sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

kollaa sanoi
kumpiki pätkä malleja ja onko näis se galantin laatikko? olis pikku kiire..

Muistelen, en kuitenkaan sano varmaksi: että sen galantin laatikon tunnisti vaihdekepistä joka oli paksu alhaalta ja kapeni ylöspäin.
Kun uudemmissa keppi on tasapaksuinen. Näin siis muistelen. :p Ja mielestäni myös Galantin laatikosta jossain vaiheessa luovuttiin kokonaan? olikohan just 83?
Sopivuudesta en tiedä.

Joku paremmin tietävä korjatkoon.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

nii mulla itellä 89 ja siinä tuo alhaalta vahavee kepukka. mutta tässä kaverin 87 on semmone ongelma et ääntää kaikilla paitsi ei 4 vaihteella ja siä on vissii joku ratas menny ja tommone 83sen laatikko olis tieros. vai tietääkö joku onko kallis remmppa ton laatikon koriuu,et kumpi olis järkevämpää?
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Eikös se mennyt juuri toisin päin, eli "canter" -laatikossa on keppi paksumpi alhaalta. Näin ainakin itsellä ja minulla on se isompi loota. Mut jos molemmissa on alhaalta paksu niin ei kait siinä ole epäselvää... :)
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Juu eli noissa menee siten laatikot että ohkanen keppi tarkottaapi galantin askia ja alapäästään paksumpi keppi tarkoittaapi vahvempaa laatikkoa. Muuttui vuonna 1988 tai 1989. Jokatapauksessa omassa 1 gen pajerossa vm. 1989 on tuo vahvempi laatikko.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

eli siis 87 ja 83 sopii keskenään???
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Kyllä ne käy. Alunperin -83:ssa on ollu eri laatikko ku -87:ssa. tai oikeestaan sisuskaluissa vain on eroja. Se ihan eka laatikko oli niin heikko, että on taidettu kaikki miltei takuuseen vaihtaa siihen vahvempaan pikkulaatikkoon.

-83:ssa on jakolaatikko pikkusen erilainen vaihdekeppien kiinnityksen osalta, eli jos tulee jakolaatikon kanssa, niin kepit pitää saada mukaan. -87:n jakolaatikko kyllä käy tuohon -83 laatikkoon..

Jostaki jos saisit tiedon, että onko tuo -83:n laatikko takuuseen vaihdettu. Ei muuten ole välttämättä pitkäikäinen..

Mulla on itselläkin tällä hetkellä -84:stä laatikko itsellä tuossa omassa autossa, mutta se on aikoinaan takuuseen vaihdettu tähän vahvempaan "pikku"laatikkoon.

Ja pikkulaatikon tunnistaa varmimmin siittä öljypohjasta. Isommassa ns. "canter"-laatikossa ei ole öljypohjaa, pienemmässä on ~25cm *25cm öljypohja
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Eli muistin väärinpäin, mutta melkein oikein :-[
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

kiitos mva orotinki sulta seleventävää vastausta :peukku. tuon tieron saaminen voi vaikeeta. mitäs mieltä kannattaako koriata tuota vanhaa tuleekaan kalliimmaks?
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

MVa~1 sanoi
Ja pikkulaatikon tunnistaa varmimmin siittä öljypohjasta. Isommassa ns. "canter"-laatikossa ei ole öljypohjaa, pienemmässä on ~25cm *25cm öljypohja

Tuo on se varmin tunniste ja Pajero on sen verran korkea ettei tarvitse poteroa kaivaa ;D
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

joo se on tuo pikkuloora ja auto mun mihas ny tais jäärä käteen :seina. vois alottaa rungosta ja laatikosta saa nähärä onko pohojaton kaivo..
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

http://www.tamgears.com/

Tuolta löytyy edullisimmat laakerit ja tiivisteet laatikoihin ja saa valmiina paketteinaki. jos auto joutaa seisomaan muutaman päivän, niin laatikko irti ja auki. Tutkit sitte et onko siellä rattaat menny, vai pelkästään laakerit. Toki tamgearsilta taitaa saada myös rattaitakin laatikoihn jos oikein muistan. Palvelu pelaa ja toimitukset on nopeita. Tiivisteitä tilasin laatikkoon tuolta, niin oli postissa parissa päivässä..
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

joutaa se tos oleen.laatikon pohoja ollu irti ja hampaita ainaki rikki,itte en ymmärrä mitää sen päälle saatikka osaa koriata.onko tuo irrotus kova homma kun ei oo tarvinnu viä irrotella laatikkoo?

hyvi tuo auto pelas vaikka on rattaan palojaki tullu,ajelin aamupäivän sillä mettäajoo ainut tosiaan et 4 vaihteella ei kuulu mitää ääniä muilla pikkusen ja vaihteet menee hienosti päälle.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Ei se mahdottomuus ole, muttta onhan siinä oma värkkäämisensä. On silti aika iso paketti jakolaatikon kanssa, ja kannattaa ainaki kaveri olla, ettei jää litistyksiin laatikon alle jos se sattuu tipahtaan.

Moottorin ja vaihteiston saa toisistaan irti 14mm hylsylä, nivelellä ja toooosi pitkillä jatkovarsilla auton alta käsin. Ei tarvi äheltää kiintoavaimella sieltä moottorin ja tulipellin välistä..
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Nelosbensapätkästä lähti moottori erilleen ihan lenkki- ja u-avaimilla niistä yläliitoksista. Avausmomentti on vain alussa sen verran korkea, että avaimia piti sommitella peräkkäin "ketjuun" kun ei edes lyömään mahtunut ;D. Tuo "kahden lenkin ketju" auttaa usein näissä ongelmakohteissa aloituksessa - pitää vain valita sopiva pari. Tuo on kieltämättä ahdas paikka.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

täytyy koittaa olla varovaanen,montunpäällä olis varmaa helepompaa..
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

MVa~1 sanoi
..ja kannattaa ainaki kaveri olla, ettei jää litistyksiin laatikon alle jos se sattuu tipahtaan.

Näitä kuolemiahan on tapahtunut parikin.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Täsmennetään nyt ettei synny väärää käsitystä. Kytkinkopan ja moottorin liitosta avataan a) moottoria irotettaessa b) vaihteistoa irrotettaessa. Tässä oli kyse mootorin irrottamisesta ja on kokeneelle varsin riskitön toimenpide ketjutaljaa käytettäessä (nostokyky 1 tonni, 2 kpl 8 mm ketjua).

Vaihteistoja olen irrotellut omatekoisella vaihteistonostimella, johon vaihteisto kiinnitetään. Nelipilarinosturia, rasvausmonttua tms minulla ei ole. Auton koosta riippuen voin käyttää nosturia + pukkeja tai kahta kalturia. Pätkäpajero on niin lyhyt, että tallissa voi ajaa jomman kumman pään kaltureille - ei tarvitse odottaa poutasäätä ;D.

Jokainen korjaustyö vaati aina suunnitelua nostotöissä, ellei sitä ole ennen tehnyt.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

ja vaikka olis niin jokainen nosto tarvii aina suunnitella erikseen kyl.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

nyt on irti kaikki muu paitsi poikkipalkki ainaki luulisin.. aattelin hitsata vahavan latan tunkkiin ja siihen pari reikää ja laittaa kii esim öljy pohojan pultteihin suurin piirtein keskelle,miltä kuulostais?
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Oishan se ainaki tukevammin tunkin nokassa.. Ei vain muista just että missä kohtaa siinä laatikossa oli ees suurinpiirtein se kohta josta nostamalla ois tasapainossa. Ei varmaan mahottoman kaukana siittä öljypohjan takalaidasta. jos saat latan vain laitettua niin, että se nosto tulee öljypohjan taakse, niin vois olla aika hyvässä paikassa..

Eli jos kaikki on irti suurinpiiretein ;D niin sulla on irti ainakin:
-startti
-vaihdekepit
-vinssin vivun vaijerit
-kartaanit
-nelivedon ja pakkivalon johdot
-mittarin vaijeri
-se hassu väljä "kannatin" sieltä kuskin puolelta takaa
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

Tasapaino on pätkäpajerossa melko tarkkaan sen poikkipalkin kohdalla. Laitoin moottorin poisnostossa vaihteiston etupäähän L-teräksestä tehdyn tuen, mutta se oli tarpeeton, jopa haitallinen.

Muissa malleissa painopiste saattaa olla hieman etupuolella, koska vaihteisto painaa enemmän kuin tuo alumiinirunkoinen "galantin laatikko" ::).
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

joo kaikki nuo on irti,muttakun sanoon luulisin nii oli kuitenki 2 ylintä pulttia molemmi puolin viä kii ja ei aukee ja enkä saa avaanta pitähän nuliaa vaan yritin konehuoneen puolelta ja sitte kokeeliin laskee laatikon takapäätä muttei laskenu nii palioo että olisin ton räikkä hässäkän saanu sopiin sinne hiukan potuttaa siks jätinki homman taas tältä päivää. teen lattiaan reijän josei muu auta.
tänään sain nuo pultit auki sorkkarauran avulla,mutta kun yritin poikkaasta nii startin kiinnitys kohoralta rupes tihkaseen enkä saanu poikkastua. jostain syystä tuo 83 mallis on vähempi tilaa kuin tos 87 johtuuskaha siitä et son joka puolelta nii laho et on kori voinu purota alaspäin.. ny kuitenki kovan vääntämisen jäläkeen siinä mallis et on viisahee orottaa apuja.
 
Vs: sopiiko -83 pajen vaihrelaatikko -87 malliin?

nii se vaa oli et kori oli puronnu rungon päälle ja sen takia teetti töitä että saatiin loota pois.tämä siis tos 83ses varaosa autos mistä laatokon otan tohon 87.
 
Takaisin
Ylös Bottom