turboruuvi
New Member
- Liittynyt
- 26 Helmikuu 2015
Alustetaan nyt vähän ensin
Mikä lie sai miehen katselemaankaan sinä kohtalokkaana iltana kamuxin nettisivuja Vastaan tuli auto jollaista en muistanut koskaan nähneeni aiemmin, Mitsubishi GTO vm 1992, aika jännä peli. Mielenkiinto heräsi ja tiedon keruu kyseisestä autosta alkoi saman tien urakalla. 21 helmikuuta 2015 päätettiin sitten työkaverin kanssa lähteä koeajamaan autoa Hyvinkään kamuxille.
Ensivaikutelma oli ulkonäön suhteen hyvä. Yli 20v ikäinen auto kuitenkin kyseessä. Pientä laittoa toki sieltä täältä löytyi heti. Sisätiloista jäi vähän huono vaikutelma kun polkimien päällä kulki jotain piuhaa sun muuta ( herätevirtajohto subille tms! ). Autoon istuminen ei ollut mikään helppo juttu ( ns kenkälusikalla piti ittensä survoa autoon ). Jaa, että tämmönen peli sisältä. Alumiininen vaihdekepin nuppi ( meh ), mysteeri punainen kytkin rattitolpassa( hmm ). Varmaan ajomiehellä ollut kun ratti näyttää ihan hamsterin purulelulta.
Noh, avaimet haltuun ja mylly tulille. Jaa, virrat tulee päälle mutta mitään ei tapahdu. Painan hälyn kaukosäätimestä pienempää namiskaa ja ajonesto kytkeytyy pois, jaa että semmonen kikka, okei Auto hörähtää hienosti tulille jonkinlaisen rallatuksen saattelemana, rallatus katoaa hetken päästä, tämähän käy hienosti totean.
Lappujen täyttö ajoluvan suhteen ja sitten koeajolle. Valot päälle ( toimii, jes ) ja sitten lähdetään.
Eka kerta kun ajan oikeanpuoleisella ohjauksella olevaa autoa, varsin mielenkiintoista Työkaveri kauhuissaan pelkääjän paikalla kun GTO on puoli metriä vastaantulevien kaistalla, pikaisia korjausliikkeitä suoritettu
Suoritan liikkeen pihalta poistuttuani pienen kiihdytyskokeen joka saa molemmille aikamoisen hymyn kasvoille, ei hemmetti tämähän kulkee aika pirteästi Voi olla että apukuskilla virne johtui alussa kauhusta kun tiedossa oli kuitenkin kokemattomuuteni auton suhteen
Siirrymme motarille jossa pääsinkin sitten testaamaan kunnolla miten laite toimii. GTO selvästi herää vasta moottoritienopeuksissa ja on omiaan siellä. Kaasua painaessa selvästi TAPAHTUU jotain kun tuplaturbot suorittavat tehtäväänsä ( vertailukohtana vanha auto 1.6l '07 auris... )
Hehe, tämä autohan saa hymyn kasvoille hyvin herkästi :driver
Koeajon loppuvaiheessa liikenneympyrässä kuuluu räpsähdys ja jatkuva räpsräpsräpsräps ääni kuuluu koko ajan ajaessa... Mikähän hitto nyt hajosi :seina Laturin merkkivalo syttyy. Ajan auton liikkeen pihaan muina miehinä ja jäämme vielä tutkailemaan paperipinoa joka autosta löytyi jne. Konepellin alle kurkistetaan ja sieltäkin heti muutama kikka3 löytyy mutta muuten aika perus konehuone.
Koeajon jälkeen jäi sellainen mielikuva että enpä oikein tiedä, onko kannattava ostos ollenkaan.
Toki herrasmiehenä soitin liikkeeseen seuraavana päivänä että taisi laturin hihna mennä koeajolla poikki ettei jää seuraavalla koeajajalla auto pientareelle
Auto jäi kuitenkin kytemään tuonne aivolohkon syövereihin ja tietoa tuli kerättyä lisää. Otin vanhaan omistajaan yhteyttä ja tietoa tulikin varsin hyvin sitä kautta
Sen verran tarttuva auto tuo oli että päädyinkin lopulta ostamaan kyseisen pelin ja loppu on historiaa
Laitan tässä nyt peräkkäin omasta huoltokirjastani merkintöjä tänne päivämäärineen että mitä on tehty jne.
Linkki keskusteluun tästä projektipäiväkirjasta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=54567.0
Mikä lie sai miehen katselemaankaan sinä kohtalokkaana iltana kamuxin nettisivuja Vastaan tuli auto jollaista en muistanut koskaan nähneeni aiemmin, Mitsubishi GTO vm 1992, aika jännä peli. Mielenkiinto heräsi ja tiedon keruu kyseisestä autosta alkoi saman tien urakalla. 21 helmikuuta 2015 päätettiin sitten työkaverin kanssa lähteä koeajamaan autoa Hyvinkään kamuxille.
Ensivaikutelma oli ulkonäön suhteen hyvä. Yli 20v ikäinen auto kuitenkin kyseessä. Pientä laittoa toki sieltä täältä löytyi heti. Sisätiloista jäi vähän huono vaikutelma kun polkimien päällä kulki jotain piuhaa sun muuta ( herätevirtajohto subille tms! ). Autoon istuminen ei ollut mikään helppo juttu ( ns kenkälusikalla piti ittensä survoa autoon ). Jaa, että tämmönen peli sisältä. Alumiininen vaihdekepin nuppi ( meh ), mysteeri punainen kytkin rattitolpassa( hmm ). Varmaan ajomiehellä ollut kun ratti näyttää ihan hamsterin purulelulta.
Noh, avaimet haltuun ja mylly tulille. Jaa, virrat tulee päälle mutta mitään ei tapahdu. Painan hälyn kaukosäätimestä pienempää namiskaa ja ajonesto kytkeytyy pois, jaa että semmonen kikka, okei Auto hörähtää hienosti tulille jonkinlaisen rallatuksen saattelemana, rallatus katoaa hetken päästä, tämähän käy hienosti totean.
Lappujen täyttö ajoluvan suhteen ja sitten koeajolle. Valot päälle ( toimii, jes ) ja sitten lähdetään.
Eka kerta kun ajan oikeanpuoleisella ohjauksella olevaa autoa, varsin mielenkiintoista Työkaveri kauhuissaan pelkääjän paikalla kun GTO on puoli metriä vastaantulevien kaistalla, pikaisia korjausliikkeitä suoritettu
Suoritan liikkeen pihalta poistuttuani pienen kiihdytyskokeen joka saa molemmille aikamoisen hymyn kasvoille, ei hemmetti tämähän kulkee aika pirteästi Voi olla että apukuskilla virne johtui alussa kauhusta kun tiedossa oli kuitenkin kokemattomuuteni auton suhteen
Siirrymme motarille jossa pääsinkin sitten testaamaan kunnolla miten laite toimii. GTO selvästi herää vasta moottoritienopeuksissa ja on omiaan siellä. Kaasua painaessa selvästi TAPAHTUU jotain kun tuplaturbot suorittavat tehtäväänsä ( vertailukohtana vanha auto 1.6l '07 auris... )
Hehe, tämä autohan saa hymyn kasvoille hyvin herkästi :driver
Koeajon loppuvaiheessa liikenneympyrässä kuuluu räpsähdys ja jatkuva räpsräpsräpsräps ääni kuuluu koko ajan ajaessa... Mikähän hitto nyt hajosi :seina Laturin merkkivalo syttyy. Ajan auton liikkeen pihaan muina miehinä ja jäämme vielä tutkailemaan paperipinoa joka autosta löytyi jne. Konepellin alle kurkistetaan ja sieltäkin heti muutama kikka3 löytyy mutta muuten aika perus konehuone.
Koeajon jälkeen jäi sellainen mielikuva että enpä oikein tiedä, onko kannattava ostos ollenkaan.
Toki herrasmiehenä soitin liikkeeseen seuraavana päivänä että taisi laturin hihna mennä koeajolla poikki ettei jää seuraavalla koeajajalla auto pientareelle
Auto jäi kuitenkin kytemään tuonne aivolohkon syövereihin ja tietoa tuli kerättyä lisää. Otin vanhaan omistajaan yhteyttä ja tietoa tulikin varsin hyvin sitä kautta
Sen verran tarttuva auto tuo oli että päädyinkin lopulta ostamaan kyseisen pelin ja loppu on historiaa
Laitan tässä nyt peräkkäin omasta huoltokirjastani merkintöjä tänne päivämäärineen että mitä on tehty jne.
Linkki keskusteluun tästä projektipäiväkirjasta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=54567.0