ettei tässä nyt vaan ole kysymys siitä, kun ajatetaan lähellä pistettä, jossa kaasuläpän tunnistin kertoo läpän "kiinni" asennosta.... siinä tienoilla ei tarvii paljoa jalan väpättää niin siellä tapahtuu kaikenlaista: jos ECUlle menee tietoa vuoron perään että läppä on kiinni ja perään taas hieman auki ja taas kiinni: jo tämän luulisi aiheuttavan nykimistä, varsinkin jos läppä anturi on vähääkään väärässä asennossa tai muuten kulunut. Soppaa sekoittaa vielä lisää ECUn taipumus katkaista polttoaineen syöttö moottorijarrutuksessa ja vielä entisestään sekoittaa kaasun (polkimen) liikkeen taipumus olla vanhemmiten hieman "kulmikas" pienillä läpän avautumilla. Välissä kun on vielä cruisen käyttö systeemi, niin voi olla että yksiselitteistä vastausta tähän hommaan ei ole, vaan "vika" on monien pikku sattumien summa.
PS. lähinnä tämä vastauksena "galant93alun" ongelmaan, "miksun" ongelma liittynee tyhjäkäynti moottorin/kaasuläpän likaisuuden aiheuttamiin ongelmiin