Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Outlander2011

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Sijainti
Espoo
Hei. Tilasin Outlanderin ja ennen kuin lankean helppoon ja kalliiseen(?) vaihtoehtoon eli otan talvirenkaat & vanteet Veholta (hintaan n.1400eur) haluisin kuulla talvirengaskokemuksia kanssa-autoilijoilta. Eli millaisia nastallisia 17”-talvirenkaita uskaltaisitte suositella Outlanderiin? Pito-ominaisuuksien lisäksi arvostan myös renkaiden hiljaisuutta... Eli se klassinen ”halvalla hyvää” pitäisi löytyä :D

Onko muuten ao. speksit ok vanteiden osalta:
Pulttijako (PCD): 5-114,3
Pultti/Mutteri kierre: 12x1,50
Off Set (ET): 38
Keskireikä (CB): 67,1
Suositeltava rengaskoko: 215/70-16, 225/60-17, 225/55-18, 245/45-19, 245/40-20

Kiitti kommenteista jo etukäteen...
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Mielellään korkea profiili elikkä 60-70 sarjaa ja vähintään alkuperäinen leveys , ajokäytös ei heikkene mutta melu vähenee, ulkonäkö paranee kummasti leveämmillä renkailla, Continental toimii kivasti vaikka kaikki laaturenkaat sopinevat käytökseltään. :peukku
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Jeps ajattelin tosiaankin 225/60-17 kokoa renkaille ja siihen jotkut perus 5-puolaiset aluvanteet. Kun vielä tietäisi mistä niitä Continentaleja saa "halavalalla"...
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Hyvää ja halpaa ei taida olla olemassakaan.
Tai jos jostain löytää merkkirenkaat huomattavasti normaalia halvemmalla kannattaa tarkastaa valmistumisvuosi.
Itselläni on Outlanderissa (viime vuuonna ostetussa) Nokian 215/70-16 talvirenkaina ja olen erittäin tyytyväinen. Ajan vuodessa > 45.000 km, ajot on 1/3 kaupunki ajoa (Helsingin keskustaa), loput normaalia maantie ajoa. Talvirenkaissa on kaikki nastat tallella. Talvirenkaiksi ei kannata kovin leveitä ja matala profiilisia renkaita valita, varsinkin jos tulee sellainen talvi kuin mennyt oli.
Toisekseen, mitä leveämpi rengas ja matalampi profiili sen hintavampi.
Kesärenkainahan minulla on alkuperäiset 225/55-18.
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Kiitti vinkeistä “haki”. Olen samoilla linjoilla kanssasi eli talvirenkaiksi vähän korkeampaa profiilia. Täytyypä tutkia kuinka paljon säästää jos ottaisikin 16-tuumaiset...
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Minulla on CMS C4 7x16 + Nokian HKPL SUV 5 215/70-16 ja hinta taisi olla jossain 1400 tienoilla. Otin ne Veholta alle asennettuna (marraskuu -09).
Renkaita tuohon valitessa (ja samoin vanteet), ei mikä vaan henkilöauton rengas/ vanne käy, vaan tarvii olla hiukan vahvempi esim. SUV, joka on kehitetty katumaastureita varten. Sitämyöten ne ovat myös kalliimpia.
Keski-Euroopasta renkaita saa halvemmalla, mutta talvirenkaita en sieltä ostaisi (kumiseos voi olla hiukan kovempaa, kuin mitä meillä). Kesärenkaita sieltä kannattaa ostaa.
esim. www.rengas-online.com .
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Mulla tuli auton mukana 18" hakkapeliitta 5 kummit mutta jos nyt ostaisin niin ilman muuta 16". Syinä tähän mukavuus, hiljaisuus ja hiljaisuus. Onhan 18" hyvän näköinen mutta kyllä edellämainitut menevät ohitse.

Terveisin Hepa
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

...tiiä häntä ookko ja laittanu mutta mulla kitkat nokia 215 16 70 ja enkä enää nastoja vaihda alle.
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Nostetaan vähän tätä aihetta kun talvikelit ovat vihdoin käsillä. Renkaanvaihto olisi ajankohtainen, joten millaisia 17-tuuman talvirenkaita olette iskeneet Outlanderin alle? Aika huonosti näyttää löytyvän tuossa 225/60R17 koossa nastarenkaita, jotka olisivat kohtuu hintaiset. Hakkapeliitta 7 maksaa alle laitettuna reilut 1100 euroa... ::)
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Uuteenkin otin alle Nokian kitkat kuten uhkasin... Ei nastoja enää kun on kerran 4WD.
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Miulla on Hkpl Suv 5 225/55R18 alkuper. vanteilla. Yllätävän hiljaiset, jopa hiljaisemmat alkuperäiset samakokoiset Bridgestonen kesäkumit. Maksavat toki p**settä vaille hevosen.
Leveähän tuo vähän pehmeällä lumella on mutta hyvin on pärjätty. Kitkoja en edes harkinnut koska haluan että auto myös pysähtyy.
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Tuli päivitettyä Outtikseen Vredestein Arctrac kummit kokoa 225/65R17. Alkuvaikutelma positiivinen, vielä tosin ei ole montaa kymmentä kilometria takana. Jokatapauksessa huomattavasti paremmat kuin pari talvea ajetut Michelinit, jotka toki nekin olivat uutena hyvät. 65-profiilisetkin mahtuivat hyvin alle ja mittarivirhekin pieneni minimiin.
 
Vs: Talvirenkaat Outlanderiin (mitkä & mistä)?

Tilasin itse uuden 2.2 di-d Outtiksen enkä ottanu liikkeestä talvirenkaita mukaan. Kävin rengasliikkeestä kyselemässä 225/70/16 renkaita jotka ainakin jenkkifoorumien mukaan menevät alle hyvin. Mitenkähän mahtaa mennä 235/70/16? Tästäkin ulkomaisilla saiteilla puhetta, mutta kiinnostas tietää muutkin speksit, esim, 6.5" vai 7" tuuman vanne ja millä ET-luvulla että mahtuu varmasti? Lähinnä pikkasen maavaraa hakuaisin lisää ja eiköhän tuo todellinen nopeusmittarin näyttämäkin parane tällä...

Edit. Itse itselleni vastaten; hyvin pyörii alla 235/65/17 hakka7. ;) Vanteet 7,5*17 et 35.
Päädyin 17" siksi että oli turhan pienen näköset 16" vanteilla 235/70/16.
 
Takaisin
Ylös Bottom