Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Harmi että vastustaa, nää on välillä tällaisia...

Kuvassa näkyvää Permatexin Supra Blackia en muuten käytä enää edes vähäarvoisimpiin ja helppoihin kohteisiin. Viime aikoina olen käyttänyt Reinzosiliä ja tuntuu pelaavan varmasti joka saumassa ja joka kerran. Myös hankalassa öljypohjassa missä öljy maksaa koko ajan sauman päällä ja meinasi mennä hermot muilla aineilla kun oli sen verran kiero ettei pitänyt vaikka mitä teki.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo näin minäkin olen asian ajatellut. Sit kun kaiken tekee ekaa kertaa suurinpiirtein niin sellanen varmuus puuttuu. Paitsi jakopää on tullu kyl nyt harjoteltua.

Eniten ahdistaa vaan kun joutuu laina-autolla kulkemaan töihin. Toiseks eniten ahdistaa kun toi vetäs nyt vitun hyvin ja ahdin herää kivasti jne. ja jäärataki ois.

En käyttäny Supra Blackia, vaan Greytä tos rojektis, kun sen näki paremmin öljypohjassa. :p mut joo ymmärsin pointin.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tuollaiseen osaan "ei oo olemassa mitään muuta vaihtoehtoa" kuin uusi alkuperäinen vaikka maksaisikin... :( :) Korkeintaan ehjä ja hyvä käytetty alkuperäinen... :) Ellei sitten jonain hyvälaatuisena viritysosana löytyisi mutta voisko se olla yhtään sen halvempi...?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No kun tuon ACL:n piti olla vähän sellanen hyvälaatuinen.. Ajoittain tulee kyllä mieleen että voiko olla mitenkään mahdollista että tuo JDM lohko olisi jotenkin erilainen kun muut.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ja epäilystä hieman vahvistaa se että ASA antaa tälläisen ikkunan kun koittaa tuota frontcasea valita..
Vastaavanlainen tuli niiden männänrenkaiden kanssa.. :D
 

Liitetiedostot

  • asaop.PNG
    asaop.PNG
    47.3 KB · Lukukerrat 676
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

.. ja noita klikkailemalla saa sitten 3 eri vaihtoehtoa front caselle..
 

Liitetiedostot

  • asafr.PNG
    asafr.PNG
    7.4 KB · Lukukerrat 647
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kunhan nyt tutkit tarkemmin... Euroopan ohjelmasta katsottuna ekaa ei tunnista mihinkään, toinen taas käy johonkin Lancereihin ja Eclipseihin ja vissiin melkein jokaiseen E39-Galantiin ja kolmas taas johonkin diesel-malleihin...?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo ja toi ACL käsittääkseni osuu tohon toiseen just kans.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Käy ostamassa se OE osa vaan tilalle niin todennäköisesti loppuu nuo murheet.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Juu, ongelma vaan on siinä että en tiedä mikä tuohon kuuluu laittaa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hauskasti taitaa olla että Sliderin vehje on tuo just "välistä" 90/91 niin asa ehdottelee mitä sattuu kun ei tiedä kumpikohan se nyt on?
Koska mulla asa antaa vaan yhden, eli MD175762
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No viimeistään nyt sitten alkaisin luottamaan 99,99-prosenttisesti siihen että se on se :)
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Juu tuo ACL just piti olla MD175762 eli se uudempi.

Sain käännöksen toho ASA:n tekstiin:

WHEN YOU USE NEW FRONT CASE(MD175762) INSTEAD OF MD129347, YOU HAVE TO CHANGE A DRIVE GEAR AND DRIVEN GEAR OF OIL PUMP TO NEW TYPE(MD174581,MD174582)

Ja mulla siis oli se suorahampainen öljypumppu paikallaa, mikä on ilmeisesti vanhempi. ACL:ssä oli vinot hampaat.

Mikään ei kuitenkaan selitä että miks tuo kamppari ei osu keskelle front casen reikää. :D muuta kun ehkä sitten ACL:n koneistustarkkuus.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

En oo sellaista remonttia tehnyt mutta tarviikohan niitä tasapainoakseleita mistään syystä siitä pois ottaakaan...?
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Niin koitin asiaa pähkäillä ja kaipa ne voi aukoa ne tasapainoakselien mutterit ja jättää ne lohkoon, tai sitten vetää ne sen front casen mukana ulos, jos mahtuvat.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei niitä irti tarvi ottaa, helposti mahtuu vaihtamaan pelkän pumpun.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nii tai siis koko frontcasen? pumpussahan mulla ei oo mitää vikaa.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Nii tai siis koko frontcasen? pumpussahan mulla ei oo mitää vikaa.
Just niin.

Siihenhän ne akselit hollilleen jää kun mutskun/pultin irrotat.

Toivo vain että oot momenttiin laittanut sen ylemmän TP:n pultin..
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo ei ne missää sikamomentis ole. Pitäs olla iha momenttiavaimella kiristetty.
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ratkesko se vuoto sillä OEM frontcasella? Alkaa olemaan itelläkin mysteerivuotoa jakopään puolella, vaihdoin OEM stefatkin jo kerran mutta ei tunnu auttavan...
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Enpä tiiä kun ei ole nappoa enää koskeakkaan siihen tossa tasasella tallin lattialla ja samitsun nosturitsänssi on peruuntunu täs muutamaan otteeseen.

Suurin virhe koko remontissa oli kyllä ostaa ACL:n front case..
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Aa että sä olet kaunis poika <3 :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nii oon <3
 
Älä poista sitä säiliötä Galantista vaan vaikka ennemmin tee Lanceriin oma limupullosta tms.
 
Nojoo, mutta jos se tohon tahtiin täyttyy niin en jaksa sitä kyllä tyhjennelläkkään, pitää hommata sitten sellanen tyhjennyspropullinen malli vaikka. Ja en tiedä onko siitä vedestä nyt varsinaisesti haittaa siinä palotapahtuman yhteydessä? Suihkutteleehan ne jotkut vettä imusarjaan vissiin ihan lisätehon toivossa. :p
 
Nuo recall kitit sit on loppu että seuraavat menee full priced, ellei löydä jostain jotain sopivaa non-oem ristikkoa .. Itse mietin että eikö me ilotalon kanssa tehty tuo kardanin purku siellä Samitsun ajosillalla ilman ruuvipenkkejä, en kyllä oo varma. Varmaan joku työkalu on ollut.. Mut siellä ne palasina oli .
 
Juu onhan noita vaihdettu ilman ihmeempiä työkaluja. Voi olla et Suomen olosuhteet on hoitaneet homman.
 
Joo siis se ois menny varmaan sillä puupuristin metodilla, mut just sitä ei sattunu nyt olee käytettävissä. :D Prässillähän noita on kaikista mukavin ehdottomasti painella, naapurilla kun se on seinän vieressä niin tuli tiettyjä rajoituksia täyspitkän kardaanin kans. Ootte kyllä aika sankareita jos ootte tyyliin hakkaamalla painellu ne kupit sisään? Sillon kun tehtiin samitsun kans samoihin aikoihin siihen (sillon mun) dynamiciin tota hommaa niin sillon me kyllä kannettiin suosiolla se kardaani sisälle prässin läheisyyteen.

Mie laitoin ihan rasvanipalliset tarvikeristikot tonne, eiköhä ne kestä iha hyvin, mysteeriks tosiaan jäi että mistä se kulmavaihteen ympäristössä ollut öljyn väri oli peräisin, toivon että se on siitä yokesta, se nyt on ainakin sellanen suht potentiaalinen ehdokas.
 
Pitäs omaaki pian näyttää leima-sedälle, puolen vuoden seisottelun jälkeen. Mun jarrulevyistä on nyt "puhuttu" konttorilla aina joka toinen vuos, ruostuneelta kuulemma näyttää mut mittaukset aina priimaa, vielä mennään tehtaan orkkislevyillä :D.
 
Joo kaipa se käytön puute on yks potentiaalinen jarrulevyjen pilaaja :p Mitäpä niitä vaihtelemaan jos paloja ei lähde ja paksuus vaan riittää.
 
Putooko myös pumpulle menevä jännite ahdoilla? Entä akun jännite?
 
Tänää kävin tiellä testaamassa niin ei se paine onneks heilunu mihinkään. Varmaan säädin vaa touhus jotai ku tallissa polki että just alko menee ahdoille ja päästi kaasun pois ku kehannu rajottimelle huudattaa. :)
 
Ratkoitko sen moateksen patteriongelman jollain? En oo itse löytänyt uutta paristoa mistään.. :)
 
No "ratkoin" ku nyppäsin sen sieltä veketsuu ja päräytin softan lastulle. Silloha se toimii iha hyvi jos läppäri o kokoajan siinä kiinni. :D eli just ku tarvii säädellä.
 
Hyvä kun täälläkin muistutus siitä patterihommasta, lisätään tääki myös omalle työlistalle :D.
 
Pitäs, tai sit funtsia viel lisää että voiko olla joku muu syy mikä aiheuttaa kovemman paineen kylmänä.
 
Kokeile ottaa paluuletku irti ja vedä suoraan isolla letkulla kanisteriin ettei ole yhtään vastapainetta ja katso vaikuttaako. Jos ei ole muutosta , paineensäädin luultavasti vainaa. En kyllä usko oikein tuohon viskositeetti muutokseen, on sen verran litkua tavaraa. Omassa ainakin Aem-säädin pelaa moitteettomasti.
 
Kokeile ottaa paluuletku irti ja vedä suoraan isolla letkulla kanisteriin ettei ole yhtään vastapainetta ja katso vaikuttaako. Jos ei ole muutosta , paineensäädin luultavasti vainaa. En kyllä usko oikein tuohon viskositeetti muutokseen, on sen verran litkua tavaraa. Omassa ainakin Aem-säädin pelaa moitteettomasti.
Joo ja sitten kun tuossa polttoaineen paineet ei muutu vaikka mulla on se ali/ylipaine letku paikallaan. Eikös sen pitäisi tollasessa 1/1 säätimessä sen reilun 1 bar verran liikuskella kun vakuumilta pukkaa ahdoille?
 
Kyllä se pitäisi muuttua ihan tyhjäkäynnilläkin kun irroittaa alipaineletkun. Ja kun tulee ahtopainetta ,bensapaine pitäisi kasvaa. Säädin on todennäköisesti rikki.
 
Juu, nyt se itseasiassa rauhottu se kylmänä paineen nousu jonkun verran kun ruuvasin sen tasan 3 bariin. Mutta eise enää hyvin pelaa ahdoilla, kun tuo säädin sitä painetta nosta. Käytännössähän se taitaa tarkottaa sitä kun on 3 bar polttoaineen paine ja 1 bar ahtopainetta suutinten lähtöpuolella niin ne virtaa nyt sitten saman verran kun 2 bar paineella polttoaineenpaineella oleva vapari, mikä tuskin on enää mitään 1000cc luokkaa. Jatketaan tätä hommaa jonkun toisen säätimen kanssa, niin ei tule niin paljoa tikkuja kynsien alle kun raapii päätä. :D
 
Takaisin
Ylös Bottom