Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

ittru

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2007
Eli tuli hankittua 33 All Terrainit Pajeroon kun kaikki hehkutti että mahtuu pyörimään 2gen Pajerossa. Ei mahdu! :mad:

Vääntösauvat kiristetty tappiinsa, alusta tosin muuten alkuperäinen joten se ei varmaan kireimmässä kunnossa ole ;D.
Ottaa etupuskurin alareunaan ja vaikka poisti roiskeläpät niin silti ottaa helmasarjaan/sisälokariin kiinni.
Etupuskuria rälläköitiin joten sieltä ei ota enää mutta taka-osasta ottaa ja siitä kun ei voi hirveästi rälläköidä.

Siinä eturenkaan taka-osa:

10042008382.jpg


Ja auto kokonaisuudessaan:

10042008385.jpg


Hyviä ideoita miten saisi pyörät pyörimään ilman korinkorotusta?
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Mahtuisko 1gen pajeroon tuollaiset? Kun mulla on 31" ja katselin että saattais mennä vielä vähän isommat :driver
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Tosta kuvasta päätellen pajes on tosi lintta,alusta kaipais pikaisesti päivitystä.Mun edellinen paje oli just samanlainen ja kun laitoin siihen 33set alle ei tarvinnut sauvoja kiriä juuri lainkaan.Ainoastaan etupuskurin reunasta n.20mm siivu pois ja helmalevikkeen etupään alta moskalla lokarinpeltiä muokaten ja samalla levikkeestä pikku siivu pois.Nykyisessä Gen1:ssäkin on 33set alla ja voisin väittää että loppupelissä siihen istu helpommin ne alle johtuen varmaankin kun siinä ei oo mitään typeriä muovihelmakilkkeitä.Katso vaikka kuva tuolta voorumille rekisteröityjen pajeista-osiosta ;)
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Eikös gen2:ssakin pysty vääntösauvoja kääntämään etukiinnityskappaleiden booreissa kuten ykkösessä.?
Yhden boorin verran kun kääntää niin se on jo paljon.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

JanneK sanoi
Eikös gen2:ssakin pysty vääntösauvoja kääntämään etukiinnityskappaleiden booreissa kuten ykkösessä.?
Yhden boorin verran kun kääntää niin se on jo paljon.

sitten vasta kannattaa booreista liikutta kun pulteista loppuu kiristys vara.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Noh. tuokin renkaiden sopivuus on niin suhteellista. Riippuvainen vanteiden ET:stä, varmaankin tuosta 2.Gen lokasuojien mallista, et onko tuommonen pyöreä vai se ihmeellinen kulmamalli. Samoten renkaiden koossa on eroja, vaik ne oiski ilmotettu saman kokoisiksi. Esim kaksi 33" erimerkkistä ratasta voi olla ihan eri kokoisia. Sitten tosiaan tuo vääntösauvat. Saatko nostettua keulan niillä rajoitinkumeja vasten?

Tähänkin on niin monta vaikuttavaa tekijää, että on ihan hyvin mahdollista että jollaki on 33" sopinu autoon ja sulla ei ns. "samanlaiset" sovikkaan pyörimään.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Tuota tuota..... mulla on kans 33" alla, sopivat helposti pyörimään,
mki-kannolla_edesta.jpg

ja tosissaankin on enemmän tilaa kuin sulla, ei ole ns. talvipakettia (saksan ja englannin malleissa kuulemma on tehdas asenteista pakettia jolloin n 1½" korikorotus)

Offsetti on 0, 8" vanteella...... jos sulla on yhtään - ofsettiä, niin varmasti harookin kulmista, se kun kääntäessä siirtää rengasta eteen - taakse suuntaankin
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Mites tuollainen renkaan koon kasvattaminen vaikuttaa ajettavuuteen? Kehä kasvaa 6,5% ja kierrokset putoaa vähän. Mittarivirhe taitaa hävitä kokonaan, ellei mene jopa negatiiviseksi. Jos kokonaisvälitys vitosella on 4,041 (ainakin yhden vuosimallin L200:ssa on, Pajerossa varmaan samaa suuruusluokkaa), kiertää moottori 31" renkailla satasessa 2725 r/min. Isommalla 33" renkaalla kierrosluku on 2558. Ei taida ero tuntua missään? Ei melussa eikä suorituskyvyssä. Eikä varmaan kulutuksessakaan.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

Ite laitoin tollaseen gen1 pajeroon 31 tuumaset fedima extremet niin mittarivirhe meni negatiiviseksi. Mittari näyttää 80kmh ni todellinen 86 kmh. Kulutusta tai kierroksia en ole ajatellut.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

31" Gen 1 Pajerossa, mittarivirhettä edelleen 4% (mittari 100km/h, todellinen 96km/h).

Matkamittarin avulla mitattu kulutus nousi varmaan 2 litraa sadalle, josta osa tosin selittyy mittarivirheen pienenemisellä.

Leveä teräväolkainen rengas on uraherkempi kuin edelliset kapeammat ja painaa varmaan 5-10kg enemmän/kappale.

Positiivisena puolena tietenkin välityksen piteneminen: nyt tuolla juuri ja juuri viitsii ajaa todellista 100km/h vauhtia.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

mulla on 31" insat mittari 80km/h todellinen 84km/h mitattu gps:llä ja tiehallinon nopeuden näyttötauluilla.
 
Vs: Totuus 33 renkaista 2gen pajerossa

mki sanoi
Offsetti on 0, 8" vanteella...... jos sulla on yhtään - ofsettiä, niin varmasti harookin kulmista, se kun kääntäessä siirtää rengasta eteen - taakse suuntaankin

Noihan on mulla 10" vanteella ja ET on -12, eilen tuli koitettua vähän enemmän miten noi tuolla alla pyörii. Kyllähän noilla nyt ajelee mutta pitää niille jotain tehdä, pitää ottaa suht varovaisesti kääntymiset ettei raavi helmaan ;D.

Yllättävän mukavat noi on muuten ajaa, todellinen nopeus normirenkailla oli 100km/h:n mittarinopeudessa 86km/h ja nyt 33":lla 96km/h.

11042008386.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom