Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mulla oli syöpynyt laturin johtoliittimen nasta poikki sieltä laturin päästä,tyhjensi akun kun ei muutamaan päivään ajanut.
Auto oli evo3
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Ei ole. Vaihdoin sen vuosi pari sitten kun sama ongelma vaivasi ja luulin vain akun olevan pska.

Autossa ei ole hälytintä, subeja yms roinaa, paitsi ihan tavallinen soitin, joten ongelma lienee auton omissa laitteissa. Niin ja auto on nykyään niin harraste etten aja sillä kuin kerran pari viikos, joten akku on nyt aina tyhjä.

Laita normi yleismittari virranmittausmoodiin, ja laita sulakkeeton puoli käyttöön. Sitten vaan akun plussa navan ja plussa kengän väliin mittaria, varmistat ettei oo mikään laite päällä (muuten mittari lentää helvettiin jos esim joku yrittää startata) Ja mittailemaan vuotovirtaa. Otat sieltä sulakkeita pois jos tuntuu olevan liian iso vuotovirta ja tutkit minkä sulakkeen takana vuoto on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Laita normi yleismittari virranmittausmoodiin, ja laita sulakkeeton puoli käyttöön. Sitten vaan akun plussa navan ja plussa kengän väliin mittaria, varmistat ettei oo mikään laite päällä (muuten mittari lentää helvettiin jos esim joku yrittää startata) Ja mittailemaan vuotovirtaa. Otat sieltä sulakkeita pois jos tuntuu olevan liian iso vuotovirta ja tutkit minkä sulakkeen takana vuoto on.

Loistavaa. Kiitos! :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Laita normi yleismittari virranmittausmoodiin, ja laita sulakkeeton puoli käyttöön. Sitten vaan akun plussa navan ja plussa kengän väliin mittaria, varmistat ettei oo mikään laite päällä (muuten mittari lentää helvettiin jos esim joku yrittää startata) Ja mittailemaan vuotovirtaa. Otat sieltä sulakkeita pois jos tuntuu olevan liian iso vuotovirta ja tutkit minkä sulakkeen takana vuoto on.

ja sitten pikku sulakkeiten jälkeen ne isot, koska ecuu menee jatkuva virta ison sulakkeen läpi
muistaakseni 40amp jossa mpi merkintä ;)
tämä on hyvä tapa mitata :peukku
ellei vieläkään virran kulutus vähene niin sitten laturin päästä se iso johto irti (10mm avaimen tarvit)
saa paikannettua onko vika laturissa

ja vielä eräs tuli mieleen, meillä tuossa l200:ssa kun siihen laitoin led polttimon sisävalolle
se oli vähän ihmeen kokoinen niin se palo himmeesti koko ajan...
ja korjaus oli kun teippasin niitä kosketus pintoja pienemmiksi ettei ota runko kosketusta.
vika voi olla myös ihan ovi katkaisijassa (epäilin sitä aluksi)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kannattaako/voiko pyörän laakereita rasvailla, vai onko suoraan vaihtohommat jos tuntuu kuivahtaneilta? Aattelin noin niinku ennaltaehkäsymielessä.. ::) Kun on tietoa vähän erilaisista työkoneista eikä autoista..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Voihan niitä periaatteessa. Kaksiriviset kuulalaakerit vaan saattaa ottaa itseensä, ennenkuin on kuulat näkyvillä, mutta kartiolaakereita on sitten paljon helpompi rasvata kun napa purkautuu irti ilman väkivaltaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Passaakohan 3000gt:n etuiskarit sigmaan. Olisko kellään sellaista ylimääräisenä,vois sovittaa tuossa talvella että jos passais niin sais ostaa uudet jouset eteen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Passaakohan 3000gt:n etuiskarit sigmaan. Olisko kellään sellaista ylimääräisenä,vois sovittaa tuossa talvella että jos passais niin sais ostaa uudet jouset eteen.

en usko että sopii... tai siis mekaanisesti saataa sopia mutta säädettävä iskunvaimennus ei pelitä...
eikö galantin iskari ole lähempänä kuin 3kgt:n ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tämä viestiketju on lukittu.

Foorumin ylläpito muistuttaa ettei tämän viestiketjun alkuperäinen tarkoitus ole ollut kysellä Mitsubishiin liittyviä teknisiä tai muitakaan kysymyksiä. Ketju on paisunut niin että hyvää tietoa hukkuu tänne joka päivä. Moderaattoreilta vaadittaisiin jatkuvaa työtä ketjun siivoamiseen ja viestien siirtämiseen oikeaan paikkaan. Tämän taas ei pitäisi olla moderaattorien tehtävä vaan jokaisen tulisi miettiä mihin alueelle ja viestiketjuun kysymyksensä kirjoittaa. Näiden syiden vuoksi tämä on ainoa ratkaisu tässä tilanteessa.

Yleisesti kehotan ensin käyttämään hakua ja tarkistamaan löytyisikö valmiksi vastausta tai sopivaa viestiketjua jossa asiasta voisi kysyä tai keskustella. Jos ei löydy, avaa uusi viestiketju aihetta KUVAAVALLA otsikolla ja pyri pitämään eri aiheet omissa viestiketjuissaan ettei kaikki tieto huku ylipitkien ketjujen sekamelskaan.

Jos tarvetta esiintyy voidaan uusi vastaava puolityhmiä kysymyksiä ketju avata, mutta sillä ehdolla ettei sinne tule mitään oikeita Mitsubisheihin liittyviä kysymyksiä sekaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom