Vaihdelaatikon öljyt

M

Miza

Guest
Vaihdatin Pajeroon vm.90 laatikon öljyt, vaihdon jälkeen on ollut ongelmia synknoroinnin kanssa. Kysyisinkin, kuinka tarkka laatikko on öljyn merkistä? Mitä öljyä laatikkoon kannattaisi laittaa?
 
Mimmostas se häikkä on ja synkrot ei ilmeisesti tykkää kamalasti tosta ATF:stä. Eikös manuaalissa ole kerrottu mitä sinne pitäis tunkea ja mitä sinne tungit? Täyssynteettistä käyttäisin henk. koht. mutta enhän mä noista hommista mitään tiedä Red Linea on isot pojat kehuneet useempaan otteeseen.
 
Tuntuu tuo minun '89 V6 pajero ainaskin olevan hyvin tarkka öljyjen suhteen, nyt menossa kolmannet eri öljyt, toimivat hyvin lämmettyään, mutta aamulla pakkasesta ei sitten toimi ollenkaan, Esson gear oil 317 öljyt toimivat ehkä parhaiten...
siis toimivat myös kylminä...
Kertokaa toki jos joku löytää "täydelliset" öljyt
 
Ainakin takaveto TD galantin laatikossa toimii hyvin shell getriebeöl. Sitä on tullut käytettyä menestyksellä hieman raskaammassakin käytössä. Parin ekana ajotunnin aikana laatikko toimii ehkä ihan hivenen hitaasti mutta sitten vaihteet menee todella nopeasti päälle. Katukäytössä toimii varmasti hyvin. Eikös se galantin laatikko ole sama kuin vanhemmissa pajeroissa.
 
Ekana laatikkoon vaihdettiin Valvoline GL5 öljyt. Ei toiminut alkuunkaan. Valitin asiasta ja tilalle vaihdettiin Valvoline GL4 öljyt. Niilläkään ei laatikon synkronointi toimi oikein kunnolla. Kakkosta on vaikea saada päälle ylipäätänsä. Aina välillä kakkosta tai kolmosta päälle laittaessa vaihde "rusahtaa". Laatikko toimi ihan hyvin ennen öljyen vaihtoa.
 
Pistäkää vaan noi redlinet, pitäs synkrojen tykätä niistä. Kallistahan se on mutta en ole kyllä muuta kuin hyvää niistä kuullut, tosin se on sen verran juoksevaa että kannattaa olla stefat kunnossa kun tuota lootaan tuppaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom