Ihan tuore Mitsu-omistaja tässä ihmettelee Saksan-reissunsa tuliaisia: 97 Pajero 2800 TD American Dream, varusteena kaikki vitut ja vehkeet (osa pelaa, osa ei), ulkoisesti ihan siisti, ylileveät renkaat (265) huomioon ottaen ihan hyvä kyyti.
Ihmetteli tätä tuliasista katsastusmieskin. Mielestäni aika lyhyellä vikalistalla selvisin:
ABS-valo palaa
Runkonumero pitää laittaa selkeästi
Oikea etuiskari uusiks
Kallistuksen vakaajan kiinnitys täkäna välyksellinen (v+o)
Muutama kysymys tästä heräsi, koska en ajatellut mennä Veholle nyljettäväksi (koko homman ideahan oli säästää)
1. ABS, joko anturi tai boksi, mutta pitänee viedä diagnoosilaitteeseen, että selviää missä vika?
2. Iskarin / iskarien vaihto, autossa on säädettävä alusta (tuntuu jopa toimivan). Asettaako rajoituksia uusille iskareille tai työn suorittajalle?
3. Kallistuksen vakaaja kiinnitys, mahtaako olla korjattavissa vai täytyykö ostaa paljon ja kalliita osia?
Lisäksi:
4. Tiesin jo etukäteen, että se oli Itse Saatana joka jätti maan päälle neloskoneet aiheuttamaan tärinää, resonanssia ja impotenssia. En kuitenkaan arvannut, että voi olla näin julmat seuraukset tyhjäkäynnillä: amalgaamit putoo hampaista jos sattuu seisomaan pitkään punaisissa. Koko ajan pitää pitää kierrokset vähän koholla (800-900), ettei hermot petä. Sattuisiko joku tietämään konsteja tai olemaan jossain Shellin baarin kahviporukassa, jossa joku tietäisi vastauksen?
Molempien etuovien, keskikonsolin, apukuskin penkin, kojelaudan jne purkaminen ja tsekkaaminen ei tunnu motivoivalta, mutta ei taida olla järkeä tyhjäkäynnin säätämisessäkään (vai onko iso homma?).
Kiitokset jo etukäteen pienestäkin avusta. Jatkossa voin kertoa seikkailuistani Saksassa, tullissa, pajalla ja leimalla, mikäli kiinnostusta riittää.
Ihmetteli tätä tuliasista katsastusmieskin. Mielestäni aika lyhyellä vikalistalla selvisin:
ABS-valo palaa
Runkonumero pitää laittaa selkeästi
Oikea etuiskari uusiks
Kallistuksen vakaajan kiinnitys täkäna välyksellinen (v+o)
Muutama kysymys tästä heräsi, koska en ajatellut mennä Veholle nyljettäväksi (koko homman ideahan oli säästää)
1. ABS, joko anturi tai boksi, mutta pitänee viedä diagnoosilaitteeseen, että selviää missä vika?
2. Iskarin / iskarien vaihto, autossa on säädettävä alusta (tuntuu jopa toimivan). Asettaako rajoituksia uusille iskareille tai työn suorittajalle?
3. Kallistuksen vakaaja kiinnitys, mahtaako olla korjattavissa vai täytyykö ostaa paljon ja kalliita osia?
Lisäksi:
4. Tiesin jo etukäteen, että se oli Itse Saatana joka jätti maan päälle neloskoneet aiheuttamaan tärinää, resonanssia ja impotenssia. En kuitenkaan arvannut, että voi olla näin julmat seuraukset tyhjäkäynnillä: amalgaamit putoo hampaista jos sattuu seisomaan pitkään punaisissa. Koko ajan pitää pitää kierrokset vähän koholla (800-900), ettei hermot petä. Sattuisiko joku tietämään konsteja tai olemaan jossain Shellin baarin kahviporukassa, jossa joku tietäisi vastauksen?
Molempien etuovien, keskikonsolin, apukuskin penkin, kojelaudan jne purkaminen ja tsekkaaminen ei tunnu motivoivalta, mutta ei taida olla järkeä tyhjäkäynnin säätämisessäkään (vai onko iso homma?).
Kiitokset jo etukäteen pienestäkin avusta. Jatkossa voin kertoa seikkailuistani Saksassa, tullissa, pajalla ja leimalla, mikäli kiinnostusta riittää.