Yazakin öljynpainemittarin kytkentä

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Osaako joku neuvoa kytkennässä?
Kaksi liitintä toisessa I ja toisessa U. Kyseessä on siis sähköinen ö-p-mittari.
Myyjä sanoi mittarin toimivan auton omalla ö-p-anturilla, mutta luultavasti kaipaa erillisen anturin. Kun vaan muuten tietäisi tuon kytkennän, niin voisi lähteä anturia hankkimaan.
 
mulla ainakin omassa autossa ÖPmittari ja siinä täytyy olla semmonen paine kello että se toimii, se on myöskin sähköinen. ja haaroitin että saa säilytettyä myös originaali anturin. ja kytkennöistä löytyy maa, käyttövirta ja anturille menevä johto + mittarivalaistus. eikö siinä muuta ole kun nuo kaksi I ja U??
 
Maadoittanee kuoresta ja onhan siinä tuo lamppu, mutta sen osaan kyllä kytkeä. ;D
Vaan en keksinyt noitten kirjainten tarkoitusta. Oli muuten samanlaiset merkinnät Yazakin lämpömittarissakin tuolla rompetorilla.
Mistä sanoista mahtaa tulla tuo I ja U?
 
U = jännite..
I= input .. eli karva anturilta..


Luulisin kuitenkin että jännite olisi sama lampulle.. mutta jos itsenäinen putki mihin lamppu työnnetään (siis jalusta) niin silloin on selvää että sille oma piuha ;)

Mutta siis nuon... ja ehkä tarttee oman anturin.. siis esim biltemasta/motonet löytyy ku sanoo et oilpressmeterin anturi tarttis saaha.. mutta kannattaa aluiksi koittaa pistää samaan karvaan vaan sen öljynpainevalon kanssa.. niin mitsussa muistaakseni mittaus valollejo pelkästään tapahtuu muuttuvana.. niin voi toimia suoraankin..

hope helps.
 
Kiitokset!

Niinpä tietenkin. Ei tullut Input mieleen, kun pohdin sanoja joista kirjaimet voisi tulla. Näillä eväillä kokeillaan. 8)
 
Ei toimi normaali anturilla. Näyttää täysiä paineita, vaikkei auto edes käy ja kun laittaa käyntiin tipahtaa nollille.
Vaan "löysin" tuollaisen kellon, joten koetan sitä seuraavaksi.
 
M.Nieminen sanoi
Ei toimi normaali anturilla. Näyttää täysiä paineita, vaikkei auto edes käy ja kun laittaa käyntiin tipahtaa nollille.
Vaan "löysin" tuollaisen kellon, joten koetan sitä seuraavaksi.

Silleenhän noi varoitusvalot tuppaa toimimaan, eli kun ei ole painetta anturilla ( maadoittaa virtapiirin )niin valo palaa ja kun koneessa on normaali-öljynpaineet niin ei kuulu valonkaan palaa ja tässä tapauksessa mittarin näyttää mitään.

Niiden antureiden toimintaperiaate kun on erilainen, siis merkkivalon ja öljynpaine"kellon"
 
Joo, mutta aina pitää koettaa. ;)
Josko pääsis vähemmällä/halvemmalla.
 
No niin, sama tulos tuolla Lancer 1600GSR:n öljynpaine kellolla kuin tuolla Celen omalla anturillakin. Joten ei ollut apua siitäkään. Vaatiikohan tuo jonkun Yazakin oman öljynpainekellon?
Onko kellään tietoa?
 
Joo-o on tainnu myyjä puhu vähä ohi suunsa...
sähköiset ö.p mittarit vaativat aina oman anturinsa...
sellaisen minkä vastus muuttuu öljyn paineen mukaan...

kaikissa autoissa on yleensä on-off toiminen öljynpaine anturi... kun paine o yli rajan se yhdistää maihin...

ja yleensä mitä esim. vdo on käyttäny on kaks napainen anturi johon toiseen syötetään 12v ja toisesta tulee ulos 2-9v(muistaakseni) jonka mittari sitten näyttää paineeksi muutettuna...

epäilen että saat mennä ostamaan mittarille sen oman öljynpaine kellon sillä uskoisin että erimerkeissä eri jännitearvot/vastus arvot...
 
No eipä ollut kalliskaan. Olishan tuossa vielä käyttämätön öljynlämpömittarikin anturilla, jonka voisi pistää tuon tilalle tai sitten alipainemittari.
 
Takaisin
Ylös Bottom