Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Hande sanoimaksoi noin 24k euroa uutena 2009.
Hande sanoimaksoi noin 24k euroa uutena 2009.
Hande sanoiMites etuvalot, valokuvio on jotenkin erilainen olisko termi ollut "symmetrinen" joka on kuulemma Suomessa "kauhean vaarallinen" ?
Saako auton nykyään leimattua ilman takasumaria ?
...ja hiukan lisää offtopic - just the facts
Sairausvakuutus on $480 kuussa minulta ja vaimolta, joka maksetaan vaimon työpaikan kautta/palkasta. Jos laskee verot ja terveysvakuutuksen yhteen, summa on noin 55% siitä mitä Suomessa menisi veroa samasta summasta.
Asuminen, autot, ruoka, bensa, bisse jne on halpaa - vaikka ero kaikessa ei ole yhtä iso kuin Suomen moneen kertaan verotettujen autojen ja bensan kohdalla niin kyllä täällä elää samalla summalla huomattavasti mukavammin kuin Suomessa.
No meillekin tulee arki eteen taas kesällä kun tullaan Suomeen takaisin... No aika näyttää miten pitkäksi aikaa. Vaikka pariksi vuodeksi - myy Mitsun siellä ja tulee takaisin tänne - voi ostaa 4-5 vuotiaan auton myyntihinnalla täällä uuden samanlaisen ja jää vielä reippaasti rahaa muuhunkin.
Evox sanoiKuinka suuria veroja X:stä on tullut vielä? Itsellä oli muutto-autoksi yksi vaihtoehto X, mutta veroa olisi vielä pitänyt maksaa pitkä siivu muutto-auto vähenyksen jälkeenkin.
Parhaan tilin tekisi uudemmalla jälki ahdettulla jenkillä. Verot niissä kovenee ja jälkiahtaminen hankalaa Suomessa.
markho sanoiEn heti löytänyt googlettamalla mutta muistelen, että ahtamiset + muut vastaavat muutokset käsitellään muuttoautoissa ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa. Tai ainakin pitäisi toimia näin AKE:n ohjeiden mukaan. Jos joku löytää ko. ohjeen, niin tänne voisi linkittää, että näkee miten asia on.
Evox sanoiVarminta olisi että muutokset olisi kirjattu ulkomaan rekisteriotteeseen.
Evox sanoijuu näin se on on, tämän takia teki mieli kokeilla asiaa asiaa käytännössä. Eli laittaa ahdin ennen Suomi rekisteröintiä, mutta jäi sitten tekemättä.
Tunari-82 sanoiEn kyllä pidä minään hyvänä juttuna sitä että autoilla ei ole katsastusta,jotkut kun vaan ajaa niillä autoilla niin kauan kun ne menee eteenpäin,millään muulla ei ole väliä.
Kuinkas 7kg/kw sääntö,teho/paino suhteesta?markho sanoiNoin se menee tässä maassa. Ostat esim. vm. 75 auton, joka on jälkiahdettu ennen nykyisiä määräyksiä ja rekisteriotteessa lukee pelkkä A. Ei ole mitään rajoituksia tehon tai päästöjen suhteen, kun jälkimmäisiä ei edes mitata katsastuksessa.
Tunari-82 sanoiKuinkas 7kg/kw sääntö,teho/paino suhteesta?
Hande sanoiNo sellainen tuli tuosa mieleen, että meneekö päästöt painon mukaan kun autosta ei ole saatavana CO2 tietoa - vai meneekö esim. Evo X eurooppa-auton mukaan ? Painon mukaan vero jäisi aika paljon pienemmäksi eikä ehkä tarvisi maksaa kovin montaa tonnia verottajalle...
Ale sanoiKyllä menee. Siksi nämä tuontivehkeet on houkuttelevia.
Hande sanoiMielenkiintoista. Onko käsitystä siitä miten kokonaispaino määritellään, jos autossa ei ole mitään lappua missä asiasta lukee jotain ? Tullin sivullalukee katsastusaseman mittauksesta, mutta miten se käytännössä menee ? Jos auto punnitaan, niin miten määritellään sen kantavuus ?
overboost sanoiOnko kellään kokemuksia jenkkituontifirmoista, jos asiaa veisi ajatusta pidemmälle ???
Hande sanoiOverboost; täällä puhutaan jopa Suomea ja aika monella tutulla on hyviä kokemuksia: http://www.halmari.com/?page_id=69
Hande sanoiJoo oven karmista löytyy tarra jossa on jopa kilopainot.
Onko kellään kokemusta että kelpaako nämä vai pitääkö olla jotaan muuta paperia ?
Tarzi sanoiVaikka omani ei olekaan USA:sta tuotu, vaan EU:sta muuttoautona, niin kun päästötiedot/tyyppihyväksyntänro puuttui paikallisesta rekisteriotteesta niin maahantuojalta saadun tyyppihyväksyntänron ja lausunnon perusteella saatiin nuokin tiedot merkittyä rekisteriotteeseen ja rekisteröintikatsastus läpi. Siitä huolimatta päästöt vaikuttaa olevan laskettu painon mukaan, sillä vuosittainen ajoneuvovero on selvästi pienempi kuin mitä se on forumilta lukemani perusteella suomeen alunperin rekisteröidyillä Evoilla. Autoa ei punnittu missään vaiheessa, mutta se tieto toki löytyi jo alkuperäisestä rekisteriotteestakin.
Juu, tähän lopputulokseen päädyin itsekin tuon keskustelun jälkeen. Kerrankin näin päin.nokonzok sanoiSulla on käynyt tuuri, koska sinun tapauksessa painon mukaan verottaminen on yksinkertaisesti virhe.