Webasto / Diesel Outlander

jols

Outlander Instyle Navi 2,2 TC-SST '11 MB C CDI A T
Liittynyt
16 Helmikuu 2008
Onko kokemuksia Webastosta diesel Outlanderissa?

Minulla sellainen on ja ihmettelen kun mielestäni ei lämmitä sisätiloja ollenkaan 30 min lämmityksellä, pakkasetkaan ei ole olleet kuin max -5 ja lasit ihan jäässä. Olen kokeillut AUTO-asentoa ja erilaisa manuaali-säätöjä mutta mielestäni enemmän pitäisi sisälle lämpöä tulla.

Kyllähän näillä lämpötiloilla kabiini nopeasti lämpenee käynnistyksen jälkeen mutta mielestäni Webastonkin pitäisi jo lämmittää?
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Porukoilla on outtis 2.0 DID ja 5.2 kW webasto. Sisätilat on puolessa tunnissa ihan mukavan lämpimät ja lasit sulat. Ainakin näillä keleillä. Lämppärin säädöt: lämpö täysillä ja puhallus lasille.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Työkulkineessa, eli transetin connectissa on jopa webasto kellolla. Tunnin lämmityksellä saa lasit sulaksi ja sisälämmöt nippanappa plussalle.
Säädöt tällöin: lämmöt täysillä, puhallus kakkosella lasille ja alas. Tehoton vempele tuokin omasta mielestä
Aiheeseen palaten en pidä mitenkään mahdottomana ettei puolen tunnin hönkäys riitä mihinkään.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Muijan autossa on kylläkin bensa vebasto ja tehoa löytyy. Lasit on sulat n. 20 min lämmityksellä -10 asteessa sillon kun täällä on sattumoisin ollut -10. Asetuksen on et lämpö täysille ja puhallus täysille sitten vielä säädetty lasille puhaltamaan.

Eilen oli -8 ja webasto päällä n.10 min noilla asetuksilla niin oli lasit melkein sulat 8)
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Jaetaan vielä hiukan lisää webasto kokemuksia. Tuossa emännän bensa outtikses 5.2kW webasto, eilen meillä oli -15C, puol tuntii ja kaikki lasit sulat, moottorin lämpö n.60c. Omassa työkulkineessa (2.2 diesel Accord) 4.2kW laite, vaati eilen reilun 40 min että lasit oli sulat. Siinä tosin on webastolla pitkät letkut ja ei lisäeristystä niissä, joten tehoa menee harakoille aikalailla.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Itsellä on uuden mallin Outlander Webastolla (DI-D). Omankin kulkineen kanssa oli säätämistä, ennen kuin saatiin sisätiloihin edes jonkinverran lämpöä Webaston avulla. Ongelmana oli, että oletuksena Webasto käskee sisätilanpuhaltimen pyörimään hyvin hiljaisella nopeudella (automaatti-ilmastoinnissa ei säätönupin pyörittäminen muuta Webaston ohjausta). Liikkeessä sitten ohjelmoivat ohjausreleen uudelleen jolloin puhallusnopeus nousi ja lämpöäkin alkoi riittämään sisälle.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Hienoa että täällä tulee vastauksia ongelmiin!

Minullakin on ohjelmoitu relettä uudestaan kerran mutta ei suurta muutosta, eli lasit ihan jäässä 30 min lämmityksen jälkeen. Olen pitänyt säätimiä AUTO-asennossa ja sitten jossain puolivälissä, pitää vielä kokeilla noita MAX-asentoja vaikka ohjeiden mukaan ei pitäisi?
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

jols sanoi
Minullakin on ohjelmoitu relettä uudestaan kerran mutta ei suurta muutosta, eli lasit ihan jäässä 30 min lämmityksen jälkeen. Olen pitänyt säätimiä AUTO-asennossa ja sitten jossain puolivälissä, pitää vielä kokeilla noita MAX-asentoja vaikka ohjeiden mukaan ei pitäisi?

Liitteenä Webaston tehtaan ohje, laitteen käyttämiseen DID outtiksessa.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Kiitos!

Kokeillaan noilla ohjeilla, toivotaan että ratkaisu löytyi.

Vielä tuohon allekirjoitukseesi, aivan samaa mieltä, ilman nelivetoa ja turboa, niin mitä silloin...

Outlander DiD, A4 TDi Q, TTQ
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Kokeilujen mukaan tuolla valitulla nopeudella ei ole mitään merkitystä, muilla kylläkin eli lämpötila pitäisi kääntää tappiin, jotta maksimaalinen lämpö tulisi sisälle. Lisäksi puhallussuunnan valinta on hyvä tehdä (en tiedä mihin auto-asennossa puhkuu). Itse puhallutan puoliksi alas ja ylös.

Jos meinaa kunnolla saada Outlanderiin lämpöä niin pyörimisnopeuden pitäisi olla kohtuu korkea. Itsellänikään ei auto mummolaa muistutua mutta on plussalla ja lämpeää ajoon lähdettyä nopeasti. Ja kun käyttää pienempää pyörimisnopeutta riittää sähköä reilumpaan Webaston käyttöön eli useammin ja pidempään.
 
Vs: Webasto / Diesel Outlander

Mulla Evossa 5.2 Webasto ja 20min riittää melkein kelillä ku kelillä. Lämpö täysille ja puhallus 1/3 tehoista ja suunnattuna ikkunaan. Viime talvena ku oli noin -30C, niin sit pidin reilu puol tuntia, sekin riitti sulattamaan tuulilasin. Mulle neuvottiin, ettei ikinä kannata pitää AUTO-asennossa, itse se kannattaa määrittää(ainakin jos haluaa lasit sulaks).
 
Takaisin
Ylös Bottom