Rellun Pajero -88 TD pitkä

rellu80

-88 & -89 Pajero 2,5 TD
Liittynyt
28 Helmikuu 2006
Laitetaanpa päiväkirja Pajerolle kun siinä tuntuu olevan aina yhtä sun toista laitettavaa. Muutaman kuukauden on auto jo ehtinyt omistuksessa olemaan, ja sinä aikana on laitettu mm.
- Peräkärryn pistorasia. Piti laittaa ylemmäs kun edellinen oli "pöllitty" ja johto katkaistu liian lyhyeksi normaalipaikkaan.
- Syöttöpumppuun vaihdettu tiivisteitä. Samalla ennakko säädetty.
- Takaiskarin alakiinneke oli katkennut -> tilalle uusi vähän paksummasta pultista tehtynä. Välikumi oli kadonnut siinä samalla, eikä olis varmaan mahtunutkaan uuteen pulttiin. Tein kumiamatosta uudet kumit sinne väliin. Hyvin toimii, mutta saa nähdä mitä katsastussetä tuosta sanoo...

Laitettaavaa olis jatkossakin, tässä jotain mitä nyt tulee mieleen:
- Aura keulille että saa lumityöt tehtyä.
- Runkoa pitää hitsata ennen katsastusta, runkopalkeissa reikiä.
- Lokasuojia voisi korjailla jos joskus on aikaa.
- Pitää vaihtaa joko ehjä jakolaatikko, tai sitten koko paketti vaihdelaatikkoineen ja kardaaneineen. Yhden irrallisen laatikon laakereiden vaihto on työn alla, mutta en ole vielä päättänyt tuleeko se tähän autoon.
- Lisävalot pitää laittaa että näkeekin jotain. Valot on jo hommattuna, mutta lisäsulakerasia oli kadonnut johonkin.

Eilen korjailin sammutussolenoidin johtoa kun oli huono kontakti. Edellinen omistaja oli vissiin tykännyt käyttää pumppua irti useamminkin kun oli tehty sokeripalaliitos tuohon johtoon. Vika ilmeni siten että ei saanut ajossa kunnolla polttoainetta. Tyhjäkäynnillä toimi hyvin mutta kierroksia ei ottanut kunnolla kuin hetkellisesti. Onneksi satuin tutkailemaan asiaa juuri pimeän aikaan, niin näkyi heti että sokeripalasta lyö vaimeasti kipinää. Enää taskulampun valossakaan sitä kipinää ei näkynyt. Siinä olisi ollutkin muuten ihmettelemistä, jäänestoakin ehdin jo kaataa tankkiin.

Tänään kävin hakemassa romikselta T-palkkia auraprojektia varten. Samalla löytyi hyvä aihio vaihteistonostimen alustaksi. Pöyrätkin oli jo valmiiksi alla. Huono puoli oli vaan se että takaisin tullessa olikin jo pimeää. Virittelin sitten nappihehkun kun ei sitä aurahommaa pimeässä viitsinyt alkaa tekemään.
 
Vs: Rellun Pajero -88 TD pitkä

Eilen tuli laitettua lisävalot toimintaan. Laittelin ne jo aikaisemmin kiinni, mutta ei lähtenyt pelittämään ekalla yrityksellä. Tuossa oli jo aikaisemmin ollutkin lisävalot, joten piuhat ja rele oli valmiina. Oli vaan niin ohuet piuhat että ajattelin laittaa paksummasta (2,5mm2). En tiedä oliko ne joskus aikaisemmin toimineet sillä kytekennällä, mutta nyt ei ainakaan toiminu. Kytkentä oli toteutettu niin, että valoilta oli ryöstetty vain pitkien maa. Toiseen ohjausliittimeen oli laitettu akulta plussa. Ajattelin että voishan se toimia niinkin ja laitoin muuten piuhat uusiks, mutta jätin sen ryöstetyn piuhan entiselleen. Vaan eipä toiminu. Heti kun laitto sulakkeen kiinni niin valot sytty. Piti sitten ryöstää valoilta myös plussa niin lähti toimimaan.

Aurallekin on rungossa kiinnikkeet ja ne alle tulevat palkit valmiina, mutta muuten homma on vaiheessa.
 
Vs: Rellun Pajero -88 TD pitkä

Tänään lähti pajero ajoon kun oli sen verran pakkasta että mondeolla ei viittiny lähteä. Laatikossa huutaa joku laakeri välillä kuin syötävä. Ilmeisesti se kytkiakaselin ja pääakselin välinen neulalaakeri kun se nelosella ajaessa on hiljaa. Isomman laatikon remppaaminen on aika pahasti vielä vaihessa, mutta kävin tänään hakemassa 9kW hallilämmittimen että tarkenis tallisssa jotain tehdä. Pitää ehkä kuitenkin vaihtaa öljyt tuohon nykyiseen laatikkoon, jos se nyt jotain auttais. Ei ole tullu ostamisen jälkeen edes tarkastettua onko siellä öljyä ::). Perä oli myös lähtiessä melkoisen jäykkä. Pitänee laittaa synteettistä sinnekin.
 
Takaisin
Ylös Bottom