tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
kovasti mietityttää että mikä olisi paras/hyvä väliäänenvaimentaja pärinän poistamiseen sekä yleisen äänen voimakkuuden laskemiseen?putkisto on nyt uusittu keskipöntöstä taakse päin ja äänet on liian kovat,olivat myös vanhalla putkistollakin.

takavaimentajat on 2.5" läpivirtaus mallia ja keskipönttö tällä hetkellä pyöreän mallinen simons ja samanmerkkistä ei tule enään.keskipöntön on oltava melko pyöreä sillä muuten tulee tilan puute.

heittäkää mielipiteitä mikä ois hyvä ratkaisu,mielellään edullinenkin ;) kiitos.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25085.0 <- tuo luettu?

Olisin tarjonnut Dynomaxia, mutta sellaiset siellä takana taisi jo olla edellisessä (tupla?)putkistoratkaisussa (joka oli liian kovaääninen)?

Kyllä jotenkin tulee mieleen, että putkiston takaosa on vaan yksinkertaisesti liian isoa putkea (ja vielä tuplana, eikö?), jotta mikään vaimennin toimisi suunnitellulla tavalla. 2,5" (tuplana) kuulostaa aika suurelta, varsinkin putkiston loppupäässä, jossa kaasu on jo jäähtynyt ja sen tilavuus on pienentynyt. Ajattelin itse pärjätä YHDELLÄ 2" putkella alusta loppuun, parilitraisella koneella. Dyno tulee näyttämään, onko se liian pientä putkea vai ei.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

Mulla oli pickupissa 2" rööri alusta loppuun yhdellä Dynomaxin "super turbo" vaimentimella ja pakko sanoa että äänet oli makeat. Ei kuulunut pärinää eikä pörinää, vaan vähän sellainen matala "holotus" kuin kuoma-autosta :) ja sekin vaan läheltä kuunnellessa.

Eikä pitäis ahdistaa. Mahdutat yhden sellaisen sinne väliin niin kummasti hiljenee auto :)
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

nostokurki sanoi
Mulla oli pickupissa 2" rööri alusta loppuun yhdellä Dynomaxin "super turbo" vaimentimella
Se olikin riisseli..

Laitat sinne "hybridin",eli puoliksi läpivirtaava,puoliksi kammiovaimennin,niin taidat aika lähelle päästä.

Tai sitten tosiaan pienennät putkea.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

Niko Päivinen sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25085.0 <- tuo luettu?

Olisin tarjonnut Dynomaxia, mutta sellaiset siellä takana taisi jo olla edellisessä (tupla?)putkistoratkaisussa (joka oli liian kovaääninen)?

Kyllä jotenkin tulee mieleen, että putkiston takaosa on vaan yksinkertaisesti liian isoa putkea (ja vielä tuplana, eikö?), jotta mikään vaimennin toimisi suunnitellulla tavalla. 2,5" (tuplana) kuulostaa aika suurelta, varsinkin putkiston loppupäässä, jossa kaasu on jo jäähtynyt ja sen tilavuus on pienentynyt. Ajattelin itse pärjätä YHDELLÄ 2" putkella alusta loppuun, parilitraisella koneella. Dyno tulee näyttämään, onko se liian pientä putkea vai ei.

kokeilin haulla mutta tuo juttu jäi löytymättä,nyt sekin on luettu.loistavaa keskustelua pakoputkistosta!oon samoilla linjoilla että 2.5" on liian iso koska äänetkin vaimenee aikalailla kun putki lämpenee.ja siellä on takapöntöt tuplana.aikoinaa tosiaan oli sigmassa dynomaxin pönttö ja silloin tuntui että siinäkin liikaa,mutta riittäisi nekin äänet ;D.hybridi??mistäs sellaisia löytää?onkohan kalliita?
liian korkeat pörinät tulee joka tapauksessa keskipöntöstä ja vielä en ajatellut luovuttaan taistelua ;).

kiitos loistavista vaihto ehdoista!
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

Joskus sellainenkin viritys tehty että putkeen on vaan laitettu reikäpeltiä "tukkeeksi" eli koko putken halkaisijalta. Tällä laskee äänet helposti, mutta tietenkin se ahdistaa sitten.

Keinoja on monia jos itse tekee, valmiista vaihtoehdoista mulla ei ole tietoa, eipä ole paljoa sellaisia koskaan tullut käytettyä.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

joskus olen johkin topikkiin kirjoittanutkin, omalla kohdalla simonsin pöntöt on roska
rautaa, hirvee vonkuina :seina
itellä oli 3" rännissä vikana myös tuo liiallinen meteli.
keskellä n.90cm pyöree vaimenin ja perässä 3"-> 2x 2,5" ulos simons (ylläri)
ja meteli oli liian kova vaikka turbollinen auto :seina

olisin myös ideoita vailla toimivasta äänenvaimennuksestä ::)
tuo tuleva 92mm ränni vaatiikin jo jotain kikakailuja ettei pakuputkiston paineet nouse.
ja suurin ongelma on että miten sen saan hiljaiseksi ???

aikoinaan ensimmäiseen galanttiini tehtiin kaverin kanssa 2" sisään ja 2x5" ulos
ovaali vaimenin n.40cmlev. x50cm pitkä ja verkosta sellanen kartio ja villa verkontaakse

äänet oli magee matalat eikä yhtään ajossa kuulunu sisälle. :peukku
sääli vaan että normi rauta mätäni vuodessa :-\
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

Itse tarvitsisin lyhyen mutta tehokkaan läpivirtaavan 3" pöntön putken keskelle. Motonetissa katselin jotain pönttöä mikä oli laadultaan ihan kuraa, parempi jos löytyisi niin hyvä olisi.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

simonsin pöntöt on roskarautaa, hirvee vonkuina

Kovasti menee kokemukset ristiin. Minun kokemuksieni mukaan pöntön MALLIN oikea valinta on se ratkaisevin juttu. Simonsin pöntöillä on saatu sekä kovaäänisiä että hyvinkin hiljaisia putkistoja rakennettua, en pidä siinä mielessä ko. merkkiä mitenkään erityisen huonona.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

Niko Päivinen sanoi
Kovasti menee kokemukset ristiin. Minun kokemuksieni mukaan pöntön MALLIN oikea valinta on se ratkaisevin juttu. Simonsin pöntöillä on saatu sekä kovaäänisiä että hyvinkin hiljaisia putkistoja rakennettua, en pidä siinä mielessä ko. merkkiä mitenkään erityisen huonona.

no mulla on sitten ollut todella huonoa tuuria valinnassa :-X 2" ja 2,5" on sovitettu 2litraseen ja 2.4
koneeseen ja joka kerta on mouru ääni sietämätön :seina ei matalaa murinaa vaan aina
type-r tyylinen pärinä vonkuna :seina
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

ei itselläkään tietoa simonssin toimivuudesta sinänsä mutta kuullut olen joiltakin että ovat äänenkoventajia ;D mutta kaikki riippuu paljolti autosta,putkistosta.kävin hakemassa marteliuksen läpivirtaavan n 42cm pitkän vaimentajan joka on pyöreän mallinen mutta todella paksusti villaa,simonssiin verrattuna noin 2.5 kertaa paksumpi kuori.ainakin tuttu rallimies suositteli tätä äänen murhaamiseen :peukku
laittelen galleriaan kuvat pöntöstä/mallista.ja kirjoittelen kokemukset heti tänne kun asennus suoritettu. :)

peukut pystyyn! :peukku
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

ja nyt on asennettu pönttö paikoilleen.äänet vaimeni mutta ei ihan toivotulla tavalla ja pärinä loistaa poissa olollaan!!jipii! ;D
pakko olla tyytyväinen.vielä mitä aion jossain vaiheessa muuttaa on vaimentavat putken päät.mutta se myöhemmin.

kuvia gallerian puolelle lisätty.
 
Vs: tehokas väli-äänenvaimentaja pärinän/melun poistoon???

nostetaas tätä aihetta... putkistoa kun pitäs tuohon galanttiin nyt uusia...

kävin motonetissä ja kirosin simonsin hintoja... on noussu sitten viimesen :seina
300e pelkkiin vaimentimiin niin ei kiitos :'( (3kpl vaimentimia)

katselin siellä 2,5" (noita mitä tuolla topikissa mainittiin) Dynomaxin pönttöjä
niissä oli oli merkitty 527cmf virtaus... en sitten tarkemin jaksanut tutkia
mutta kotimatkalla ohittaessa rekan kävi mieleen että minkähän laisia ovat (niin simons puukotti korvat vaihteeksi)
hb gallussa ku on vain yksi pikkunen simo perässä...

lähinnä että tuo alkoi kiinostaa että jos tuollaisten vaimentimien virtaus riittää tulevaan ahdettuun koneeseen niin
miksi ei tekis sitten niillä putkistoa dynomaxit kun ei ole läpinäkyviä malleja iin olettas että vois olla tehokkaitakin äänen vaimentimia.

mutta tietämys ei riitä vielä noihin virtauksien ymmärtämiseen :-X
 
Takaisin
Ylös Bottom