Suuttimien ohmit

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Elikkäs mulla on nyt vähä ongelmaa kun pitäs saada ohmit mitattua noista suuttimista.. laitoin yleismittarin siihi ja rupesin mittailee niin ohmit pomppimaan.. asteikko meni aika skaalan: 2.97 aina 7.60 asti.. ???
mutta pysyi kuitenkin tyhjäkäynnillä tuon 3-5 ohmin tuntumassa.. vaikuttaako tähän jotenkin kun mulla ei ole tällä hetkellä ilmamäärämittari kiinni niin se tekee tuosta ohmista noin "epävakaan"?
 
Auts sano varmaan yleismittari... :-[
ohmialue kun ei tykkää jännitteestä...
en usko että sait mitään lukemaa oikein...

ota liitin irti ja mittaa navoista mitsuissa muistaakseni yleensä 2.3ohm saattaa olla 16ohmiakin...  auton ei saa olla käynnissä...

ilmamäärämittari ei vaikuta asiaan... siel on aina sama jännite ja virta
 
HUH. kiitoksia, ehdin jo peljästyä pahan kerran.. Hitto osaapas sitä ihminen olla törppö..  :-[

onko noissa suuttimiin tulevissa liittimissä jotkut vastukset tms kun ei pysty suoraan johdosta mittaamaa noita ohmeja? ja toi on pirun hanka irroittaa tuo liitin.. :p
 
mitäs muuten ootten mieltä kun tohon vaihetaan reippaammat suuttimet niin toimikoohan toi yks viitonen mitenkää (elikkäs saako liikaa soppaa tms)
 
Thegr8one sanoi
HUH. kiitoksia, ehdin jo peljästyä pahan kerran.. Hitto osaapas sitä ihminen olla törppö.. :-[

onko noissa suuttimiin tulevissa liittimissä jotkut vastukset tms kun ei pysty suoraan johdosta mittaamaa noita ohmeja? ja toi on pirun hanka irroittaa tuo liitin.. :p

Johdosta ei pysty mittaamaan siksi että kun johdon toinen pää on kiinni jossain jossa saattaa olla vastuksia ja konkkia tai vaikka mitä rinnan ja sarjassa jolloin mittari näyttää vastus arvoa joka on näiden kaikkien summa.

Liitin ei oikeastaan ole edes hankala irroitaa, liittimen kyljessä on sellainen metalinen sokka jota pitää vetää liittimestä "sivulle" jotta se lähtee irti. Ei muuta pari sopivaa ruuvilmeisseliä väliin ja vääntämään. Tämän jälkeen liitin irtoaakin jo ihan vetämällä.
 
Takaisin
Ylös Bottom