Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Johan on taas hyvät suunnitelmat:
http://www.talouselama.fi/uutiset/article629979.ece

Kaikkea p*skaa sitä saisikin hiilidioksidipäästöjen nimissä tehdä. Ongelmahan tosiaan poistuu kun siitä saadaan rahaa...
Mielenkiintoisinta kyllä se, että koskisiko tämä nyt oikeasti mukamas vain tuontiautoja? Onkohan tuolle nyt mitään hyvää selitystä enää.

Onhan tuo autojen tuonti tietysti kansantaloudenkin kannalta typerä homma, mutta yksittäisen kuluttajan kannalta ei niinkään. Näemmä haluaisivat kuitenkin vaikeuttaa kaikin keinoin...
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Jos vaikka laskisivat ekoautojen hintoja eivätkä aina vaan nostais hyvien autojen hintoja. On se kumma kun aina pitää autoilijoita rankaista maassa jossa auto on monille lähes pakollinen laite. Sittenhän se helvetti pääsee irti jos vihreille myönnetään liikenneministerin salkku... Lisää vaan maksuja, töyssyjä kameroita sun muuta mutta teiden kuntoa ei voi parantaa.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

MakeM sanoi
Johan on taas hyvät suunnitelmat:
http://www.talouselama.fi/uutiset/article629979.ece

Kaikkea p*skaa sitä saisikin hiilidioksidipäästöjen nimissä tehdä. Ongelmahan tosiaan poistuu kun siitä saadaan rahaa...
Mielenkiintoisinta kyllä se, että koskisiko tämä nyt oikeasti mukamas vain tuontiautoja? Onkohan tuolle nyt mitään hyvää selitystä enää.

Onhan tuo autojen tuonti tietysti kansantaloudenkin kannalta typerä homma, mutta yksittäisen kuluttajan kannalta ei niinkään. Näemmä haluaisivat kuitenkin vaikeuttaa kaikin keinoin...

Tuon artikkelin perusteella se koskisi kaikkia yli kaksilitraisia, myös suomiautoja. Saksantuonti-yhteys on vain toimittajan päättelyä, kun Saksasta ym. kuitenkin haetaan mielellään vähän isommalla myllyllä olevia autoja, kuin ihan vain perus 1.6-litraisia. Aivoon ottaa, eikös raippaverona toimi ihan yhtä hyvin isomoottoristen kalliimmat vakuutusmaksut, suuremmat kulutukset ym ym - miksi nyt lisää vielä lyödä? Sitäpaitsi, ei kaksilitrainen edes ole kovin iso kone.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Kaksilitrainen vapari on tosiaan monessa autossa sellainen nuhapumppu että hyvää päivää. Toivottavasti tuo jää vain "hienon" idean tasolle.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

MakeM sanoi
Kaksilitrainen vapari on tosiaan monessa autossa sellainen nuhapumppu että hyvää päivää. Toivottavasti tuo jää vain "hienon" idean tasolle.

Puolustelematta tätä "loistavaa" ideaa kuitenkin se kakslitrainen ja pienempi riittää 95%:lle autoilijoista, eikä normaalikäytössä kakslitrainen vapari ole millään tavalla nuhapumppu.

Hullu ideahan tuo oli mutta odotettavaissa ::)
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Riippuu tosiaan auton koosta melko paljon. Kumma vaan että hiilidioksidipäästöjä verotettaisiin täten tuplasti.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Huomatkaahan nyt taas että tämäkin lisäys olisi tulossa autoveroon, eli vuotuisesti ajatellen aika pienistä summistä kyse...

Tottakai kaikki ylimääräinen vituttaa, mutta eipä tämänkään pitäisi kenenkään autoharrastusta kaataa.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Juhani sanoi
Huomatkaahan nyt taas että tämäkin lisäys olisi tulossa autoveroon, eli vuotuisesti ajatellen aika pienistä summistä kyse...

Tottakai kaikki ylimääräinen vituttaa, mutta eipä tämänkään pitäisi kenenkään autoharrastusta kaataa.

Siis ajoneuvoveroon.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Juhani sanoi
Huomatkaahan nyt taas että tämäkin lisäys olisi tulossa autoveroon, eli vuotuisesti ajatellen aika pienistä summistä kyse...

Tottakai kaikki ylimääräinen vituttaa, mutta eipä tämänkään pitäisi kenenkään autoharrastusta kaataa.
Niin, 340E/vuosi ei vielä ole paljon joten kyllä vähän vielä voi kiristää. Ainaki 5 hunttia pitäis saada veroja maksaa ni alkaisi tuntea itsensä varakkaaksi. Seuraavaksi dieselin ja bensan hinta 3E/litra niin voi huudella ikkunasta "KÖYHÄT KYYKKYYN". ;D
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Gallu sanoi
Niin, 340E/vuosi ei vielä ole paljon joten kyllä vähän vielä voi kiristää. Ainaki 5 hunttia pitäis saada veroja maksaa ni alkaisi tuntea itsensä varakkaaksi. Seuraavaksi dieselin ja bensan hinta 3E/litra niin voi huudella ikkunasta "KÖYHÄT KYYKKYYN". ;D

Niin. Henkilöautodieselin omistajan arkea. Varsinkin vanhempi dieseli niin ensin maksat ajoneuvoveroa painon mukaan normikokoisesta henkilöautosta sen ~140e, sitten käyttövoimaveroa 400-500e. Siis tänä päivänä jo. Saatikka sitten vanhempi maasturi, kerro hinnat 1.5kertaiseksi...

Sitten jos vielä olet niin typerä että dieselissäsi on 2litrainen tai isompi moottori niin lätkäistään vielä normaaliin Suomen tyyliin 100-500e/vuosi raippaveroa niin hiiohoi. Kyllä todellakin alkaa olla varakas fiilis ;D
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Nyt viimeistään katalysaattorit pois kaikista harrasteautoista ihan vaan mielenosoitusmielessä! :D Missäköhä muussa sitä vois lakia rikkoa viel ja saastuttaa.... :p
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

mystinengalant sanoi
Nyt viimeistään katalysaattorit pois kaikista harrasteautoista ihan vaan mielenosoitusmielessä! :D Missäköhä muussa sitä vois lakia rikkoa viel ja saastuttaa.... :p

Valitettavasti me ollaan jo edellä ;D

Äffässä tosin on katti, pitäisiköhän sekin ohittaa ;)
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Wolfie sanoi
Niin. Henkilöautodieselin omistajan arkea. Varsinkin vanhempi dieseli niin ensin maksat ajoneuvoveroa painon mukaan normikokoisesta henkilöautosta sen ~140e, sitten käyttövoimaveroa 400-500e. Siis tänä päivänä jo. Saatikka sitten vanhempi maasturi, kerro hinnat 1.5kertaiseksi...

Sitten jos vielä olet niin typerä että dieselissäsi on 2litrainen tai isompi moottori niin lätkäistään vielä normaaliin Suomen tyyliin 100-500e/vuosi raippaveroa niin hiiohoi. Kyllä todellakin alkaa olla varakas fiilis ;D
Oliskin oikeasti pieniruokainen dieseli, mutta kun on "pieniveroinen" paku, joka kuluttaa vielä tavallisen bensahenkilöauton verran. Nokivero ei ole kun 85E, mutta ajoneuvoveron perusosa pompsahti 255 euroon kun tonnin kantavuuden myötä kokonaismassa on 2450kg. Eikä tuollainen työkone oikeasti pikkukoneeella mitään tekisikään.
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Mitäs noista, evothan on alle kakslitrasia interkuurereita :p
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

Kaikki "kaksilitraiset" taitaa olla poikkeuksetta hieman alle kaksilitraisia.. :)
 
Vs: Trafi: raippavero Saksan tuontiautoille

MakeM sanoi
Kaikki "kaksilitraiset" taitaa olla poikkeuksetta hieman alle kaksilitraisia.. :)

Mutta jos tarkkoja ollaan, niin kuutiotilavuushan merkitään otteisiin eikä mallinimeä, eli 1959cm3 ei ole "2 litranen", eli näitä meidän lempimoottoreita ei pitäisi näillä kriteereillä rankaista.
 
Takaisin
Ylös Bottom