Kamikaze
Sigma 3.0 V6 24V A 1992 (myyty)
- Liittynyt
- 14 Syyskuu 2004
- Sijainti
- Mänttä-Vilppula
Ostin vajaa viikko sitten 195 tkm ajetun -92 3.0 V6 automaatti Sigman, ja siinä on ollut mystisiä sähköongelmia.
Kas kun ABSin ja luistoneston merkkivalot palaa, eli ne ei toimi... Tarkastin kaikkien antureiden ja johtojen kiinnitykset, ne on ainakin kunnossa.
Moottori naputtaa joskus, kuuluu jostain venttiilikoneistosta. Ja kulutus on valtava. Matka-ajossa 13,5 litraa, kaupungissa 20 litraa per 100 km. Liittyykö nuo naputus ja kulutus toisiinsa? Millasiin kulutuslukemiin muut ovat tomaatti-Sigmoilla päässeet? Missä voisi olla vikaa? Suuttimissa, jossain anturissa tms? Ainakaan check engine -valo ei pala, voisiko moottorin vikamuistissa silti olla jotain, vaikkei valo palakaan?
Lisäksi lämmityslaitteen moottori ei meinaa mennä päälle, menee joskus, kun on ajettu jonkin aikaa. Katkaisija kyllä toimii, kun sitä säätörullaa pyörittää, niin rele napsuu, mutta moottori ei käynnisty. Vaihdettiin eilen uusi moottori, mutta ei auta... sama vika edelleen. Eli vika ei ollut moottorissa, vaan jossain muualla, missä? Talvi painaa päälle, olisi kiva saada puhallin toimimaan, ettei tarvi ajaa lasit jäässä. Autossa on automaatti-ilmastointi ja portaaton puhallustehon säätö.
Onko merkkihuolto ainoa (ja kallis) vaihtoehto, vai voiko noille vioille tehdä jotain omatoimisesti?
Kas kun ABSin ja luistoneston merkkivalot palaa, eli ne ei toimi... Tarkastin kaikkien antureiden ja johtojen kiinnitykset, ne on ainakin kunnossa.
Moottori naputtaa joskus, kuuluu jostain venttiilikoneistosta. Ja kulutus on valtava. Matka-ajossa 13,5 litraa, kaupungissa 20 litraa per 100 km. Liittyykö nuo naputus ja kulutus toisiinsa? Millasiin kulutuslukemiin muut ovat tomaatti-Sigmoilla päässeet? Missä voisi olla vikaa? Suuttimissa, jossain anturissa tms? Ainakaan check engine -valo ei pala, voisiko moottorin vikamuistissa silti olla jotain, vaikkei valo palakaan?
Lisäksi lämmityslaitteen moottori ei meinaa mennä päälle, menee joskus, kun on ajettu jonkin aikaa. Katkaisija kyllä toimii, kun sitä säätörullaa pyörittää, niin rele napsuu, mutta moottori ei käynnisty. Vaihdettiin eilen uusi moottori, mutta ei auta... sama vika edelleen. Eli vika ei ollut moottorissa, vaan jossain muualla, missä? Talvi painaa päälle, olisi kiva saada puhallin toimimaan, ettei tarvi ajaa lasit jäässä. Autossa on automaatti-ilmastointi ja portaaton puhallustehon säätö.
Onko merkkihuolto ainoa (ja kallis) vaihtoehto, vai voiko noille vioille tehdä jotain omatoimisesti?