Morjesta! Ajattelin tännekkin rustata vähän projekti kertomusta tuosta galantista
Galantista on tarkoitus rakentaa pelkästään kesäkäytöön tuleva hauskanpito väline.
Tänne sitten vaan kommentoimaan --> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47705.0
Elikkäs tammikuussa 2012 kaveri soitti että hänellä olisi 1.6l vm.81 galantti myynnissä ja seuraavana päivänä sitä mentiinkin jo hakemaan itselle Kyseisen galantin olin jo nähnyt parivuotta aiemmin Kuopiossa ja jo silloin ajattelin että tuollainen on saatava
Vanteita ja rattia lukuun ottamatta galantti oli tämän näköinen minulle tullessaan
Tässä kunnossa galantilla ajelin sitten huhtikuulle asti ja pistin sitten seisontaan, koska otin silloisen Honda s2k:n taas ajoon.
Sittenpä huhtikuun lopulla aloin kunnostelemaan galanttia, mutta pari viikkoa myöhemmin kun olin galantin purkanut osiksi niin sainkin myytyä ässän ja olin taas autoton. Piti sitten nopeasti vaan ehostella galantti että sillä pääsis taas sen aikaa ajelemaan että Briteistä rantautuu uusi käyttis.
Vanteiksi hommasin 15" xxr 513 8"leveenä ja et0.
Tämmöinen siitä sitten tuli ;D
Aitoja 80-luvun tarroja piti lätkiä
Näiden kuvien jälkeen lähdettiinkin jo viemään galantti taas kotikylälle seisomaan.
Marraskuussa aloitin sitten uudelleen projektin ja nyt jos saisi ihan ajankanssa laitella, niin ei tarviis hätiköidysti tehdä.
Projekti alkoi korin kunnostuksella.Korinkunnostus alkoi tietenkin, purkamalla auto pelkäksi hylsyksi.
Kun kori alkoi olla lähes purettu, aloitin maalin,massan,kitin yms. poiston rälläkällä ja teräsharjalaikalla/kuppilaikalla.
Takakaaret olivat ihme kyllä säilyneet hyvin.
Löytyi maalinalta kuiteskin yllätyksiäkin.
Katossakin oli kittiä paikoitellen ihan reippaasti
Enimmät massat rapsuttelin kuumailmapuhaltimen,puukon ja alumiinin palasen avulla. Loput sitten vetelin harjalaikalla.
Tässä pohja on aikapitkälti puhdistettuna ja muutama paikkakin jo hitsattuna
Korista lähti massaa n.14kg.
Koritinaustakin tuli kokeiltua. Ei ollut helppoa ainakaan minulle
Tinattava kohta puhdistettuna.
Tartunta-aine levitettynä.
Tartunta aine kuumennettuna ja rätillä pyyhkäistynä.
Tinan kanssa tapeltu ja kyllähän siihen vähä sitä tarttui
Ja hiottuna. Loput tasoittelut sitten kitillä.
Siitä tasoittelin pienen lommon tinalla.
Joku entisistä omistajista oli joskus jo autoa hitsaillut, mutta päätin vetästä itse paikat uusiksi
Ainakin omaan mieleen nyt on parempi. Tämän paikan saumat tuli koritinattua, mutta en tähän hätään siitä kuvaa löytänyt.
Kuskinpuolen pyöränkotelon reikä.
Ja hitsattuna
Lisää ruosteita.
Nissan patrollin kattopellistä sai oikein hyvän paikan tehtyä
Rapsakkaa peltiä.
Lahonneet laatikon kiinnikkeet.
Kiinnitystä varten en vielä hitsannut muttereita paikkoihin, koska laatikon kiinnitys kohdat mahdollisesti muuttuu.
Tankin täyttöaukon hitsailin umpeen koska tarkoitus laittaa turvatankki konttiin.
Hammeritea reippaasti että pysyin ruosteet piilossa
Sittenpä oliskin jo vuorossa kohtuu isoreikä.
Sain kuiteskin ihan tyydyttävän paikan siihen hitsattua.
Rupesi tympäsemään tuon korin pyörittely lattiaa vasten, joten väsäsin tämmöisen korigrillin.
Vielä puuttuu akseleiden välinen putki, etummaiselle akselille pari jäykistettä ja käsijarrukahvalle paikka. Akselit on lähtöisin 80-luvun Lancereista ja vanteet on galantista
Tässäpä olikin sitten hyvä hoitaa hitsaukset loppuun
Saumat vahvikehitsailin.
Alkuperäiset jousen ja iskarin kiinnitykset leikkasin pois koska tilalle tulee kotelot coilover alustalle.
Tässä on ensimmäinen kotelo valmiina.
Tällä hetkellä kori odottelee hiekka puhallusta ja maalausta
Koska löysin vanhan bemarin etupuskurin, niin ajattelin siitä ottaa lipan talteen ja sovittaa sen galanttiin.
Ja ei muutakuin paljon vaan kittiä
Tässä vaiheessa lippa nyt odottelee että ehtisin tekemään siitä muotin. Muutenhan tuon lipan olisi voinut maalata ja laittaa autoon kiinni, mutta painon säästön ja rikkoutumisvaaran takia teen siitä muotin ja sitten lasikuidusta teen lipan.
Tämmöisien kaarien muotti tuli rakenneltua talvella toista projektia varten, mutta nyt olen miettinyt laittaisiko galanttiinkin tämmöiset levikkeet ??? Toisaalta olis hyvä laittaa, mutta koska samanlaisia kaaria alkaa näkymään jo useissa autoissa niin se vähän sitten taas arveluttaa kun olis kuitenkin mukava erottua joukosta Mitä mieltä muut on? Laittaa vaiko ei? Toinen vaihtoehto olis levittää mahdollisimman huomaamattomasti juuri sen verran että jotkut kohtuu läskit kumit mahtuu hyvin alle.
Moottoriksi mietin aluksi Honda s2000 f20c moottoria sekä vaihdelaatikkoa, mutta koska niille olisi tullu hintaa todella paljon niin jäi Hondan moottori haaveeksi. Ois saattanut olla galantti melko hauska peli ajella sillä 240hp vaparikoneella joka kiertää lähes 9000
Halvempia moottoreita etsiessäni löysin sitten nettivaraosasta, Mitsun Japanin tuonti 4g63 moottorin.
Vanha laatikkokin kävi moottorin jatkoksi.
Galantista on tarkoitus rakentaa pelkästään kesäkäytöön tuleva hauskanpito väline.
Tänne sitten vaan kommentoimaan --> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47705.0
Elikkäs tammikuussa 2012 kaveri soitti että hänellä olisi 1.6l vm.81 galantti myynnissä ja seuraavana päivänä sitä mentiinkin jo hakemaan itselle Kyseisen galantin olin jo nähnyt parivuotta aiemmin Kuopiossa ja jo silloin ajattelin että tuollainen on saatava
Vanteita ja rattia lukuun ottamatta galantti oli tämän näköinen minulle tullessaan
Tässä kunnossa galantilla ajelin sitten huhtikuulle asti ja pistin sitten seisontaan, koska otin silloisen Honda s2k:n taas ajoon.
Sittenpä huhtikuun lopulla aloin kunnostelemaan galanttia, mutta pari viikkoa myöhemmin kun olin galantin purkanut osiksi niin sainkin myytyä ässän ja olin taas autoton. Piti sitten nopeasti vaan ehostella galantti että sillä pääsis taas sen aikaa ajelemaan että Briteistä rantautuu uusi käyttis.
Vanteiksi hommasin 15" xxr 513 8"leveenä ja et0.
Tämmöinen siitä sitten tuli ;D
Aitoja 80-luvun tarroja piti lätkiä
Näiden kuvien jälkeen lähdettiinkin jo viemään galantti taas kotikylälle seisomaan.
Marraskuussa aloitin sitten uudelleen projektin ja nyt jos saisi ihan ajankanssa laitella, niin ei tarviis hätiköidysti tehdä.
Projekti alkoi korin kunnostuksella.Korinkunnostus alkoi tietenkin, purkamalla auto pelkäksi hylsyksi.
Kun kori alkoi olla lähes purettu, aloitin maalin,massan,kitin yms. poiston rälläkällä ja teräsharjalaikalla/kuppilaikalla.
Takakaaret olivat ihme kyllä säilyneet hyvin.
Löytyi maalinalta kuiteskin yllätyksiäkin.
Katossakin oli kittiä paikoitellen ihan reippaasti
Enimmät massat rapsuttelin kuumailmapuhaltimen,puukon ja alumiinin palasen avulla. Loput sitten vetelin harjalaikalla.
Tässä pohja on aikapitkälti puhdistettuna ja muutama paikkakin jo hitsattuna
Korista lähti massaa n.14kg.
Koritinaustakin tuli kokeiltua. Ei ollut helppoa ainakaan minulle
Tinattava kohta puhdistettuna.
Tartunta-aine levitettynä.
Tartunta aine kuumennettuna ja rätillä pyyhkäistynä.
Tinan kanssa tapeltu ja kyllähän siihen vähä sitä tarttui
Ja hiottuna. Loput tasoittelut sitten kitillä.
Siitä tasoittelin pienen lommon tinalla.
Joku entisistä omistajista oli joskus jo autoa hitsaillut, mutta päätin vetästä itse paikat uusiksi
Ainakin omaan mieleen nyt on parempi. Tämän paikan saumat tuli koritinattua, mutta en tähän hätään siitä kuvaa löytänyt.
Kuskinpuolen pyöränkotelon reikä.
Ja hitsattuna
Lisää ruosteita.
Nissan patrollin kattopellistä sai oikein hyvän paikan tehtyä
Rapsakkaa peltiä.
Lahonneet laatikon kiinnikkeet.
Kiinnitystä varten en vielä hitsannut muttereita paikkoihin, koska laatikon kiinnitys kohdat mahdollisesti muuttuu.
Tankin täyttöaukon hitsailin umpeen koska tarkoitus laittaa turvatankki konttiin.
Hammeritea reippaasti että pysyin ruosteet piilossa
Sittenpä oliskin jo vuorossa kohtuu isoreikä.
Sain kuiteskin ihan tyydyttävän paikan siihen hitsattua.
Rupesi tympäsemään tuon korin pyörittely lattiaa vasten, joten väsäsin tämmöisen korigrillin.
Vielä puuttuu akseleiden välinen putki, etummaiselle akselille pari jäykistettä ja käsijarrukahvalle paikka. Akselit on lähtöisin 80-luvun Lancereista ja vanteet on galantista
Tässäpä olikin sitten hyvä hoitaa hitsaukset loppuun
Saumat vahvikehitsailin.
Alkuperäiset jousen ja iskarin kiinnitykset leikkasin pois koska tilalle tulee kotelot coilover alustalle.
Tässä on ensimmäinen kotelo valmiina.
Tällä hetkellä kori odottelee hiekka puhallusta ja maalausta
Koska löysin vanhan bemarin etupuskurin, niin ajattelin siitä ottaa lipan talteen ja sovittaa sen galanttiin.
Ja ei muutakuin paljon vaan kittiä
Tässä vaiheessa lippa nyt odottelee että ehtisin tekemään siitä muotin. Muutenhan tuon lipan olisi voinut maalata ja laittaa autoon kiinni, mutta painon säästön ja rikkoutumisvaaran takia teen siitä muotin ja sitten lasikuidusta teen lipan.
Tämmöisien kaarien muotti tuli rakenneltua talvella toista projektia varten, mutta nyt olen miettinyt laittaisiko galanttiinkin tämmöiset levikkeet ??? Toisaalta olis hyvä laittaa, mutta koska samanlaisia kaaria alkaa näkymään jo useissa autoissa niin se vähän sitten taas arveluttaa kun olis kuitenkin mukava erottua joukosta Mitä mieltä muut on? Laittaa vaiko ei? Toinen vaihtoehto olis levittää mahdollisimman huomaamattomasti juuri sen verran että jotkut kohtuu läskit kumit mahtuu hyvin alle.
Moottoriksi mietin aluksi Honda s2000 f20c moottoria sekä vaihdelaatikkoa, mutta koska niille olisi tullu hintaa todella paljon niin jäi Hondan moottori haaveeksi. Ois saattanut olla galantti melko hauska peli ajella sillä 240hp vaparikoneella joka kiertää lähes 9000
Halvempia moottoreita etsiessäni löysin sitten nettivaraosasta, Mitsun Japanin tuonti 4g63 moottorin.
Vanha laatikkokin kävi moottorin jatkoksi.