TM testaa citymaasturit

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Häh, eipä menny ihan pukeen Outlanderin kotimaan testi, vaikka pikkusen paistokin läpi suosikki (Land Rover ja Honda).
Ei luetun perusteella nelivetokaan toimi oikein, ja tilaa on hintsusti.
Kone sammuilee ja tuntuu tehottomalta (2.0), liekkö päivitetty, eipä selvinnyt tekstistä.
Melua oli löydetty, mikä se muuten on nuissa nykyautoissa kun kaikissa kivienropina kuuluu.....oliskos massaus tarpeen?
Hintaa oli vähemmän kuitenkin kun pääkilpailijoilla, sitä ei huomioitu.
Kertoilkaapa Outlander kuskit omia mielipiteitä jotka on testit lukeneet ja nekin jotka ei . :peukku
 
Vs: TM testaa citymaasturit

hanski-58 sanoi
Häh, eipä menny ihan pukeen Outlanderin kotimaan testi, vaikka pikkusen paistokin läpi suosikki (Land Rover ja Honda).
Ei luetun perusteella nelivetokaan toimi oikein, ja tilaa on hintsusti.
Kone sammuilee ja tuntuu tehottomalta (2.0), liekkö päivitetty, eipä selvinnyt tekstistä.
Melua oli löydetty, mikä se muuten on nuissa nykyautoissa kun kaikissa kivienropina kuuluu.....oliskos massaus tarpeen?
Hintaa oli vähemmän kuitenkin kun pääkilpailijoilla, sitä ei huomioitu.
Kertoilkaapa Outlander kuskit omia mielipiteitä jotka on testit lukeneet ja nekin jotka ei . :peukku

Haiskahtaa jälleen aika pahasti siltä, että testiä on luettu timantin mutoiset silmälasit päässä.

En ole itse vielä testiä lukenut, joten sen enempää osaa ottaa kantaa.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Outlanderien käyttäjäkokemuksia löytyy täältä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=12949.0
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Tehoton, meluisa ja sammuilee? Hitto, ihan kuin Mitsuun olisi vaihdettu jonkun muun merkkinen moottori... ;D
(Esim. omasta Pajerosta voi sanoa, että tehoton ja meluisa tuo kivikautinen 2.5 on kyllä, mutta harvemmin se sentään sammuilee)

Tuulipukujen Maailman pojille on nyt vaan käynyt työtapaturma, eivät selvästikään tienneet minkä merkkinen moottori koslassa oli, eihän sitä muuten olisi noin lytätty? Ehkä tämä on nyt ensimmäisiä kertoja kun ne oikeasti AJAVAT ko. konsernin moottoreilla varustettuja autoja?

No, plussaa kai edes se, että Susilinnan poikien kyhäelmä kesti testin läpi murenematta? (Kestihän se, kestihän?) ;D
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Niko Päivinen sanoi
Tuulipukujen Maailman pojille on nyt vaan käynyt työtapaturma, eivät selvästikään tienneet minkä merkkinen moottori koslassa oli, eihän sitä muuten olisi noin lytätty? Ehkä tämä on nyt ensimmäisiä kertoja kun ne oikeasti AJAVAT ko. konsernin moottoreilla varustettuja autoja?

Kyllähän Outlanderin moottorin alkuperä testissä mainittiin. En tosin lukenut vielä koko juttua läpi.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

auto bildin testithän tuo voitti??

Mut miten vaan testeissä, mutta esim tänään ku oli turussa niin puolen tunnin sisään näkyi kuus eri yksilöä uuempaa outlanderia, joka ei vissiin ole paha juttu.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Auto testeihin kannattaa suhtautua samalla vakavuudella kuin Aku Ankan lukuun. Siinä saadaan voittamaan mikä auto tahansa kun valitaan vain painotukset sopivaksi ja valitaan sopivat testaajat joilla on jo sopivan merkin lasit päässä jonka läpi kattelee. Itse kun lähen auto ostoksille, niin siihen ei ole koskaan mitkään autolehtien testit vaikuttaneet. Jokaisen kannattaa käydä itse koikalla miltä mikin auto tuntuu ja ottaa mielenkiintoisimmat tapaukset yön yli testiin kun nykyään autoliikkeistä on mahdollisuus saada yön yli koikallekin autoa niin voi rauhassa tutustua siihen. Autotestien perusteella ei todellakaan kenekään kannata tehdä autonostopäätöstä, koska eri ihmisillä on niin eri kriteerit mitä autolta odottavat. :peukku
 
Vs: TM testaa citymaasturit

hanski-58 sanoi
Häh, eipä menny ihan pukeen Outlanderin kotimaan testi, vaikka pikkusen paistokin läpi suosikki (Land Rover ja Honda).
Ei luetun perusteella nelivetokaan toimi oikein, ja tilaa on hintsusti.
Kone sammuilee ja tuntuu tehottomalta (2.0), liekkö päivitetty, eipä selvinnyt tekstistä.
Melua oli löydetty, mikä se muuten on nuissa nykyautoissa kun kaikissa kivienropina kuuluu.....oliskos massaus tarpeen?
Hintaa oli vähemmän kuitenkin kun pääkilpailijoilla, sitä ei huomioitu.
Kertoilkaapa Outlander kuskit omia mielipiteitä jotka on testit lukeneet ja nekin jotka ei . :peukku

Testiä en ole lukenut. Sinänsä on ihmeellistä, että Hondaa kehutaan, vaikka sen neliveto on selvästi huonompi kuin Outlanderin neliveto joka tämän talven kokemusten perusteella toimii hyvin. Auto ei sammuile jos kuski osaa pitää riittävät kierrokset koneessa eli luistonesto sallii melko reippaatkin luistot ennenkuin puuttuu peliin.
Hyvin kulki äskeisen lumimyräkän jälkeen lumessa joka ulottui pyörän napojen korkeudelle. Muita autoja ei juuri siitä pihasta päässyt lähtemään ennenkuin auraajat kävivät. Ei vielä edes ollut lukittu neliveto päällä.

Melu on paikallaan ja tyhjäkäynnillä VW:n koneessa ehkä aavistuksen liian kuuluva sisätiloihin autoon kuuluu myös jonkun verran tuulen suhinaa ajettaessa. Näistä voisi helposti päästä eroon jos tehdas tekisi paremmat äänieristykset esim. oviin ja peileihin ja tuonne rintapellin alueelle. Kivien rapinaa en ole hiekkateillä ajettaessa mitenkään havainnut häiritseväksi kun
takalokasuojissa nuo huovat vaimentavat sen tehokkaasti. Tietysti jos ajetaan
rallityylillä, että kivet ropisevat ulkosivuihin niin sille ei sitten mahda mitään.
Etupyörissä ehkä roiskeläpät vaimentaisivat jonkun verran tuota ropinaa ja samalla auton sivujen kuraantuminen vähenisi.

Noiden hinnakkaampien kanssa vertailukelpoisempi malli olisi ollut tämä
PSA:n dieselillä varustettu malli.

Olen ollut tyytyväinen tähän VW:nkin koneella varustettuun malliin ja minusta
konetehot ovat olleet täysin riittävät ja maantiellä mentäessä kone tuntuu oikeinkin tehokkaalta. Tilat ovat olleet hyvinkin riittävät ja täysin vertailukelpoiset noihin Hondaan ja Freelanderiin nähden.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

MitsuMi sanoi
Auto testeihin kannattaa suhtautua samalla vakavuudella kuin Aku Ankan lukuun. Siinä saadaan voittamaan mikä auto tahansa kun valitaan vain painotukset sopivaksi ja valitaan sopivat testaajat joilla on jo sopivan merkin lasit päässä jonka läpi kattelee. Itse kun lähen auto ostoksille, niin siihen ei ole koskaan mitkään autolehtien testit vaikuttaneet. Jokaisen kannattaa käydä itse koikalla miltä mikin auto tuntuu ja ottaa mielenkiintoisimmat tapaukset yön yli testiin kun nykyään autoliikkeistä on mahdollisuus saada yön yli koikallekin autoa niin voi rauhassa tutustua siihen. Autotestien perusteella ei todellakaan kenekään kannata tehdä autonostopäätöstä, koska eri ihmisillä on niin eri kriteerit mitä autolta odottavat. :peukku

Tämä on kyllä se klassisin selitys, kun oma merkki ei pärjää testeissä. Parikymmentä vuotta TM:ää tilannena en kyllä pysty yhtymään minkään laisiin puoluellisuussyytteisiin. Rinnalla toki tulee tilattuna muitakin suomalaisia ja esim auto bild lehteä en viitsisi samassa lauseessa edes mainita.

Testit pystyvät kaivamaan tärkeää tietoa autojen ominaisuuksista, joita ei pysty millään kokeilemaan itse. Ei edes viikonlopputestissä. Ihan on tietenkin eri asia ovatko nämä ominaisuudet sitten tärkeitä kenellekin. Sen joutuu päättäämään jokainen itse. TM: yleensä perustelee vielä hyvin miksi esim rengas- tai autotestissä painotukset on valittu tuolla tavalla ja saadaan joku lopputaulukko aikaseksi.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Cirrus sanoi
Tämä on kyllä se klassisin selitys, kun oma merkki ei pärjää testeissä. Parikymmentä vuotta TM:ää tilannena en kyllä pysty yhtymään minkään laisiin puoluellisuussyytteisiin. Rinnalla toki tulee tilattuna muitakin suomalaisia ja esim auto bild lehteä en viitsisi samassa lauseessa edes mainita.

Testit pystyvät kaivamaan tärkeää tietoa autojen ominaisuuksista, joita ei pysty millään kokeilemaan itse. Ei edes viikonlopputestissä. Ihan on tietenkin eri asia ovatko nämä ominaisuudet sitten tärkeitä kenellekin. Sen joutuu päättäämään jokainen itse. TM: yleensä perustelee vielä hyvin miksi esim rengas- tai autotestissä painotukset on valittu tuolla tavalla ja saadaan joku lopputaulukko aikaseksi.

En nyt ota kantaa tähän testiin, mutta pikku kommentti kuitenkin.
Näissä testeissä onkin ongelmana se, että suurimman osan niistä tekee ihminen. Ja taas onkin jo mielikuva ja ennakkoasenteet vaikuttamassa. TM:n tai minkä tahansa lehden autotesteistä ei saa absoluuttista faktaa kovin paljoa. Testi kun pääosin tehdään ajamalla, niin siitä on pelkkiin faktoihin perustuva arvostelu kaukana.

Itse en välitä lehtien vertailuista pätkään vertaa. Kyllä minäkin koeajan itse autoni ja tutkin tekniset faktat jostain. Toimittajat pitäköön mielipiteensä.

Sori, meni taas ihan :eek:fftopic
 
Vs: TM testaa citymaasturit

DiddiOut sanoi
Testiä en ole lukenut. Sinänsä on ihmeellistä, että Hondaa kehutaan, vaikka sen neliveto on selvästi huonompi kuin Outlanderin neliveto joka tämän talven kokemusten perusteella toimii hyvin.

Hondan nelivetoa ei ole suunniteltu maastoominaisuuksia ajatellen. Vaan niitä kaupunki/ maaseutuolosuhteita varten, pääosin hoidetuilla teillä ajeluun. Sen johdosta esim polttoainetaloudellisuus, jarrutasapaino/ käsiteltävyys/ pysähtyvyys hätäjarrutuksessa sekä muut ominaisuuden ovat verrattain hyvät normaaliin jatkuvaan nelivetoon verrattuna. Nelivedon kytkentä on täysin riippumaton sähköisistä komponenteista, neliveto kytketään täysin hydraulisesti. Hondan DPS-4WD on kevytrakenteinen, honda on laskenut tämän ratkaisun hyötysuhteeltaan parhaaksi normaalin kaupunkilaisen käyttöön. Jatkuvassa nelivedossa on omat haittapuolensa kuitenkin. Yksi on paino.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Testiä lukematta voinen sen verran kommentoida.

Kaikenmaailman TM:n talvirengastestit, citymaasturitestit tai kauppakassitestit ovat voittaneet parhaimmat saunaillat tarjoava.
Esimerkiksi tänä vuonna talvirengastestin voittaja. Viime vuoden ykkönen oli sijalla 20.

Aikamoinen harppaus? Tuskin on noin paljoa kehittynyt rengasmaailmakaan.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

laine sanoi
Testiä lukematta voinen sen verran kommentoida.

Kaikenmaailman TM:n talvirengastestit, citymaasturitestit tai kauppakassitestit ovat voittaneet parhaimmat saunaillat tarjoava.
Esimerkiksi tänä vuonna talvirengastestin voittaja. Viime vuoden ykkönen oli sijalla 20.

Aikamoinen harppaus? Tuskin on noin paljoa kehittynyt rengasmaailmakaan.

Heh, siihen nähden ilmeisesti 19 muuta on kehittyneet huonompaan suuntaan tänä vuonna ;) tai sitten tuo hyvinkin todennäköinen vaihtoehto. TM linja on ollut kyllä juurikin nuin jo vuosia. Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat :peukku
 
Vs: TM testaa citymaasturit

laine sanoi
Testiä lukematta voinen sen verran kommentoida.

Kaikenmaailman TM:n talvirengastestit, citymaasturitestit tai kauppakassitestit ovat voittaneet parhaimmat saunaillat tarjoava.
Esimerkiksi tänä vuonna talvirengastestin voittaja. Viime vuoden ykkönen oli sijalla 20.

Aikamoinen harppaus? Tuskin on noin paljoa kehittynyt rengasmaailmakaan.

Tuulipukukansan nippelitietopankki koko lehti ;D Kiva lesiä jollain olemattomalla nippelitiedolla ruokatunnilla ja työkaverit on heti "ooo, ootsä guru...mistä sä noi kaikki tiedät" ;D
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Melko kovia väitteitä taas. Ja mitäs todisteita näiden tueksi olikaan?

Kerrotko vielä mikä tuo talvirengas oli ja missä numeroissa testattu? Itse en muista tuollaista tapausta joten haluaisin tarkistaa itse vai onko tässä taas vaan puhuttu mitä sylki suuhun tuo tai kaveri on Esson baarissa kertonut.

Rengasvalmistajat muuttavat joskus renkaan rakennetta ja materiaaleja merkittävästikin vaikka ulkonäkö säilyy samana. Kyseessä voi olla esimerkiksi ankara kustannussäästökuuri joka menikin vähän "yli". Toisaalta eri renkaat toimivat erilaisissa autoissa eri tavalla mikä pitäisi mielestäni selkeämmin mainita rengastesteissä eli tulosta ei välttämättä voi yleistää aivan eri rengaskokoon ja eri painoiseen tai eri vetotavalla varustettuun autoon.

Autotestit ovat aina jossain määrin subjektiivisia koska niissä arvostellaan muitakin kuin selkeästi mitattavissa olevia ominaisuuksia. Rengastestissä melko suuri osa tuloksista on mitattuja. Käytännössä "testin ostaminen" vaatisi mitattiujen tulosten väärentämistä. Melko kovan luokan väitteitä ilman todisteita.

Edit: pitipä oikein tarkistaa.

Nastarenkaat 2008 voittaja: Nokian Hakkapeliitta 5
Nastarenkaat 2007 voittaja: Nokian Hakkapeliitta 5

Kitkarenkaat 2008 voittaja: Continental ContiViking Contact 5
Kitkarenkaat 2007 voittaja: Continental ContiViking Contact 3

Testissä oli muuten enimmillään 11 saman rengasryhmän edustajaa kerrallaan joten sijalta 1 sijalle 20 tippuminen on melko haasteellista.

Case closed.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

ast sanoi
Testissä oli muuten enimmillään 11 saman rengasryhmän edustajaa kerrallaan joten sijalta 1 sijalle 20 tippuminen on melko haasteellista.

Case closed.

Aika tyhjentävä vastaus kieltämättä. Olikohan tuo väite sitten ihan tuulesta temmattua vai jotain faktanjyvää taustalla. Haluaisin nimittäin nähdä tuollaisen rojahduksen. Sitä en kuitenkaan usko että hakkapelitta 5 olisi ollut edes sillä viimeisellä sijalla. Mutuna muistelisin että nokian hakkapeliitat 2:sesta eteenpäin ovat olleet aika kovia nastarenkaita. (testien mukaan)
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Eikös 2008 testit ajeta vuoden alussa, puhuuko mies 2009 testistä?, meiti itse ymmärsi tuon vääri näemmä, oletin että 2009 testivoittaja nousi sijalta 20 ykköseksi, mut vissiin puhuttiinkin että hkp5 tippu 1 -> 20, no samapa se.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Menee kanssa aika OT:ksi mutta ei testien vääristäminen niin kovin harvinaista ole. Yleinen tapa on jättää jokin malli pois.

Varsinkin tietokonelehtien arvosteluissa on nähty tapaa jossa testataan vaikkapa kannettavia hintahaarukassa 1000-1500 euroa. Sitten otetaan siihen sopivasti malleja, joita jokaiselta valmistajalta valitaan X kappaletta. Testin voittaa merkin N 1499 hintainen kannettava, jossa oli parhaat ominaisuudet. Vastaavasti merkin M kannettava jää viimeiseksi, koska sen ainut edustaja oli hintaluokassa 1100 euroa, vaikka sillä olisikin ollut malli hinnalla 1450. Tällöin tuloksiakaan ei tarvitse vääristellä. Tietysti autoissa tämä on huomattavasti vaikeampaa ja renkaissakin, mutta ei siis mahdotonta. Toinen juttu tietysti on, että kuinka kauan mikään lehti käy kaupaksi jos tuollaista tehdään, mutta hyvin nuo p*skat tietsikkalehdet näyttävät pärjäävän.

EDIT: Jotta kukaan ei vaadi mitään esimerkkitapauksia (kun en säilyttele lehtiä tällaisten varalta), niin sanotaan, että tämä oli hypoteettinen tilanne ja esimerkki, kuinka itse sen tekisin, jos tekisin (niinkuin OJ Simpson). ;D
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Tuiisa sanoi
Menee kanssa aika OT:ksi mutta ei testien vääristäminen niin kovin harvinaista ole. Yleinen tapa on jättää jokin malli pois.

Varsinkin tietokonelehtien arvosteluissa on nähty tapaa jossa testataan vaikkapa kannettavia hintahaarukassa 1000-1500 euroa. Sitten otetaan siihen sopivasti malleja, joita jokaiselta valmistajalta valitaan X kappaletta. Testin voittaa merkin N 1499 hintainen kannettava, jossa oli parhaat ominaisuudet. Vastaavasti merkin M kannettava jää viimeiseksi, koska sen ainut edustaja oli hintaluokassa 1100 euroa, vaikka sillä olisikin ollut malli hinnalla 1450. Tällöin tuloksiakaan ei tarvitse vääristellä. Tietysti autoissa tämä on huomattavasti vaikeampaa ja renkaissakin, mutta ei siis mahdotonta. Toinen juttu tietysti on, että kuinka kauan mikään lehti käy kaupaksi jos tuollaista tehdään, mutta hyvin nuo p*skat tietsikkalehdet näyttävät pärjäävän.

EDIT: Jotta kukaan ei vaadi mitään esimerkkitapauksia (kun en säilyttele lehtiä tällaisten varalta), niin sanotaan, että tämä oli hypoteettinen tilanne ja esimerkki, kuinka itse sen tekisin, jos tekisin (niinkuin OJ Simpson). ;D
Kuten tuossa rengastestissä,ku siinä oli se Goodriden M+S luokan omaava kesärengas kitkojen seassa. Ihmetyttää vaan ettei miksei samantien siihen otettu Continentalin,Nokian ja Michelinin(nämä vain esimerkkinä) valmistamia kesärenkaita M+S merkinnällä mukaan? Oliko syynä se ettei haluta että kalleista merkeistä löytyy huonojakin renkaita talveksi,vaiko yritys lytätä täysin nuo "kiina" renkaat? Ei sillä etteikö nuo kalliit renkaat olisi parempia,vaan eikö ole vähän epäreilua että esim:metsästys&kalastus lehdessä olisi vertailussa hirvikivääreitä,ja sitten testiin otettaisiin mukaan joku haulikko,näin kärjistettynä. Tuo autojen koeajaminen on hyvin paljon maku asia,esim aikoinaan TM moitti VW Boraa äänekkääksi,kun taas Tuulilasi kehui hiljaiseksi.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

eiköhän nämäkin testit voita se joka on järjestäny parhaan sauna illan ;D
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Nuhapumppu sanoi
Kuten tuossa rengastestissä,ku siinä oli se Goodriden M+S luokan omaava kesärengas kitkojen seassa.

Toisaalta kyseinen rengas hävisi reippaasti myös kesärengastestin eli mihin se sitten on tarkoitettu jos ei toimi kesällä eikä talvella?

No veneen ja laiturin väliin ehkä, mutta siihen saa loppuunajettuja merkkirenkaita halvemmalla :)
 
Vs: TM testaa citymaasturit

ast sanoi
Toisaalta kyseinen rengas hävisi reippaasti myös kesärengastestin eli mihin se sitten on tarkoitettu jos ei toimi kesällä eikä talvella?

No veneen ja laiturin väliin ehkä, mutta siihen saa loppuunajettuja merkkirenkaita halvemmalla :)
Näinpä,mutta jos se häviää kesärengas testin niin miksi ihmeessä se pitää ottaa mukaan talvirengas testiin ;D Itsellä on kans Goodridet nyt Sigmassa edessä enkä ole yhtään pettynyt niihin,tosin ovat kova äänisemmät kuin entiset Infityt(myöskin halppikset) mutta eihän siihen 65€/kappale hintaan voi odottaakaan mitään testi voittajaa. Ja itse ajan siksi halppis renkailla koska en radalla koskaan poikkea,vaan normaali ajossa menee siinä missä kalliinpikin,ja Sigma kun syö vielä takasia niin siksikään en kalliita renkaita osta.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

vähän on offtopic taas mutta en nyt muista oliko sitten huulilasissa vai pappa maailmassa mutta koeajossa oli opel GT ja valitettiin pienestä tavaratilasta. Mielestäni tämä kertoo riittävästi. Jos ei autoa osata edes testata sellaisella käytöllä mihin se on tarkoitettu niin voiko kovinkaan vakavasti ottaa.
Näissä lehdissä yleensä auton täytyy olla lapsiperheelle sopiva ja se nyt on perseestä jos sinne ei mahdu 2 aikuista 3 lasta + matkatavarat vaikka kyseessä olisi F1 auto.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Nuhapumppu sanoi
Kuten tuossa rengastestissä,ku siinä oli se Goodriden M+S luokan omaava kesärengas kitkojen seassa. Ihmetyttää vaan ettei miksei samantien siihen otettu Continentalin,Nokian ja Michelinin(nämä vain esimerkkinä) valmistamia kesärenkaita M+S merkinnällä mukaan? Oliko syynä se ettei haluta että kalleista merkeistä löytyy huonojakin renkaita talveksi,vaiko yritys lytätä täysin nuo "kiina" renkaat? Ei sillä etteikö nuo kalliit renkaat olisi parempia,vaan eikö ole vähän epäreilua että esim:metsästys&kalastus lehdessä olisi vertailussa hirvikivääreitä,ja sitten testiin otettaisiin mukaan joku haulikko,näin kärjistettynä. Tuo autojen koeajaminen on hyvin paljon maku asia,esim aikoinaan TM moitti VW Boraa äänekkääksi,kun taas Tuulilasi kehui hiljaiseksi.

Mikään merkkivalmistaja ei laita kesärenkaisiin M+S talvimerkintää, koska se on täysin edesvastuutonta. Siksi sellaisia ei voi ottaa mukaan. No EU suunnitelee virallista talvimerkintää, niin saadaan tuollaiset leikkikalut renkaiden seasta poissa.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Cirrus sanoi
Mikään merkkivalmistaja ei laita kesärenkaisiin M+S talvimerkintää, koska se on täysin edesvastuutonta. Siksi sellaisia ei voi ottaa mukaan. No EU suunnitelee virallista talvimerkintää, niin saadaan tuollaiset leikkikalut renkaiden seasta poissa.
Ei tietenkään. Tarkoitin siis näitä "saksakitkoja",joissa kuvio on kuin kesärenkaassa,ehkä aavistuksen karkeampi, ja omaavat M+S merkinän.
Mallia en nyt muista,mutta tällaiset Michelinit oli yhden tuonti M5 alla tuossa viime keväänä,kuviosta jo näki että kyseessä on enemmän kesä- kuin talvirengas ja pitokin oli kuulema kesärengasta vain aavistuksen parempi. Miksei tällaisia oteta sitten testiin mukaan? Tosin varmasti voittais tuon hyvänajon 100-0 mutta olisihan se kiva lukea testaajien kommentit moisista renkaista kun niillä ajetaan kunnolla talvi olosuhteissa.
 
Vs: TM testaa citymaasturit

Tuiisa sanoi
Menee kanssa aika OT:ksi mutta ei testien vääristäminen niin kovin harvinaista ole. Yleinen tapa on jättää jokin malli pois.

Varsinkin tietokonelehtien arvosteluissa on nähty tapaa jossa testataan vaikkapa kannettavia hintahaarukassa 1000-1500 euroa. Sitten otetaan siihen sopivasti malleja, joita jokaiselta valmistajalta valitaan X kappaletta. Testin voittaa merkin N 1499 hintainen kannettava, jossa oli parhaat ominaisuudet. Vastaavasti merkin M kannettava jää viimeiseksi, koska sen ainut edustaja oli hintaluokassa 1100 euroa, vaikka sillä olisikin ollut malli hinnalla 1450. Tällöin tuloksiakaan ei tarvitse vääristellä. Tietysti autoissa tämä on huomattavasti vaikeampaa ja renkaissakin, mutta ei siis mahdotonta. Toinen juttu tietysti on, että kuinka kauan mikään lehti käy kaupaksi jos tuollaista tehdään, mutta hyvin nuo p*skat tietsikkalehdet näyttävät pärjäävän.

EDIT: Jotta kukaan ei vaadi mitään esimerkkitapauksia (kun en säilyttele lehtiä tällaisten varalta), niin sanotaan, että tämä oli hypoteettinen tilanne ja esimerkki, kuinka itse sen tekisin, jos tekisin (niinkuin OJ Simpson). ;D

Off-topiciksihan tämä koko threadi on mennyt niin ei varmaan haittaa jos jatkan hieman tällä linjalla.

Olen nimittäin kuullut kaveriltani joka oli töissä suomalaisessa tietokoneita vertailevassa lehdessä testiporukassa, niin siellä oli tapana esimerkiksi jättää joku tuote kokonaan pois jos se ei saisi jäädä sinne testin jälkeen yms muuta kivaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom