Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Memphisto

New Member
Liittynyt
6 Maaliskuu 2009
En siis tietenkään väitä, että tämä olisi vain Pajeroiden ongelma, mutta itse nyt satun omistamaan kyseisen
kulkuneuvon niin piti tuo otsikkokin laittaa sitte sen mukaan. :)

Elikkäs, kävipäs täässä hetki sitten sillai, kun lähdin tutkiskelemaan Pajeroni kuskinpuolen takasuojassa olevaa reikää,
jota ajattelin hieman operoida, että sieltähän sitten löytyi reikä jos toinenkin. :seina
Joutunee sitten hitsailemaan ja kikkailemaan hieman aijottua enemmän.
Katsastus olisi edessä n. 2 viikon kuluttua eli ihan ajankohtaista paikata nuo ruosteen raiskaamat
paikat ja senkin takia ettei vahinkoa enempää tulisi.

Eli, takasin sorvin ääreen... :seina
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Jos ei ole kauhean isoja reikiä niin niihin kävis vaikkapa kemiallinen metalli tai sitten ihan vaan kori pakkeli. Jos taas on sellaisia reikiä et kottaraiset lentää läpi niin eikun hitsaus hommiin.
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

joka päiväinen "onkelma"... niin sanotaan että kaikkeen tottuu.... paitsi jääpuikkoon perseessä... se ehtii sulaa ennemmi..
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Noi reiät oli kyllä sellasia, että olis mahtunu kottaraista isompiki lintu lentämää... :nykii
Nooh, olihan tämä odotettavissa, mut harmittaa. Ja toi ydintäytelangalla hitsaaminen on
yhtä.... no tiedätte kyllä... :seina
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!


Jeps, eilen olin auton kimpussa ja ikäviä yllätyksiä tulee koko ajan lisää.
Näyttää, että joku valopää on vaan massalla paikkaillu ilmaantuneita reikiä. :seina

Onko tuo kuskinpuolen takalokasuoja jotenki korroosioherkempi?
Meinaan apparin puolen takalokari on ihan ehjä ja hyvällä pellillä...
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

en osaa sanoo sen tarkempaan mut itte kävin kanssa kesällä koko alustan ja runkopalkit läpitte hiomalla, hiekkapuhaltamalla ja paikkaamalla.. :seina olikohan 10 erikokoista ja näköistä, isoa ja pientä reikää... en ollu uskoo silmiä miten haperoks oli menny pellit just kuskin puolen takana ja edessä... toisel puolella ei juurikaan, helmassa 1 tikkuaskin kokonen puhkeama... monen päivän työ oli mut hyvä tuli.(luulisin) ::) kaipa jokusen vuoden taas :driver menemään...
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!


Ei siinä, kyllähän autoilla on paha tapa ruostua. Mut täytyy antaa edelliselle omistajalle täydet pisteet "naamioinnista".
Ei päälle päin kyllä nähny, miten pahasti oli ruostunu. En nyt kuitenkaa usko, että kaikki noit reiät olis mun aikana, eli
2 vuoden aikana tullut. :) Mutta metalli on metallia, se ruostuu jos sitä ei suojaa kunnolla. Alusta muuten on
ihan hyvässä kunnossa ku on tapana öljytä pohja vähintää kerran vuodessa.

Mut takasi seppäämään... :seina
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Mulla on tullu aina vastaan apparin puolella enemmän ruostetta ja olen pitänyt sitä aina ruosteherkempänä. Pesin kans autosta sisälokasuojat ja hitsailtavaa tulee.. Siispä Galantti, uskollinen sotaratsu, on kaivettu jo tallin takaa talliin ja jarrut herkistelty..
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Itse hitsailin viime talvena Pajerosta; helmat, takahelmat, takalattian, etujalkatilat, tulipellin, etusisälokasuojat, takapyörän kotelot, takalokasuojan kaaret, etuhiekkapellin, sen korin osan mikä on etuhiekkapellin takana, etummaiset korin kiinnikkeet, takimmaiset korin kiinnikkeet, ovien alaosat ja pari pikku paikkaa molempiin etulokasuojiin ja runkoaisoihin :p
Nyt ei tartte enää uusia kun vaan metrin pätkä takarunkoa. Eikä (enää) ees vi*uta ;D
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

eli uusimatta jäi katto ja pilarit. Käytät antenni pois, niin on yksi pilarikin sitten ruostekorjattu ;D
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Itseasiassa takapilarit puhalsin ja maalasin, ne ei ollu vielä läpimätiä ;D, etupilareissa on vielä vähän kuppaa
775_black_eye_smiley.gif

Kattoon ei ole tarvinnu koskee (vielä).
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Dodii, nyt on taas hyvä mieli ku "Napero" meni laakista läpi katsastuksessa. 8)

Sain kriittisimmät reiät paikattua ja muuta vikaa ei löytyny joten selvisin kertakäynnillä. ;D

Kunnes seuraavan kerran katsastusmiehen kanssa treffataan....
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!


Ja taas hitsaamaan! :seina
Molemmilta puolilta suojat ruostuneet puolesta välistä perään asti irti.
Ei pitäis mennä rapsuttelemaan edellisen omistajan laittamia silikoneja irti,
saattaa suoja pudota! :(
 
Vs: Ruoste, tuo Pajeroiden kirous!!!

Kerrotaan nyt tarina ruostumattomasta autosta "lohdutukseksi" ;D. Edellinen autoni oli -90 vuoden Volvo 740 GLT 16V 2.3 litran moottorilla. Sinänsä autossa oli paljonkin vikoja, mutta kukaan omistajista ei kai muistanut että Volvokin vaatii huoltoa ja korjausta. Mutta se kori - ei ruosteen pisaraa, sinkitys oli todella hyvin tehty ja toimi. Mutta se yksi siitä puuttui - neliveto! Tänään tein "puusepän töitä" Pajerossa. Pääsee kohta kuskaamaan metsään kuusentaimia. Otin takapenkin pois ja tein taakse "kaksikerroslavan" että mahtuu enemmän. Tuolla Naperolla on kai ajettu vain kesäisin, koska ainoa pahemmin ruostunut osa oli runkopalkit, nekin oli "valmiiksi korjattu" ja ihan osaavalla tavalla. Bensanelonenkin on nyt korjaukset läpikäyneenä kunnossa.
 
Takaisin
Ylös Bottom