M
mikada
Guest
Vs: Vikalista vain kasvaa Moottoririkko * Kuvia rikkoutuneesta moottorista*
No tämä Vesax:in uusin käänne nyt on vähän eri juttu mutta...
Sen enempää puolustelematta noita Vokkelon koneita, mutta kun niitä on kuulemma menny ainakin Mitsuissa paljon. Onko näissä VW diesel Mitsuissa sitten kaikki koneen kestävyyteen vaikuttavia asioita tehny Vokkelo konserni Mitsulle esim. vaihdelaatikko, ilmansaannin mitoitus, pakoputkisto, softa puoli yms. Kelkkapuolella olen huomannu, että samat Rotax:in koneet kestävät Skidoossa, mutta ei Lynx:ssä (esim. kaverilla kilahti viimevuonna 3kpl koneita Lynx:in 800:sta Ravesta ja toisella tutulla ei mitään ongelmia Skidoon 800:sen Renegaden kanssa) Lynx:in ja Skidoon eroina ovat juuri semmoiset seikat kuin ruiskumalleissa Lynx on tehny omat softat ja pakoputkiston sekä voimansiirron ite sorvannu siihen sekä 800:ssa koneissa on ainakin pakoputkistot ja voimalinja Lynx:in omaa taidonnäytettä. Tuli vain mieleen, että olisiko osittain VW dieseli ongelmatkin vastaavista asioista johtuvia. Yksi tuttu ihmetteli, että miksi Vokkelon dieseli savusti perhanasti Volvossa, mutta sama kone pelasi paremmin Vokkelossa. Tämä tuttu sitten sorvasi Volvon ilmansaantia koneelle paremmaksi, niin savustus väheni ja koneen käynti lämmöt tippuivat alemmaksi. Eli itse alan suhtautumaan hyvin epäluuloisesti näihin kone swäppeihin eri autonvalmistajien kesken. :seina
No tämä Vesax:in uusin käänne nyt on vähän eri juttu mutta...
Sen enempää puolustelematta noita Vokkelon koneita, mutta kun niitä on kuulemma menny ainakin Mitsuissa paljon. Onko näissä VW diesel Mitsuissa sitten kaikki koneen kestävyyteen vaikuttavia asioita tehny Vokkelo konserni Mitsulle esim. vaihdelaatikko, ilmansaannin mitoitus, pakoputkisto, softa puoli yms. Kelkkapuolella olen huomannu, että samat Rotax:in koneet kestävät Skidoossa, mutta ei Lynx:ssä (esim. kaverilla kilahti viimevuonna 3kpl koneita Lynx:in 800:sta Ravesta ja toisella tutulla ei mitään ongelmia Skidoon 800:sen Renegaden kanssa) Lynx:in ja Skidoon eroina ovat juuri semmoiset seikat kuin ruiskumalleissa Lynx on tehny omat softat ja pakoputkiston sekä voimansiirron ite sorvannu siihen sekä 800:ssa koneissa on ainakin pakoputkistot ja voimalinja Lynx:in omaa taidonnäytettä. Tuli vain mieleen, että olisiko osittain VW dieseli ongelmatkin vastaavista asioista johtuvia. Yksi tuttu ihmetteli, että miksi Vokkelon dieseli savusti perhanasti Volvossa, mutta sama kone pelasi paremmin Vokkelossa. Tämä tuttu sitten sorvasi Volvon ilmansaantia koneelle paremmaksi, niin savustus väheni ja koneen käynti lämmöt tippuivat alemmaksi. Eli itse alan suhtautumaan hyvin epäluuloisesti näihin kone swäppeihin eri autonvalmistajien kesken. :seina