referenssi luku?

  • Viestiketjun aloittaja mitsu L200
  • Aloituspäivämäärä
M

mitsu L200

Guest
voisko joku jolla tuon luvun merkitys on muistissa kertoa mistä se kertoo ja mitä,kun ostin hellan 3000 rally mallin valot ja laatikossa oli ref17,5 avasin lootan ja tutkin tuotetta ja siinä oli yläreunassa 37,5 ja alareunassa 17,5 ??
 
Se oikea referenssi luku on siinä "E"-hyväksyntä merkin vieressä, yleensä alalaidassa. Ja tuo 17,5 kuulostaa oikeammalta. Eli siinä lukee tod.näk. että "E17.5"

miikka sanoi
Sen osaan ainakin sanoa että maksimireferenssiluku kaukovaloille on 75.

Jos tarkkoja ollaan niin kaikkien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssi luku saa olla maksimissaan 75
 
J. Hukkanen sanoi
Se oikea referenssi luku on siinä "E"-hyväksyntä merkin vieressä, yleensä alalaidassa. Ja tuo 17,5 kuulostaa oikeammalta. Eli siinä lukee tod.näk. että "E17.5"

miikka sanoi
Sen osaan ainakin sanoa että maksimireferenssiluku kaukovaloille on 75.

Jos tarkkoja ollaan niin kaikkien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssi luku saa olla maksimissaan 75

Noh joo tätähän tarkoitin. Hyödyllistä tietoa näihin, ja moniin muihin asioihin saa osoitteesta http://www.katsastajat.net
 
J. Hukkanen sanoi
Se oikea referenssi luku on siinä "E"-hyväksyntä merkin vieressä, yleensä alalaidassa. Ja tuo 17,5 kuulostaa oikeammalta. Eli siinä lukee tod.näk. että "E17.5"

miikka sanoi
Sen osaan ainakin sanoa että maksimireferenssiluku kaukovaloille on 75.

Jos tarkkoja ollaan niin kaikkien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssi luku saa olla maksimissaan 75

Vielä kun aletaan viilaamaan niin ennen 31.12.1979 rekisteröidyissä autoissa max ref. on 100 sekä ajovalot saa kahdentaa  8)

edit: Tuollai se piti laittaa, mut ku oli kiire nussimaan :p
 
jaskajokunen sanoi
J. Hukkanen sanoi
Se oikea referenssi luku on siinä "E"-hyväksyntä merkin vieressä, yleensä alalaidassa. Ja tuo 17,5 kuulostaa oikeammalta. Eli siinä lukee tod.näk. että "E17.5"

miikka sanoi
Sen osaan ainakin sanoa että maksimireferenssiluku kaukovaloille on 75.

Jos tarkkoja ollaan niin kaikkien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssi luku saa olla maksimissaan 75

Vielä kun aletaan viilaamaan niin ennen 1.1.1979 rekisteröidyissä autoissa max ref. on 100 sekä ajovalot saa kahdentaa  8)

ja jos vielä viilataan lisää niin voisin vaikka vannoa että tuo päivä määrä on 31.12.1979 ;D

** EDIT on muuten muuttunut tuo, henkilöautoilla vissiin 1.1.1979 on tuo raja ja maastureilla 31.12.1979
 
amiksen kirja sano että se on vertausluku,mutta ei sitä että mitä se vertaa ja mihin.kaukovalojen teho ei saa olla yli 225000 candelaa mitä tuoki sitte meinaa,kun mulla on menny se candelamittari hukkaan
 
just niin.... mihin sitä verrataan... mun mielestä ainakin kun laittaa niin paljon valoa että itse näkee tarpeeksi niin sitte on hyvä!
 
niin mutta kyllähän minäkin laittasin että näkis ajella, mutkun poliisi katsoo ristiin (jos näkee katsoa) jos keulalla suoralasiset 4x 240mm umpiot joissa 2 x 50 ref ja 2 x 10 ref ;D 8)

ja kun ne ei koristeenakaan saa olla..
 
Mitsu L200 sanoi
amiksen kirja sano että se on vertausluku,mutta ei sitä että mitä se vertaa ja mihin.kaukovalojen teho ei saa olla yli 225000 candelaa mitä tuoki sitte meinaa,kun mulla on menny se candelamittari hukkaan

Joskus olen kuullut tällaisen että 1 kandela on sama kuin tavallisen kynttilän tuottama valomäärä. Paikkansa pitävyyden voi joku tarkistaa jos viitsii.
 
niinpäs onkin tuon kynttilä jutun oon kuullu joskus,se on kyllä aika iso kasa tuo 225000 kynttilää ::),se on kyllä tässä maassa kumma että ei saa olla valoja vaikka pimeää on kyllä aika riittävästi ja hirviä...
 
Ref 17,5 12voltin polttimoilla,
Ref 37,5 24voltin polttimoilla....

Sitähän tuolla alunperin kysyttiin, eikä mitään lakijuttuja..... Ainakaan muistaakseni. ;D

Ihan lailliset ne on.
 
no tuossa on jotaki järkee,niin sen täytyy olla,kiitos että saatiin tähän järjellinen selitys
 
Takaisin
Ylös Bottom