä niitten ulkonäössä on, tiedä sitten mitä.

4. Tapa jolla mitsubishi hajoaa. Ei oo koskaan yllätys, jos mitsusta joku paikka menee, silleen ne on ilmeisesti suunniteltu että auto ikäänkuin "varottaa" että kohta mennään, itsekin tiedän tasan tarkalleen mitä on hajoomassa. Kerran on tielle jääty ja se oli renkaan takia. Ei myöskään yllätyksiä ruosteen kanssa, jos jotain ilmenee niin on kyllä oma vika tuo.

5. Ajettavuus, eipä taida olla olemassa kovin montaa mitsua joiden ajettavuudessa olisi jotain outoa, tietysti joku bmw mies löytää aina valittamista, mutta takaisin voi aina heittää kysymyksen "kerrotko autosi hinta/laatusuhteesta"

6. Yksinkertainen design. Tietyt seikat löytää vieläkin uusista malleista, esim öljykorkit ovat aina kai olleet ties kuinka kauan samoja, yhtäläisyyksiä löytyy myös vaikkapa sähkölaitteiden kytkimistä.

7. Voi verrata hinnan ja laadun suhdetta vaikkapa volvoon, koska mitsu on jossain määrin halvempi, se on mielestäni aika hyvin !

8.Ehkä kaikkien aikojen paras sarja mitsulta on ollut juuri tämä 88-92 mallisto näin raa'asti jaoteltuna, silloin mitsua myytiin Suomessakin eniten.

OIkeestaan ainoot seikat mistä omaakaan autoa voi moittia on toisen nokka-aklselin ja muutaman venttiiliin sekä sähkövarusteiden puute, mistä sitten johtuukin muut ongelmat, bensaakin menee vähän ku n osaa ajaa oikein. :driver
 
mystinengalant sanoi
2.Testitulokset. Mitsu ei varmaan ikinä oo voittanu testejä, mutta aina käyttöominaisuuksien takia testeissä on menestetty harvinaisen hyvin. Et jos otetaan taas tää galant esimerkiksi niin japsien isomman keskiluokan testissä sehän pärjäs helvetin hyvin. Joskus harvoin on Tm tehnyt kestotestejä ja muistaakseni niissäkin pärjätty.

Wrong.

Viime vuonnahan Ranskassa, siinä arvostetussa urheiluautovertailussa Evo 8 valittiin vuoden urheiluautoksi. Hollannissa taas uusi Colt valittiin vuoden autoksi ja se sai kultaisen ohjauspyörän Saksan Bildiltä :peukku

Ja mitä muuten esim. huulilasin vertailuihin tulee, niin turha luulla, että mitsu siinä voisi koskaan voittaa esim. Fordia ;D Viittaan tässä esim. tuohon pikkusportti vertailuun, jossa olivat mukana Fiesta ST, Colt CZT ja joku kolmas jota en heti tähän hätään muista.

http://www.koeajo.tv/index.php?548

:peukku
 
OT: Tuulilasi, TM... en muista kummassa oli puhetta GDI moottoreista, (nyt kun eurooppalaisetkin ovat kymmenen vuoden viiveellä saaneet ne tuotantoon), niin siellä sitten lueteltiin niitä käyttäviä valmistajia -yllätys, Mitsu oli unohtunut siitä listasta, vaikka nykyiset GDIt perustuvat lähes järjestään Mitsun patentteihin.... kertokoon tämä jotain...
 
Juggis sanoi
Wrong.

Viime vuonnahan Ranskassa, siinä arvostetussa urheiluautovertailussa Evo 8 valittiin vuoden urheiluautoksi. Hollannissa taas uusi Colt valittiin vuoden autoksi ja se sai kultaisen ohjauspyörän Saksan Bildiltä :peukku

Ja mitä muuten esim. huulilasin vertailuihin tulee, niin turha luulla, että mitsu siinä voisi koskaan voittaa esim. Fordia ;D Viittaan tässä esim. tuohon pikkusportti vertailuun, jossa olivat mukana Fiesta ST, Colt CZT ja joku kolmas jota en heti tähän hätään muista.

http://www.koeajo.tv/index.php?548

:peukku



No mut kukas sitä nyt uusia lehtii lukee ku tuppaa noi autotki olee jo teini-ikäsiä :p
Noh colt ainaki kiihtyy paremmin ku fiesta, ja noi noitten lehtien testit ei kerro auton luetettavuudesta, sillä muuten han ford, no joo turha ees sanoa..........ja sit jos on joskus erehtyny lukee saksalaista lehteä,.. turha sanoa siitäkään mitään :p
 
ainaki vanhois
PLUSSAT:
1.viimeistely
2.Teho (ikään ja kulutukseen nähden)
3.varmuus
4.kulutus
5.ulkonäkö
6.kestävyys
7.ajettavuus(ainaki tuosta lancerista oon tykänny...)
8.takaveto...
9.lämmin
10.kylmäkäynnistyvyys
11.hinta

MIINUKSET:
1.R U O S T E S U O J A U S
2.sininen pilvi...
3.tilat
4.saatavuus... ::)
 
Niko Päivinen sanoi
OT: Tuulilasi, TM... en muista kummassa oli puhetta GDI moottoreista, (nyt kun eurooppalaisetkin ovat kymmenen vuoden viiveellä saaneet ne tuotantoon), niin siellä sitten lueteltiin niitä käyttäviä valmistajia -yllätys, Mitsu oli unohtunut siitä listasta, vaikka nykyiset GDIt perustuvat lähes järjestään Mitsun patentteihin.... kertokoon tämä jotain...

Bensan suorasuihkutushan sylinteriin ei sinänsä taida olla mitsun keksintöä, tietääkseni ainakin Alfalla on sellainen ollut mekaanisesti toteutettuna jo pari-kolmekymmentä vuotta sitten.

Omasta vähästä kokemuksesta (Lancer, Carisma ollut talossa, 8gen Galanttia vähän kokeillut), voi todeta seuraavaa:

+ laadukas ja teknisesti toimintavarma
+ hyviä moottoreita kaikenkaikkiaan
+ mukavia ja hiljaisia
+ hyviä talviautoja
+ ei-niin-tavallisia

Lähes varmaa on, että seuraava autokin on Mitsu.
 
ei olekaan Mitsun keksintö, mutta tämäpä juuri onkin keksinnön ja innovaation ero: keksintö on melko turha, jos kukaan ei keksi tapaa, millä keksintö sovelletaab tuotantoon (=innovaatio)
 
Niko Päivinen sanoi
ei olekaan Mitsun keksintö, mutta tämäpä juuri onkin keksinnön ja innovaation ero: keksintö on melko turha, jos kukaan ei keksi tapaa, millä keksintö sovelletaab tuotantoon (=innovaatio)

Toki toki. Tosin yhden GDI-koneisen omistaneena ja tätä palstaa lukeneena voi todeta että GDI ei ole se iso plussa mitsun tuotantohistoriassa... Siitä kielii myös se, ettei tällä hetkellä Euroopassa ole GDI-koneita myynnissä.
 
Janne R. Tapio sanoi
Toki toki. Tosin yhden GDI-koneisen omistaneena ja tätä palstaa lukeneena voi todeta että GDI ei ole se iso plussa mitsun tuotantohistoriassa... Siitä kielii myös se, ettei tällä hetkellä Euroopassa ole GDI-koneita myynnissä.

Itseasiassa ainakin juuri tilaamassani Pajeron esitteessä on 3,5 litrainen V6 yhtenä vaihtoehtona hintaan 73000€, HUH!  ;)

Ainakin oma GDI on toiminut oikein hyvin. Maantiellä menee reilusti alle 8 litraa satasella ja keskikulutuskin on huidellut n. 9,2l/100km, joka on mielestäni kohtuu hyvä suoritus 2,4 litraiselle. Täältä siis Mitsulle plussa tuosta monasti parjatusta koneesta!
 
Takaisin
Ylös Bottom