weitec alustankanssa ongelmia.

jamppa

Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
elikkä ostin tos weitecin 40.mm madaltavan alustasarjan joka ei mielestäni toimi niinkun pitäs etu jouset lyö pohjaan vähänkin hätäsemmäs töyssyssä ja jotenkin tuntuu että olis tuo sarja muutenkin vähän liian löysä ??? :mad: onko muilla ollut ongelmia kyseisen sarjan kanssa auto on 95.v lancer 1.6
 
Ei ole kaikki alustassasi kohillaan.
Mulla on kanssa sarja alla ja etupää on kyllä jäykkä.
Painettaessa saa ehkä sentin kaks keulaa liikutettua.
Takana on sitten löysempi, mutta niin pitääkin olla painojakauman vuoksi :)

Ostitko sarjan uutena?
Ethän koittanut "ilmata" kaasupumppuja?
Ainakin ohjeessa oli mainintaa ettei niitä sais painella ihan pohjiin :eek:
 
illalla testataan mite käyttäytyy mun uus alusta...jos asennuksessa (tai asentajissa ) ei tule ongelmaa ;D

weitec gt siis on srj joka juntataan alle
 
Lancer sanoi
illalla testataan mite käyttäytyy mun uus alusta...jos asennuksessa (tai asentajissa ) ei tule ongelmaa ;D

weitec gt siis on srj joka juntataan alle

Viinapullot ainakin kiinni ;D
 
Weitec sanoi
Viinapullot ainakin kiinni ;D


joo..miehä olenkii raivoraitis..noist parist muust en sit tiiä..


viimeks se men siihe et mua opastettii ohrapirtelö kädes ja ite tein kaike siis :D
 
no mulla se joustaa joku ehtä 5.cm et ihan älyttömästi tyyliin yhtä löysä ku vakio alusta mut pienempi liike ku se jousi menee melkein kasaan kädellä painettaessa ja taka pääs menee pyörät kotelon sisää ku istuu kaks tyyppii taka penkil ??? mul on ne mustat iskarit tietääkseni öljy ??? ne nyt anto uudet etu jouset vaihan ne alle huomen mut tuskin auttaa :-\ nii ja ostin uutena koko sarjan :'(
 
Kyllä ne kaasut pitäis olla mikäli sarjasi o gt ???
Painelitko niitä iskareita kun asensit, ne pitäis olla suht. jäykät.

En kyllä omia jousia näppeillä saanut kasaan vaikka satunnaisesti tulee salilla käytyä 8)

WEITEC ULTRA GT alustasarjat
Sarja sis. F madallusjouset ja GT sport-kaasuiskarit, tarvittaessa lyhennetty ulosjousto
:p
 
vaihdettiin sit alusta ...

ja kaveri tossa väittää, että iskarit ois öljyt. Meinaa niitä ku alussa paineli ni ne jäykisty ja tämähän pitää tehä aina öljyiskareille, koska ne on säilytetty vaakatasossa paketissaan.

eli kuka tietää onks noi ny kaasut vai ei ?

itse alustasta tuli mielestäni MAHTAVA. Keula ei muuttunut edellisestä (oli jo jäykkä) mutta takapäästä tuli ny hyvä.

samalla sorvattii jarrulevyt. Ny kyllä jarrutettaessa hakkaa kun ABS , vaikka mittakellon mukaan enne sorvausta oli max 0.3 mm heittoa ja päästii 0.1 heittoo.
Toine levy ol .1 heittoa jo alussa.
Katotaan pari päivää muuttuuko mihinkää. Jarrut haisoo ainakii kivast ku piti testailla alustaa ;)
 
Kaasunpaine työntää kaasuiskareissa varren ulos kun sen on painanut sisään. Siinä on yleensä aika hyvä tuntomerkki.

Vajaa viikko sitten laitoin autoon taakse kaasuiskarit, jotka olivat seisseet kaupan hyllyllä kauan (5 vuotta tms.). Muutaman kerran niitä sai painaa sisään että sai ilmat pois häiritsemästä.
 
juu kyl lapuis lukee et ois se gt sarja mut onpmi tainnu tulla väärät iskarit ku ne on neste iskarit :-\ ja enkyl ihmettelis yhtää ku koitti tyrkyttää mulle micran jousiaki tos ku kävin hakee uudet takuusee onpahan nyt neki vaihettu maahantuojan iloks ei auttanu yhtää :'( tarttee taas huomen kipittää liikkeeseen ja kysyy et pitäskö tos sarjas olla kaasu iskarit ja kysyy mitäs seuraavaks vaihetaa :mad:
 
lopullista mittausta en ole vielä tehnyt... odotellaa että asettuu "paikoilleen".. perä nousi 1 cm kait..odotin 2 cm ku se "laahaa" liia lähel kumia.
keula ehkä pysy samoissa.
 
tuollasiltahane näytää et kyl taitaa olla oikeet tavarat mut oisko sit iskarit vialliset ??? ne soittelee tänää tuolta maahan tuojalta et mitä tehää vissii vaihetaa iskarit tällä kertaa mut kyl tää rupee jo pikku hiljaa vit...aa koko ajan purkaa ja kasata noita iskareita :-\
 
siis pumppasitko vai et niitä ku laitoit alle ?
meinaa kyl ne sen pumppauksen vaatii.. ja sit senjälkee elä käännä vaakatasoon...
 
pumppasin ja en kääntäny vaakatasoon vaan pidin ne pystys mut kovin tuntu menevän helposti pohjaan ::)
 
juu oli lähettäny kysymyksen tehtaalle et on varmasti oikeet jouset ja olihan ne nyt sit vaihetaan uudet iskarit ja katotaa mitä tapahtuu :-\ jos ei sekää auta ni sit kuulemma perutaan kaupat ja kyselin tos jo jotain muita alusta sarjoja mut kovin on nihkeesti saatavilla et ehdotuksii otetaa vastaa jos on jotain hyvii alusta sarjoja tiedos tohon lancerii ???
 
Pelkät jouset -40mm mallista riippuen

Eibach Pro-Street: korkeussäädettävä 20-70mm riippuen mallista
 
Tänään perehdyin koko päivän etupäähän (weitec -4cm). Siellä on teräviä kolinoita, ravistaa kiihdytettäessä.

Etupää ei loppupelissä jousta paljoa ja se johtuu pohjaan lyönti kumeista koska ne tulee heti vastaan. Tämän huomasin jousituennan yläpään laakereista kun ne alkavat joustamaan sillee ylöspäin nytkytettäessä. Oli se laakerin kumi myös rikki ja siksi vaihdoin. Liian lyhet jouset hajoittivat ajan saatossa laakerit.


Uskon että kun tilaan uudet jouset ja iskarit eteen niin nämä viat poistuvat.
 
kunhan päät joihinka kardaani-akseli tulee on suorassa niin ongelmaa ei ole. Olkoon vaikka mikä paperitehdas.
 
Takaisin
Ylös Bottom