Uudempi pajero mielessä?

Machist

Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Sijainti
Juuka
Olen tässä hieman miettyn jos vaihtaisi tuon nykyisen 1993 vm naperon hieman uudempaan Pajeroon tai L200:een.

Haarukka olisi 1998 -2000
Onko tuossa 2.8 koneessa samat ongelmat mm kannen kanssa?
Mitenkäs tuo kori ja runko? onko yhtä herkkiä korroosiolle?

Onko L200 sama kone, eli jos 2.5 niin kansihommat jne katottava.
hintaluokassa 10 000€ tai alle mennään kuitenkin.

Missä vuosimallissa vaihtuu kone täysin eriksi? entä erillisrunko poistuu?
Millainen tuo uudempi korimalli 2000? on jossa 3.2 kone? mitä heikkouksia?
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Onko noissa 3.2 pajeroissa (2000-2003) muuta "tyyppivikaa" kuin tuo tankin täyttöputkien korroosio?
Mitä muuta kannattaa katsoa?

Saattaa olla että nykyinen pajero ja opeli muuttuukin yhdeksi käyttöpajeroksi.
2000-2003 vm näyttäs menevän budjettiin.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Machist sanoi
Onko noissa 3.2 pajeroissa (2000-2003) muuta "tyyppivikaa" kuin tuo tankin täyttöputkien korroosio?
Mitä muuta kannattaa katsoa?

Saattaa olla että nykyinen pajero ja opeli muuttuukin yhdeksi käyttöpajeroksi.
2000-2003 vm näyttäs menevän budjettiin.

Gen 3 koppaa on ainakin pari ns. facelift mallia. Ekat versiot 1999-syyskuu 2002. Näissä erillainen konehuone/imusarja ainakin vaikeammin irroitettava (tunnistaa harmaasta/vaaleasta koneen suojamuovista, uudemmissa tumma/musta). Sitten 10/2002-2003 Toinen facelift jossa ainakin imusarjaa ja jotain turbon osia muutettu paremmiksi. Näissä etuna myös että löytyy sähkölllä kytkettävä lukkoperä taka-akselilta vakiona. Vuosimallista 2003 eteenpäin on joko luistonesto/ajovakauden hallinta jolloin ei lukkoperää ole mahdollista saada.

Tankintäyttöputket kannattaa tarkistaa kurkkaamalla sisälokasuojan alle pyöränkotelossa. Polttoaine tankkikin (vänkärinpuolella pitkittäin auton pohjassa) on omassani jo vaihdettu kun rupes vuotamaan ja vanhaa ei saatu paikattua. Polttoaineen syöttöpumput kanssa heikko kohta, menee huonolla tuurilla jo alle 300tkm. Lähinnä niitä vie varmasti täyttöputkista polttoainetankkiin menevä kura sekä mahdollinen vesi polttoaineen joukossa. Polttoaineen suodatin on 3.2did Pajeroon itse tullut vaihdettua 7500-10 000km välein! ja huolto-ohjelmakin tuota suosittelee..

Ajolleen tosi hyvä vrt. 1/2 gen Pajeroon. Muutamia aika arvokkaita tyyppivikoja koottuna; täyttöputket/tankki, syöttöpumppu ja turbon jumiutuva hukkaportti. Nämä siis mitä netistä olen kertomuksia lukenut ja osan omaan joutunut huoltamaan.. :)
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Järkevin vaihtoehto alkupään gen3 pajeroista 2.5 tekniikalla. Ei ole riesana ABS:sää ja luistonestoa. Taka-akselin lukko napilla. Ilmastointi löytyy.
3.2 koneessa syöttöpumppun remontti n.4000€. Pumpun korjaus ei onnistu suomessa. Johtuu haperosta tankin täyttöputkesta. Kaikissa tämä ongelma, jos ei ole uusittu aikanaan. Vahinko jo tapahtunut, jos vian huomaa liian myöhään! Vanha tekniikka ei säikähdä tästä.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Mulla on pihassa '93 2½ ja '02 3.2:nen

oikeesti, tuo 3 koppanen on samanlainen ajaa ku henkilöauto, mitään suurempia siinä ei oo ollu, öljynpaineen merkkivalon anturi vuoti, jätti lätäkön autokaupan pihaan (oli ollu kaupassa "tovin") niin sain mielestäni kohtuukaupalla. Oon kyl tykänny, mut jos vertaa tuohon vanhempaan, niin joo, kansi (omaan piikkiin 2 kertaa) mutta toisaalta alusta on vanhassa järeempi.

uudesta ei löydy ku rasvanipat etu kardaanista. takapään yläkolmio / korin puolen puslat on väärin suunniteltu, mulla oli päittäisvälystä puslissa, takapää veteli minne sattuu. Raidetangon päät on uudessa pykälän pienemmät kuin vanhemmissa (eikä oo nippoja) --> kuluu. Mulla on vanhalla ajettu 560 tkm, eikä oo niveliä vielä vaihdettu. uudemmassa 230 tkm, ja jo on niveliä edestä menny. Kaiken kaikkiaan tuntuma olis että on haettu materiaalin optimointia.... ehkä liikaakin.

Mut on se niin hyvä matkaa ajaa, ettei tulis mieleenkään lähtee pitemmälle vanhalla jos pitäis valita.

Jos taas lyhyttä ajoa on enempi, niin kyllä mielummin vanhalla lähtisin, lämpiää nopeemmin talvella, ja äärikulmat näkyy huomattavasti paremmin.

Toisin sanoen, Gen2 2.8 tai 3.5 on ihan varteen otettava vaihtoehto.....
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Kyllä se vahvasti näyttää siltä että tuollanen 3.2 pajero tulee käyttöautoksi.
Täytyy ettiä Suomesta ja jos sopivaa ei löydy niin täytyy tarkistaa Saksan/Ruotsin tarjonta.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Mulle tuli vaihdossa 2001 3gen 3,2 ja 300 tuupattu, siisti ja kaikki toimii. Mulle tarpeeton, kun en henkilöautoa nyt tarvi lainkaan. Nettiautossa id 6243729.
Kattoppa sieltä ja tarjoo oivasti nin löydät mahdollisesti hakemas pelin.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

PajeroIV sanoi
Mulle tuli vaihdossa 2001 3gen 3,2 ja 300 tuupattu, siisti ja kaikki toimii. Mulle tarpeeton, kun en henkilöautoa nyt tarvi lainkaan. Nettiautossa id 6243729.
Kattoppa sieltä ja tarjoo oivasti nin löydät mahdollisesti hakemas pelin.

Kuvien perusteella olisi siisti peli.
Vielä ei autokaupat ole mahdollisia, vaan täytyy lähempänä kesää alkaa miettiä tosissaan.
Tällä hetkellä on niin paljon muuta kiirettä, että ei oikein pysty keskittymään ja täytys entisiä hävittää melkein eka pois :p
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Huomenna pitäs yrittää käydä katsomassa 2005 2.5 pajeroa.

2.5 Wagon GLX
344 tkm on tuupattu tuolla, mutta luulisi kilometrejä olevan edesssä..
Ainoa miinus on hinta :mad: kaikilla 00-05 vuosimallin Pajeroilla kymppiä hipoo hinnat.

Hehkut ja jakohinta vaihdettu tuohon, joten nekin olisi plussaa..
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Machist sanoi
Huomenna pitäs yrittää käydä katsomassa 2005 2.5 pajeroa.

2.5 Wagon GLX
344 tkm on tuupattu tuolla, mutta luulisi kilometrejä olevan edesssä..
Ainoa miinus on hinta :mad: kaikilla 00-05 vuosimallin Pajeroilla kymppiä hipoo hinnat.

Hehkut ja jakohinta vaihdettu tuohon, joten nekin olisi plussaa..

Aja auto nosturille tai montun päälle niin voit tarkastaa öljyvuodot (vaihde-/jakolaatikon täyttöproppuja avaamalla näkee öljyn värin) ja ruostevauriot.
Meissälillä reilusti kaivellen löytyy pehmeet paikat.
Jos ei ole massattu, ruostetta löytyy pohjasta tasaisesti ja lisäksi:

-Takalokarinkaaret etuosassa.
-Takaiskarin yläpään tienoilla oleva sauma, jossa pellit päällekkäin, yleensä lahoa.
-Tankin metallinen täyttöputki muovisuojan sisällä lahoaa, poikkeuksetta vaihtokuntoinen.
-Metallitankki (hiekkapuhallus ja maalaus voi pelastaa, uusi 900€)

Etupyörien laakerit tyyppivika

Tässä muutamia tarkastuksen kohteita, joita tuli ekana mieleen.

Summa summarum, jos auto ollut nuoruutensa suolateillä eikä massattu, ole tarkkana ruostevaurioiden kanssa. Moni kukka päältä kaunis.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Jep.. 5 min riitti enkä käynyt koeajolla edes.
Oli melkoisen ruosteenruskeata auton alusta ja lokasuojankaaret kukki..

Miten ihmeessä ne ihmiset pitää näitä autoja, että näinkin uusi on saatu tärveltyä :seina
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Ei ne ihmiset pidä niitä sen kummemmin, kuin muitakaan autoja. Ainoastaan Gen3 pajeron ruostesuojaus on kokonaan tekemättä. Luulisi maahantuoja edes kiinnittävän tähän huomiota, mutta ei. Harmi!

Muutamia olen hyvä korisia tavannut, mutta ne on suojattu uutena.
Millainen lie takuu puhkiruostumisen osalta. 10 vuotiaat jo perältä lahoja.
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Juu. Entisellä Pajerolla (2.8 td-ic) ajettiin 530tkm ilman suurempia murheita.. nykyinen -02 vuosimalli näyttin kyntensä mm. täyttöputket puhki, polttoainetankki ja syöttöpumppu vaihdettu+jakopään täyd. remppa.. yhteensä n. reilu 10 000€ mennyt kaikkien ns. "tyyppivikojen korjauksiin n. viidessä vuodessa.... :seina

ai niin. ja takakaaret myös kukki viime keväänä.. nekin nyt vaihdettu.. eli ruostuu superherkästi vaikka tämäkin massattu n. 120tkm ajettuna.. nyt 320tkm mittarissa 8)

Toivotaan että nyt pysyy nipussa. Mahtava auto ajaa vs. gen 2 pajeroon ja voimaa piisaa (uusi polttoaine pumppu ja turbo herkistelty..) ;)
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Ei ole täällä kukaan funtsinu Saksasta hakea Pajeroa? On todennäköisesti vähemmän suolassa lilluneita ja kilsojakin vähemmän mittarissa. Itse olen hieman suunnitellu semmoisen 3.2 DiD:n roudaamista Saksasta vaunun vetoautoksi. 630 Finlandia Solikan edessä käy sekä Galantti että Accordi hieman keveäksi ja molemmilla sitä on roudattu. :)
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

Tätä pitäis lähteä tänään katsomaan...

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/7086907

Ilmastointi puuttuu, mutta onhan tuota tähänkin asti ilman selvitty.
Yleensä täällä tarvitaan tuota lämmitystä enemmän ;D
 
Vs: Uudempi pajero mielessä?

En kerenny. Töissä piti olla ja kun olisin päässyt lähtemään, niin joku oli jo koeajolla. :driver :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom