Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo en tiiä että kannattaako mittailu, jossei sit mielenkiinnosta. Jossei siitä vaivaa ole niin voithan tuota käydä mittää sen öljyrenkaan uran syvyyden ja korkeuden.

Jotku kovimmat jepet on vaihellu acl:n pumppuihin noita 6 pulttisten suoria rattaita. Ite en kyllä meinannu, ainakaan noita naarmusia laitella sinne.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tuolla olisi nyt muutama kuva öljypumpuista vierekkäin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta:
https://ebi.nn.fi/kuvat/S%C3%A4l%C3%A4/4G63T+%C3%B6ljypumput/

Luin samaa että noihin ACL:n kuoriin olisi laitettu uusia suorilla hampailla olevia Mitsun OEM rattaita, lieneekö väliä katuautossa. :)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Sellainen 442-rengassarja minulta näyttäisi löytyvän jos siitä asiasta nyt sattuisi jotain apua olemaan... :)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No jos minä ny oikein tuon päättelin niin ei varmaan satu, se on just se uudenmallinen ja vähemmin harvinainen tapaus.

Sulla pitäs olla ne uudenmalliset männätkin MD176581 ni sithä noista tulis hyvä setti. :p
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Haha, ylläri toi pakosarjan halkeema ;D. NOOOOT. Ei muuta ku evo 3 tai fp valusarja paikallee ni kestää seuraavat 20 vuotta ;).

Muutenhan tuol näyttää siltä miltä godlikerin 6-bolt näyttää kun on rullattu ja boostailtu rataa tuhansia kilsoja, eli normaalii pientä kulumaa muttei mitään dramaattista. Tsemppiä remonttiin :peukku.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Een meinannu kyllä satsia vaihtaa, Samitsu tai naapuri voi hitsata ton nykysen. En oikeesti uskalla erottaa turboa ny pakosarjasta kun ei oo fyggendaalia. Se ois vähä oma rojektinsa.. :(
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Erkillähän ois vissiin priimakuntoinen AMW:n ehostama Evo3 turbo irrallaan... ::)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo, kiva Erkille. :) harmi ku ei mulla pyöri nurkis semmosia
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Osta se. Mäkin olen hellinyt sitä tossa lattialla. Hukkis kairattu isommaksi jne ;D
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Joo, kiva Erkille. :) harmi ku ei mulla pyöri nurkis semmosia

Rahalla ne yleensä vaihtaa omistajaa ja nurkkia. ;D

FP:llä olisi ollut Black Friday-tarjouksena FP68HTA jotain 600 vai 700 taalaa. Harmitti kun meni sivu suun, olisi pitänyt noihin hintoihin kyllä tilata jo nurkkiin pyörimään vaikkei olisi ollut heti tarvettakaan. :seina
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No ei satu kyllä olemaan mitään sellasia summia hallussa millä sais jonku uuden ahtimen omiin nurkkiin. Tiedän kyllä että raha on sellainen yleinen vaihdannan väline, ei tarvii erikseen sitä foorumilla kertoa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Makkke sanoi
Tuolla olisi nyt muutama kuva öljypumpuista vierekkäin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta:
https://ebi.nn.fi/kuvat/S%C3%A4l%C3%A4/4G63T+%C3%B6ljypumput/

Luin samaa että noihin ACL:n kuoriin olisi laitettu uusia suorilla hampailla olevia Mitsun OEM rattaita, lieneekö väliä katuautossa. :)

No juu kyllähän tuo "everlasti" näytti kyllä huomattavasti tehdymmän oloselta, tossa tiivistesarjassahan on suurella todennäköisyydellä myös nuo pumpun tiivisteet, vois vaihella ne "varmuuden vuoks"

Kumman ite hommaisit?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
No juu kyllähän tuo "everlasti" näytti kyllä huomattavasti tehdymmän oloselta, tossa tiivistesarjassahan on suurella todennäköisyydellä myös nuo pumpun tiivisteet, vois vaihella ne "varmuuden vuoks"

Kumman ite hommaisit?

Kyllä mä varmaan hommaisin ton ACL:n ihan vaan sen suuremman öljykanavan vuoksi, vastaa paremmin OEM pumppua. Kaikki loput kanavathan oli vaan lähinnä epäsiistimpiä kuin tuossa Evergreenissä, ei varmaan vaikuta toimintaan merkittävästi.

On mulla tuo Evergreen vielä ylimääräisenä tallessa, jos haluat elää reunalla ja vaikka porata sen kanavan isommaksi :D
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

En välttämättä, tuo öljypumppu on about vaikein osa koko koneessa vaihtaa. :D Siit ACL:stä oli senverran hyviä kokemuksia että kaipa se on klikattava.
Ja tosiaan ne on aikalailla esteettisiä juttuja varmaankin, jos ne on vähän rujon näkösiä.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kannattaa ne nyt testata kun se on mahdollista. Teet nyt kerralla priimaa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, kaadoin lamppuöljyä pakokanavaan niin kyllä sieltä todella hitaasti jotain tihku läpi. En kyllä jaska enää alkaa niitä irrottamaan ja pyörittleemään uudestaan.

Imupuoli oli ihan tiivis.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hyvä, kun nyt on venttiilit paikallaan.

Muuten multa ois löytynyt semmonen venttiilipuristin. ;D
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Nojuu, kaadoin lamppuöljyä pakokanavaan niin kyllä sieltä todella hitaasti jotain tihku läpi. En kyllä jaska enää alkaa niitä irrottamaan ja pyörittleemään uudestaan.

Imupuoli oli ihan tiivis.

Jos oisin sinä niin kyllä vielä läppäisin pakovenat uusiks, omasta mielestä tuo venojen tiiviys on aika ehdoton ::)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Mistähän se voi sit johtua ettei ne pidä? Ne pinnat oli kuitenki aika jees minun mielestä.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Jaa, no tuota. Oisitte sanonu että niitä venoja kannattaa lyödä. Helvetti tei kans. Tääki piti taas jenkkifoorumeilta (overdrive) lukea, eikä sillä että se ois huono juttu. Tuntuu olevan monesti asenneukkoja siellä.

Napautin niitä ja nehä alko pitää, minuutin pari oottelin eikä lamppuöljyt tehny enää mitää pisaroita.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Niijoo, kun kaivelin varastoja niin minulta löytys pakosarjakin. Ihan ehjä vielä. :eek:
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, pakosarjan melkei vois vaihtaa jos jostai repisin rahat johonki vitun halpaan ahtimeen, laita vaikka yv:llä hintapyyntö siitä.

Sinäänsähän se on tyhmää vaihtaa jompi kumpi, kun yhtä perseestä ne palaset on että kummasta tahansa ne menee ahtimen lävitte.
Kummatkin tai ei mitään. :p
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, jenkeistä kyllä sais tuota pakopesää, ei ole mitsun tekele, mutta ilmeisesti ihan laadukas. Sen jos vaihtas ja Ilotalolta ehjän pakosarjan niin kuumotukset vähän vähenis.
Happikoteloa / Elbow / Outlettia en oo vielä kattonu, tuossa vakiossahan on se ongelma että hukkaportti ei virtaa tarpeeks, autobahn 88:n tekelettä sais kans, mut se menee jo virityshommiks sit.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Muista myös tässä vaiheessa jollain metalliviivaimella tarkastaa laippojen suoruudet pakosarjasta. Ei tarvii sitten moottori keulilla alkaa purkamaan turboa pois kun tiivisteet ei pidä.

Mistä sen pakopesän saa? En ole nähnyt missään... Ja eikö se hukkaportin virtausongelma liity enemmän ahtimen puolelle? Vaikka kyllä ne noita outlettejakin porttaa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

http://turbolabofamerica.com/tag/small-16g-turbine-housing/
Tuosta esim.

Sellainen huhu on liikenteessä että toisella happikotelolla boost creep ongelma vähenis, sitä en tiedä mihin se perustuu kun hukkaportin läppä on pakopesässä.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tossa tutkin ja hutkin noita juttuja. Noita hukkiksia löytyy isommalla reijällä ja siihen isompi läppä. Noita läppiä myydään irrallisinakin. Mitenköhän iso homma olis päivittää hukkiksen läppä isommaksi.

http://shop.mambatek.com/product.sc?productId=2062&categoryId=20
http://shop.mambatek.com/product.sc?productId=2575&categoryId=106
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kolmeen pakopesään olen nuo läpät vaihtanut porttauksen yhteydessä. Ne saa tehtyä esim. vanhoista pakoventtiileistä.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kun olis aikasemmi tajunnu, mulla lojuu yks kytkin hyllyssä.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, mulla oli kohtuu kova henkinen taistelu oikeestaa neljän vaihtoehdon välillä. Päädyin nyt toho Stage1, vähän epäilyttää että tuli maksettua turhasta tosin..

Oisha se voinu olla että oisin ottanu sen sun jos oli ihan koko setti. :p
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Upeaa slider upeaa! :driver
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ettei olisi öljypumppurungon ja lohkon välistä? Tuskin nokka-akseliltakaan asti valuu, niin ei siihen paljon muuta enää jää, jos stefat ei vuoda. Kipee duuni kyllä purkaa se taas pois, melkein varmistaisi ensin lyömällä käymään että jos vaikka olisikin se kampuran stefa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei se minusta vuoda mistään stefoista ja näyttäs että vuotaa öljypumpun yläpuolelta. Google kerto ainakin että kiristinpatruunan jengoista pääsee öljy ulos ja ilmeisesti myös kiristinrullasta.

Sillon kun pumppailin tallissa sitä niin niistä alemmista pultinreijistä tuli öljyä ulos mut eipä sillä akkukoneella saanu välttis painetta aikaseks että nii ylhäältä ois tullu.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Eikös tuoho kiristinrullan tuo valurauta musta ruuvi minkä varassa se keinuu se kiristin niin sinne kuuluu tiivistemassa väliin?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Minusta ei, mutta siihen vieressä olevaan isompaan käsittääkseni kuuluu. Sen bongasin jostain huoltomanuskasta.

Alkaa olee kyllä mielenkiinto sillä tasolla että laitan joka saatanan kierteeseen kierteentiivisteet mitä vaan löydän. Pitänee lähtee nyt putsaa se ja koittaa selvittää mistä se tulee.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojoo tais se olla se "perinteinen" jakoremmin kiristinpatruunan jompikumpi pultti mistä sitä tuli. Harmi kun ei tarttunu videolle mutta ohjainrulla oikein sumus öljyä. Kiristinpatruunan pultit ei suinkaan ollu löysällä, vaikka irvileuat luulette että oisin ryssiny siinä. Ne oli kahden miehen tarkastamat.

Laitoin thread sealanttia niihi pultteihin ja ekalla testauksella vaikutti että kusee edellee jostain kun pöllys. Mut se tais olla jotain jäänteitä kun tuhlasin purkin jos toisenkin bräkkäriä ja nyt toisella testauksella ei kyllä haissu öljy tai sumunnu mikään.

Ei uskalla vaan ihan helvetisti käytellä ettei oo kohta kansi halki. :D ja muutenki kuumottaa käytellä kun koko jakoremmi näkyvillä. Eikai se auta kun lyyä läjään ja huomenna röihin tolla, sithän sen taas tietää että onko koppa märkä, tietää sit mitä huomisiltana tekee. :) :( ???
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Paitsi että ei v***u ollu. Testilenkin jälkeen oli taas remmi vähän kostea. Kohta meinaa motivaatio loppua. :(

Muoks: yks mitä epäilin kans jo aikasemmin se vammasella kannalla oleva toisen tasapainoakselin tulppa. Jossain netis joku tais mainita että sen jos joutuu aukasee ni ne tuppaa aina vuotaa, ja miehän jouduin siirtää sen tosta orggispumpusta toho ACL:ään. Enkä tietysti tajunnu laittaa siihe mitää silikonia tai liimaa kierteeseenkään. :C

Varmaan se on sit purettava taas vaihteeks jakoremmi esille ja otettava se sit poiski, pääsee sit pyörittelee porakoneella öljypumppua. Luulis ny sillee ainakin näkevän että mikä siel vuotaa kun auto käydes se on enemmä sumua.

Tuleepaha opeteltua tuo jakopään teko sillee että on kone autos paikallaa. :( jee?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kuvista katsottuna ja muisteltuna ei pitäis kovin monia vuotomahdollisuuksia olla jos kopan alla on asianmukainen paperitiiviste ja stefat ovat alkuperäislaatua ja pysyneet kaikin puolin kunnossa asennuksessa ja tuon tulpan o-rengas on uusi tai kelvollisessa kunnossa...
 

Liitetiedostot

  • 001 (Small).JPG
    001 (Small).JPG
    132.5 KB · Lukukerrat 407
  • 002 (Small).JPG
    002 (Small).JPG
    126.8 KB · Lukukerrat 396
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei pitäis ei, tasapainoakselin kiristinrullan pultti menee ainakin öljytilaan, mutta sieltä se ei minusta tule kun tpakseli on ihan kuiva. En jaksas uskoa että se öljy mystisesti lentää sieltä rullasta jakoremmiin kastelematta tasapainoremmiä.

Noh kuten sanottu, jakoremmin purkamalla ja porakoneella pumppua pyörittämällä asia selvinnee.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Lunastat multa vaan sen valkosen sieltä tikkalan takapihalta. ;D
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo jos annat ilmaseks niin käy. :) Enempää ei ole tarjota.

Purin nyt taas ton jakopään, eipä se tunnu kyllä vuotavan mistään kun pultit paikoillaan pyörittää öljypumppua porakoneella. :( Jos kiristinpatruunan ottaa pois niin alemmasta pultinreijästä rupeaa kyllä tulemaan öljyä, samoin jos laittaa pelkän pultin. Sitten kun laittaa myös kiristimen niin vuoto loppuu.

En nyt oikei tiiä et mitä täs tekis.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Joo jos annat ilmaseks niin käy. :) Enempää ei ole tarjota.

Purin nyt taas ton jakopään, eipä se tunnu kyllä vuotavan mistään kun pultit paikoillaan pyörittää öljypumppua porakoneella. :( Jos kiristinpatruunan ottaa pois niin alemmasta pultinreijästä rupeaa kyllä tulemaan öljyä, samoin jos laittaa pelkän pultin. Sitten kun laittaa myös kiristimen niin vuoto loppuu.

En nyt oikei tiiä et mitä täs tekis.
kato ettei toi samitsun linkittämä jakopään naamalevy ole halki niinkun itellä oli evossa. hienonhieno hiushalkeama öljypumpun kohdilla ja sieltä puski öljyä pihalle
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei ainakaan näy halkeamia, ja se on uusi. Voihan se toki silti halki olla mutta tasaisesti se on kirrattu uudella tiivisteellä puhtaille pinnoille, niin että moottori oli pukissa eikä autossa.
Oliko sulla uus valmiiks halki?

Tuota tulppaa sai nakuteltua ihan pienellä voimalla kyllä jonkun verran kireämmälle kun otti remmin pois, pitää vaan toivoa että se ois siitä. Kuten sanoin aikasemmin niin mulla ei ollu pienintäkään käryä että paljonko tollasta kuuluu kiristää, varsinkaan naputtelemalla. Laitoin viel varmuuden vuoks siihen kiristinpatruunaan thread sealanttia yöks kuivamaan, jos koittais taas huomen vaihteeks kasata ton. :C

Kirrasin myös vielä kertaalleen öljypumpun pultit ja myös öljynsuodatinjalan.

Yritin äsken saada vuotoa aikaseks sillee että pyöritin porakoneella pumppua ja pyörittelin kampparia, ja samalla toki myös toista tasapainoakselia, ei kyllä tullut stefoista mitään pihalle. Eipä tolleen tietysti saa samanlaisia paineita aikseks kun ajaessa ja öljykin on silloin kuumaa. Tavallaan tekis mieli kasata tuo jakopää kokonaan ilman suojamuoveja, niin että laturi ja vesipumppukin ois mukana, ja käyttäs kunnolla lämpimäks ton koneen tallis, hirvee duuni mutta eihä tässäkää ny oo järkeä että vuoropäivinä puran ja kasaan ja totean että vielä se remmi kastuu. :D
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Taas o vaihteeks kasattu ja petytty. Edelleen kastelee remmiä jostain, remmin koneen puoleinen ulkoreuna ainakin enemmän märkä. Huomasin kyllä siinä ylemässä jakokopassa että imunokan puolella on sellanen lisäläntti, ja sit on sellanen symmetrinen öljyn tekemä jälki, minkä huomasin viimeekski. Se kyllä vois olla sit taas merkki siit nokan tiivisteestä.

Huhhuh

edit: qva ois kiva
 

Liitetiedostot

  • DSCN6097.JPG
    DSCN6097.JPG
    124.7 KB · Lukukerrat 330
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Onko ventiilikopan tiiviste oikeasti kunnolla. Mulla kerran tiiviste huonosti ja kasteli jakopäätä. Se voi huomasmatta mennä, kun laittaa koppaa paikalleen.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kyllä minä sitäki epäilin, mutta kun perkule soikoon se näyttäs ihan kuivalta. Ja liimasin vissiin oikeaoppisesti ne kulmatkin kasatessa.

Jostain ylempäähän se vois kyllä tulla kun vaatii vissiin rundia enemmän että alkaa vuotamaan.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ai ai nyt kostautu ne pienireikäset venttiilinostajat. Ylipainetta öljypuolella!!! Ootko mitannut? Räjärtää koko moottori vielä!
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Päivän vinkki:

Hae jostain ilmastointihuoltoja tekevästä pajasta 0,5dl ac-väriöljyä, putsaa jakopää, kaada moottoriöljyn sekaan, pyydä jotain muuta käynnistämään, kato uv-valolla mistä alkaa vuotamaan.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo tämä ST:n vinkki on ollu itelläki mielessä ja seuraavana jossei tänään löydy samitsun kanssa kahdestaa se vuoto.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Eiköhän tää ala olla ratkaistu mutta katotaan nyt loppuun saakka ennen kuin mitään julistuksia suoritetaan... :)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Lohdullista kyllä että itsevarmuutta piisaa, ite oon aikalailla kyllä edelleen epätoivon vallassa.
 
Takaisin
Ylös Bottom