V-Powerin tehonlisä?

5h + k

New Member
Liittynyt
9 Kesäkuu 2006
Mielestäni Grandis kulkee 10 - 15% rivakammin Shellin V-Powerilla. :peukku

Tuli taas tankattua V-Poweria kun on kesärenkaat alla, eikä nastoja tarvi säästellä.
Perheemme kakkos autossa V-Poverista ei tunnu olevan mitään hyötyä, mutta Grandis osaa käyttää lisäpowerin hyödykseen.
Kulutuseroa tavalliseen yritin seurata jo viime syksynä, mutta luulen että rivakampi ajotapa lisäteholla syö kulutushyödyn???
Ovatko muut raatilaiset huomanneet eroa bensoissa?
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Minun piti testata 98:sin ja V-Powerin eroa penkissä kireässä vapari koneessa mutta teknisten ongelmien vuoksi penkitys siirtyi parilla päivällä ja sitten oli aikaa niin vähän ettei testiä keretty tekemään. Sen kuitenkin huomasin että ennakkoa kärsi laittaa pari astetta enemmän ja moottori tuntui radalla jotenkin ehkä hivenen "herkemmältä". Tehoakin oli enemmän kuin ennen mutta ei voi verrata koska moottorissa oli muitakin muutoksia.
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

10-15% on jo melkoisesti, esim sekunti pois 0-100 kiihdytysajasta eli noin iso ero tuntuu aika uskomattomalta. Mittaapa vaikkapa 80-120 kolmosella kaasu pohjassa V-powerilla ja jollain toisella bensalla samalla tienpätkällä niin saat vertailukelpoista dataa. Optimitilanteessa voisi saada jotain näkyvää eroa vaparissakin, turbokoneessa ehkä enemmän riippuen moottorinohjauksen sopeutumiskyvyistä ja peruskartoista.

Myönnän tosin tankanneeni tänään V-Poweria koska Japanin bensa on ~100 oktaanista ja japanimallin moottorinohjaus on säädetty sen mukaisesti. Saihan sieltä keräilykorttejakin näköjään kaupan päälle, tuli ihan lapsuuden autokortit mieleen ;D
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Lantussa ero 95 ja 98 välillä on selkeä; 95 on kamalaa vettä 98:n rinnalla, enkä käytä susivitosta koskaan. 98:n ja V-Powerin välillä taas en enää eroa ajossa huomannut.
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Juggis sanoi
Lantussa ero 95 ja 98 välillä on selkeä; 95 on kamalaa vettä 98:n rinnalla, enkä käytä susivitosta koskaan. 98:n ja V-Powerin välillä taas en enää eroa ajossa huomannut.
Ainaki jotkut autot käy jälkikäyntiä ysivitosella. Mulla oli askona ja riesa ja molemmat kävi 95 jälkikäyntiä, samoin cadillac. Asconaan ja sierraan tankkasin silti aina ysivitosta välittämättä mistään jälkikäynnistä koska se on halvempaa mutta käkkylään laitan 98 tai v poveria. Niiden eroa ei huomaa ainakaan ko. autossa
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

ysivitosella en ole ajellutkaan, mutta ihmeempiä eroa ei ole löytynyt 98 ja V-powerin välistä, ehkä aavistuksen pirteämpi veellä ja käy nätimmin(tai sit se on henkistä hyvää :nykii). Kulutus mulla on joka tapauksessa karmea, eli en ole siinä huomannut eroja. tapana on vaan kiltisti tankata kun loppu häämöttää :peukku
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Täytyy yrittää tehä testiä seuraavalla penkitys reissulla. Joskus tein bensa kokeiluja penkissä kireällä 2T jääratapyörällä. Vertailussa oli VP:n kisabensa ja itse sekoitettu koktaili missä oli 98+104plus boosteri+15% etanolia. Arvatkaa miten kävi?
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Team 1000 sanoi
Täytyy yrittää tehä testiä seuraavalla penkitys reissulla. Joskus tein bensa kokeiluja penkissä kireällä 2T jääratapyörällä. Vertailussa oli VP:n kisabensa ja itse sekoitettu koktaili missä oli 98+104plus boosteri+15% etanolia. Arvatkaa miten kävi?

No kerro ihmees... :D
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Omalla seoksella 52hp moottorissa 2hp lisää tehoa. Tulos olisi voinut olla parempikin jos seos olisi säädetty paremmin koska meinasi käydä laihalla alkoholista johtuen. Penkittäjä tuumasi heti kun laittoi käyntiin että onpäs tällä bensalla erikoisen hajuiset pakokaasut ;D Olisi kiva kokeilla miten kyseinen bensa toimisi kireässä 4-tahtisessa koneessa. Perkele kun joskus sais sen verran aikaan että tekis oman tehopenkin valmiiksi asti niin pääsisi tekemään tarkempia tutkimuksia. Hinta tehosuhde oli kohdallaan VP noin 6€/l ja oma seos alle 2€/l. Toki täytyy myöntää että VP:llä säätäminen oli helpompaa mutta alkoholilla terästetty olisi vaatinut vaan enemmän perehtymistä. Koko talven kuitenkin ajoin sillä treeneissä koska 98:lla ei paikat kestäneet. Kisoissa sitten sääntöjen mukaiset bensat tankissa.
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

Ihan btw muuten; http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140255

Kyllähän tuota kovinta litkua pitää jossain vaiheessa kokeilla :peukku
 
Vs: V-Powerin tehonlisä?

GDI:ssä en huomannu kulutuksessa tai tehossa mitään järisyttävää eroa v-powerin ja 95:sen välillä normaaliajossa. Saattoi ehkä kulutus tippua desin tai kaksi, mutta iso kuomukärry perässä vaikutti kulutus tippuvan jopa puolisen litraa sataselle. Eli ottaen huomioon v-powerin hintaeron 95:seen verrattuna säästö menee nollille normaaliajossa, mutta kärryperässä pääsee hieman plussalle. :peukku.
 
Takaisin
Ylös Bottom