Vs: Tilasinpa uuden Outlander Intense2.0 DI-D:n, mitkä (hyvät) talvirenkaat alle?
Ei uutta threadia viitsi avata niin laitetaan tänne:
Vajaat 2 viikkoa sitten vaihtui firmaliisariauto, muutaman kuukauden etuajassa kesken sopimuskauden kun tuli sopivasti tuo Limited-tarjous Outlanderista joten leasing-firma tarjoutui ottamaan vanhan takaisin heti kun Mitsu valmiina.
Eli tosiasiassa auto tietenkin 2.0DI-D Intense, metallihopea. Intense- varustelu kattaa sopivasti about kaiken mitä tarvitsen, mutta vetokoukun otin lisäksi (tai travel packin itse asiassa, kylkeen sai ilmaiseksi toisen paketin, ja se on lapsiperheelle luonnollisesti se family pack eli DVD:t taakse ja halpisnavigaattori. Näihin elektroniikkaromppeisiin en olisi muuten laittanut senttiäkään mutta vetokoukku nyt oli jollain tapaa itsenstäänselvyys).
Tuli melkoisen edullinen diili kun tuo Limitedhan on siis rajattu erä Intense-mallia joka myydään Invite-hinnalla. Verotusarvo tietenkin myös tuon edullisemman mukaan kun on maahantuotu "eri mallina" (vaikka auton papereissa jne lukeekin Intense).
Tuosta Limited-mallistakin oli myöskin tarjolla business-hinnasto erikseen, minkä lisäksi vielä sain siis hyödynnettyä tuon elokuun ajan voimassa olleen varustepakettitarjouksen niin melkoisen tyytyväinen täytyy tässä vaiheessa olla.
Talvirenkaiksi otin "jotkut kitkat" 17'' vanteilla. Ne itse asiassa myöhästyivät itse auton toimituksesta enkä ole vielä niitä saanutkaan.
Melkoinen muutos sinänsä, edellinen auto oli 5-ov Vectra 2.8 V6 Turbo -06. Mutta täysin eri asenteellahan näitä ajetaankin ja tuolla koneella pärjää kuitenkin ihan hyvin liikenteen seassa täällä pk-seudulla ja maantielläkin kun järjen pitää mukana.
Pääsyynä autotyypin vaihtoon oli silkka mukavuudenhalu tilantarpeeseen liittyen ja periaatteesta en ole koskaan halunnut farkkua.
Toistaiseksi ainakin ollut pelkästään mukava rapistella tuolla traktorilla. Toivoa sopii ettei satu susimoottoria kohdalle - vaikka ei oma olekaan, ei jatkuva pajalla ravaaminen oikein mukavaa autoilua ole sekään.
Noista "keskiluokkakatumaastureista" kävin muutamaa kokeilemassa, RAV-4 on liian pienenoloinen ja jotenkin mielleyhtymissäni sarjassa "naisen auto", CR-V ihan hieno ja tilava mutta ei sitten vaan ollenkaan käteen sopiva itselle jostain määrittelemättömästä syystä. Lisäksi Outlander on omasta mielestäni parhaan näköinen noista ja neliveto on eri luokkaa kuin edellisissä. Uusi Forester oli asiallinen kaikin puolin, vaikken dieselillä ehtinytkään sitä koeajaa, mutta sama kone Legacyssa ainakin oli oikein positiivinen tuttavuus. Viime hetkille pähkäilin Forester dieselin ja Outlanderin välillä mutta Outlanderin ulkonäkö ja ennen kaikkea paremmat tilat (Foresterissa varsinkin takakontti on pienenlainen ja sen pohja korkealla ja omituisesti kalteva) sitten ratkaisivat asian.
Pähkäilin Outlanderissa vielä 2.4 automaatin ja tämän dieselin välillä (itsellä ei ikinä ole ollut automaattia mutta ajattelin sen sopivan tällaiseen autoon) mutta omantunnon kysymykset ratkaisivat tuon dieselin eduksi (Opelissakin häiritsi takaraivossa kulutus vaikka vapaalla autoedulla ajoinkin (50000 km keskikulutus 11,7l/100km)).