Valojen "saattotoiminto"

tiras

Outlander 2.0 invite -06
Liittynyt
15 Heinäkuu 2006
Sijainti
Pertteli
Niin pitäisköhän (outlanderin siis ainakin) valojen toimia siten, että kun valot jättää päälle ja poistuu autosta, niin niiden pitäisi automaattisesti sammua kolmen minuutin kuluttua?
Ohjekirjan mukaan näin pitäisi olla (paitsi että suomennos on siinä kohtaa niin tulkinnanvarainen kuin suinkin voi, missä lie käännetty).

No, joka tapauksessa se käytännössä toimii niin, että kun nyppää avaimet pois virtalukosta, ja avaa oven, niin kuuluu "piip", ja valot sammuu samantien.
Tuossa nyt ei vaan ole mitään järkeä...että jos istuu autossa sisällä, niin valot jää palamaan, mutta poistuttaessa sammuu heti.

Ei silti, ei tuota ominaisuutta olis tarvittu, kuin kerran, toistaiseksi. Piti siis säkkipimeällä pihalla kävellä avaamaan 100m päässä oleva ovi, että sai valoja. Laiskalle miehelle ei rämpiminen takaisin autolle ole vaihtoehto, joten räpelsin sitten pimeässä ja kurassa mieluummin. ;D Nyt tosin löytyy autosta jo taskulamppukin...Meinaan kuitenkin kysäistä 15tkm huollon yhteydessä.
 
Grandiksen valot toimivat samalla lailla epäjohdonmukaisesti.
Luultavasti pohjolan valoautomatiikka sotkee tuon saattotoiminnon??
 
Mä taas luulen että se saattotoiminto on se että sisävalot jää palamaan kunnes ovet lukitaan ???

Ja se ajovalojen piippaus taas muistuttaa siitä että valot on "päällä", mutta on kuitenkin sen verran viisas systeemi et auto sammuttaa valot itse jos kuljettaja ei kuule/huomaa muuten sammuttaa
 
Edellisessä autossa (307 Pösö) moinen systeemi oli.
Siinä homma toimi muistaakseni niin, että avaimen virtalukosta poiston jälkeen piti räpsäyttää kaukovalovilkkua, niin ajovalot paloivat pari minuuttia.
Siinä oli tietotekniikkaa viljelty muutenkin niin, että suunnilleen kaikki toimi softalla.
(eikä välttämättä aina sen johdonmukaisemmin ) :-\

Mitsussahan siis voisi valokakaisijan pitää jatkuvasti "on" -asennossa, jolloin ei tarvitsis kääntää katkaisijaa, että saa pitkät päälle ???
 
Lueskelin tossa ohjekirjaa muutama ilta takaperin(ei elämää?) ja mun mielestä siellä oli maininta "ellei kuskin ovea avata.." eli automatiikka loppuisi siihen kun kelpo kuski avaa ovensa. Tuo manuaali ei ole ehkä helppo tajuisin mutta tuon mukaan voit jäädä autoon torkuille ja valot sammuu aikanaan. Huippu ominaisuus ;D :peukku ;D :peukku
 
Eipä tuo ihan kakunpala ollut huollollekaan ???
Kuulemma ainoa joka olisi "varmasti tiennyt" asiasta, oli messuilla, joten eipä lopullista varmuutta saatu, kuin että "mahdollisesti" sen vois ohjelmoida toimimaan oikeinkin ;D

Olivat kyllä kaikki esittelyautot käyneet läpi, ja todenneet, että näinhän se prkl toimii, ja tavanneet miehissä ohjekirjaa tullen siihen tulokseen ettei siinä toiminnassa ole mitään järkeä :seina

Saapi nähdä. Toisaalta: löysin jo ratkaisunkin ihan itse :peukku
Toimimme näin (ainakin jos ulottuvuutta riittää) :
-Valot "on" -asennossa
-Avataan kuskin ikkuna (auto voi toistaiseksi olla vaikka käynnissä)
-Astutaan ulos
-Ikkunasta kurottaen käännetään virrat pois
-avaimet pois, jos haluaa
-ikkuna kiinni automaattitoiminnolla (käsi pois välistä ajoissa :p)
-Voi vaikka lukita ovet halutessaan
-Valot sammuu itsestään 3 min kuluttua. Nerokasta 8)
 
Jumakauta et on kätevää!! Tota mä käytänkin tästä eteenpäin :peukku Täytyy muistaa vähän venytellä ensin ettei nikamat pauku :nykii

sairaan siistiä!
 
tiras sanoi
Edellisessä autossa (307 Pösö) moinen systeemi oli.
Siinä homma toimi muistaakseni niin, että avaimen virtalukosta poiston jälkeen piti räpsäyttää kaukovalovilkkua, niin ajovalot paloivat pari minuuttia.
Siinä oli tietotekniikkaa viljelty muutenkin niin, että suunnilleen kaikki toimi softalla.
(eikä välttämättä aina sen johdonmukaisemmin ) :-\

uudessa vectrassa tuo toimii ainakin samalla lailla..

-Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom