puun ja kuoren välissä !

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Niinpä, tänään kävin Holman katsastusasemalla kyselemässä erityislupaa Päästömittauksen väliin jättämiselle toistaiseksi, muttei herunut säälipisteitä pakko mitata ! Soittoja ahk:hon aina ylempiä instansseja myöten, muttei poikkeuslupaa ( ei ennakko tapauksia ja kukaan ei halua päätään pölkylle ! ) Sit soittoja liikenne / viestintäministeriöön sieltä löytyi yksi hemmo joka keksi pykälän 35 momentti 2 eli uuden auton tilapäinen rekisteröinti maahan ja jälkikatsastus = noin 1Kmummonmk keskiarvolla :(
Tää Paletti lähti pajeron koneen laukeamisesta väärään aikaan eli olis pitänyt keritä katsastaan viimekuussa ! Mulla on viimeinen numero 7 eli ei saa ajaa sisään tehdasuutta konetta ja päästömittauksiin ei Koneistamo anna mielellään lupaa kun on vasta sisään ajo menossa ! Ehdottivat mulle 2 x 7 pv:n siirtokilpiä / pitkää korjaamokeikka reissua eli sillä sais noi ekat 5000km taakse mutta kalliiksi sekin käy !
 
äääh, mäkin ajoin 2 vuotta ilman leimaa, nätisti kun ajelee niin on aika pieni mahdollisuus jäädä ratsiaan.

Itse ottaisin riskin ja ajelisin vanhalla leimalla siihen asti kunnes saa kilsat täyteen...
 
mitä onko se päiväsakkojen paikka jos ajelee rekisteröimättömällä autolla.. eikö siitä selviäkkään rikesakoilla. ???

kele, noitahan pitää ruveta sitte katsastelemaan.. ;D

-Eki
 
No poliisin sakkolaskurissa oli joku "määräysten vastaisella ajoneuvolla ajo" rike joka vastas lähimmäks tota katsastamatonta autoo... Eli joku joka tietää varmasti avautukoon.... :)
 
eikö se mene vähän niin et vakuuttamattomalla autolla ajo on suurin rike sit rekisteröimättömällä ja sit katsastamattomalla ja viimeksimainitulla selviää sakoilla,kortittaajo olisi ainakin omalla kohdalla ollut halvempi vaihtoehto kun kortin ajo ;D mut lainkuuliaisuus on kunniaa :p :D itse en kehota ketään rikkomaan lakia kiitos. ::)
 
Itselläni ei ole kyllä mitään omantunnon tuskia siitä että ajan katsastattomalla autolla. Auto pelaa ok, mutta pakosarjasta puuttuu cat ja kesärenkaita ei ole muutoskatsastettu.
 
sitä vaan meinasin et jos puhutaan 10 päiväsakosta, niin käy pikkusen verran enemmän pussin päälle ku rikesakko. joo ei siitä suuria omantunnon tuskia tule vaikka ei autossa ihan päivälleen leimaa olekkaan.

ja mitsuthan on niin hyviä pelejä ettei, niitä joka vuosi tarvii katsastaa.. ;D

-Eki
 
Tepi sanoi
Itselläni ei ole kyllä mitään omantunnon tuskia siitä että ajan katsastattomalla autolla. Auto pelaa ok, mutta pakosarjasta puuttuu cat ja kesärenkaita ei ole muutoskatsastettu.
tavallaan yhdyn tohon sun tuska tekstiin mut aina pitää sanoa et en suosittele et kukaan rikkois lakia niin ei ainakaan kukaan tahvo pääse kellekään sanomaan et netissä tuolla klubin sivuilla joku sano et senkun ajat ;) olen itsekin ajellut rekisteröimättömällä ja vakuuttamattomalla sekä katsastamattomalla ja joskus nuorena ilman korttiakin mut en suosittele et kukaan näin toimii.
 
totta, emme kehota laittomuuksiin täällä -minäkin sanoin vain mitä minä tekisin, mutta en tietenkään kehota muita tekemään samoin.... ;)
 
Entäpäs jos sattuu ajamaan mällin silloin, kun autoa ei ole leimattu :eek: :-\
Taitaa vakuutusrahat pölähtää savuna ilmaan :D
 
no joo, silloin se yleensä kai katsotaan katsastamattoman auton syyksi ja eihän vakuutus syyllisen peltejä maksa.....
 
joo jos ite ajelee katsastamattomalla niin varmasti vakuutus yhtiö peseekätensä oman auton korjausesta mut vastapuoli saa kyllä autonsa kuntoon jos on vakuutukset kunnossa mut jos on vakuuttamaton auto niin sit ei korvaa kukaan ellei auton kuski ole rahamiehiä tuon asian takia vakkuuttamattomalla autolla ajaminen on tod vakava juttu verattuna katsastamattomalla ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom