Laitetaanpa päiväkirja Pajerolle kun siinä tuntuu olevan aina yhtä sun toista laitettavaa. Muutaman kuukauden on auto jo ehtinyt omistuksessa olemaan, ja sinä aikana on laitettu mm.
- Peräkärryn pistorasia. Piti laittaa ylemmäs kun edellinen oli "pöllitty" ja johto katkaistu liian lyhyeksi normaalipaikkaan.
- Syöttöpumppuun vaihdettu tiivisteitä. Samalla ennakko säädetty.
- Takaiskarin alakiinneke oli katkennut -> tilalle uusi vähän paksummasta pultista tehtynä. Välikumi oli kadonnut siinä samalla, eikä olis varmaan mahtunutkaan uuteen pulttiin. Tein kumiamatosta uudet kumit sinne väliin. Hyvin toimii, mutta saa nähdä mitä katsastussetä tuosta sanoo...
Laitettaavaa olis jatkossakin, tässä jotain mitä nyt tulee mieleen:
- Aura keulille että saa lumityöt tehtyä.
- Runkoa pitää hitsata ennen katsastusta, runkopalkeissa reikiä.
- Lokasuojia voisi korjailla jos joskus on aikaa.
- Pitää vaihtaa joko ehjä jakolaatikko, tai sitten koko paketti vaihdelaatikkoineen ja kardaaneineen. Yhden irrallisen laatikon laakereiden vaihto on työn alla, mutta en ole vielä päättänyt tuleeko se tähän autoon.
- Lisävalot pitää laittaa että näkeekin jotain. Valot on jo hommattuna, mutta lisäsulakerasia oli kadonnut johonkin.
Eilen korjailin sammutussolenoidin johtoa kun oli huono kontakti. Edellinen omistaja oli vissiin tykännyt käyttää pumppua irti useamminkin kun oli tehty sokeripalaliitos tuohon johtoon. Vika ilmeni siten että ei saanut ajossa kunnolla polttoainetta. Tyhjäkäynnillä toimi hyvin mutta kierroksia ei ottanut kunnolla kuin hetkellisesti. Onneksi satuin tutkailemaan asiaa juuri pimeän aikaan, niin näkyi heti että sokeripalasta lyö vaimeasti kipinää. Enää taskulampun valossakaan sitä kipinää ei näkynyt. Siinä olisi ollutkin muuten ihmettelemistä, jäänestoakin ehdin jo kaataa tankkiin.
Tänään kävin hakemassa romikselta T-palkkia auraprojektia varten. Samalla löytyi hyvä aihio vaihteistonostimen alustaksi. Pöyrätkin oli jo valmiiksi alla. Huono puoli oli vaan se että takaisin tullessa olikin jo pimeää. Virittelin sitten nappihehkun kun ei sitä aurahommaa pimeässä viitsinyt alkaa tekemään.
- Peräkärryn pistorasia. Piti laittaa ylemmäs kun edellinen oli "pöllitty" ja johto katkaistu liian lyhyeksi normaalipaikkaan.
- Syöttöpumppuun vaihdettu tiivisteitä. Samalla ennakko säädetty.
- Takaiskarin alakiinneke oli katkennut -> tilalle uusi vähän paksummasta pultista tehtynä. Välikumi oli kadonnut siinä samalla, eikä olis varmaan mahtunutkaan uuteen pulttiin. Tein kumiamatosta uudet kumit sinne väliin. Hyvin toimii, mutta saa nähdä mitä katsastussetä tuosta sanoo...
Laitettaavaa olis jatkossakin, tässä jotain mitä nyt tulee mieleen:
- Aura keulille että saa lumityöt tehtyä.
- Runkoa pitää hitsata ennen katsastusta, runkopalkeissa reikiä.
- Lokasuojia voisi korjailla jos joskus on aikaa.
- Pitää vaihtaa joko ehjä jakolaatikko, tai sitten koko paketti vaihdelaatikkoineen ja kardaaneineen. Yhden irrallisen laatikon laakereiden vaihto on työn alla, mutta en ole vielä päättänyt tuleeko se tähän autoon.
- Lisävalot pitää laittaa että näkeekin jotain. Valot on jo hommattuna, mutta lisäsulakerasia oli kadonnut johonkin.
Eilen korjailin sammutussolenoidin johtoa kun oli huono kontakti. Edellinen omistaja oli vissiin tykännyt käyttää pumppua irti useamminkin kun oli tehty sokeripalaliitos tuohon johtoon. Vika ilmeni siten että ei saanut ajossa kunnolla polttoainetta. Tyhjäkäynnillä toimi hyvin mutta kierroksia ei ottanut kunnolla kuin hetkellisesti. Onneksi satuin tutkailemaan asiaa juuri pimeän aikaan, niin näkyi heti että sokeripalasta lyö vaimeasti kipinää. Enää taskulampun valossakaan sitä kipinää ei näkynyt. Siinä olisi ollutkin muuten ihmettelemistä, jäänestoakin ehdin jo kaataa tankkiin.
Tänään kävin hakemassa romikselta T-palkkia auraprojektia varten. Samalla löytyi hyvä aihio vaihteistonostimen alustaksi. Pöyrätkin oli jo valmiiksi alla. Huono puoli oli vaan se että takaisin tullessa olikin jo pimeää. Virittelin sitten nappihehkun kun ei sitä aurahommaa pimeässä viitsinyt alkaa tekemään.