Yleistä juttua GDI Galantista

Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ei varmaan ole normaalia että 2.4 tuntuu hyytyvän tai kiiihtyvyys loppuu 4000 kierroksen jälkeen? onko tässä nyt imusarja tukossa vai miksei vetoja ole? kun luin jostain että huipputeho pitäs löytyä 6500 kierroksela
la mut en millään usko että koneen luonne on tuommoinen ???
kertokaas tietämättömälle...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Ei varmaan ole normaalia että 2.4 tuntuu hyytyvän tai kiiihtyvyys loppuu 4000 kierroksen jälkeen? onko tässä nyt imusarja tukossa vai miksei vetoja ole? kun luin jostain että huipputeho pitäs löytyä 6500 kierroksela
la mut en millään usko että koneen luonne on tuommoinen ???
kertokaas tietämättömälle...
Juu ei oo normaalia. Minulla kyllä se kiertää iloisesti punakierroksille asti. Tsekkaa nyt ensin ilmanputsari ja siitä onkin sitten helppo siirtyä kaasuläppäkoteloon ja putsata se sekä käytä se kotelo kokonaan irti, niin kirkasvalosella lampulla pystyt kurkkaamaan kaasuläppäkotelon aukosta imusarjaan ja jos siellä näyttää seinämissä olevan paksu köntsä tavaraa, niin voihan ne ongelmat sieltäkin johtoa. Tietysti kannattaa myös vilasta tulppien kunto yms. perusjuttuja.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Ei varmaan ole normaalia että 2.4 tuntuu hyytyvän tai kiiihtyvyys loppuu 4000 kierroksen jälkeen? onko tässä nyt imusarja tukossa vai miksei vetoja ole? kun luin jostain että huipputeho pitäs löytyä 6500 kierroksela
la mut en millään usko että koneen luonne on tuommoinen ???
kertokaas tietämättömälle...

kaasuläppä kotelo kannattaa tosissaan katsoa. mut jos ei sieltä löydy niin sit kannattaa kurkkaa kansi pahviakin jo. oma teki just noin et alkoi hyytyilee eikä jaksanu kiertää yli 4tonnia ennenku leikkas..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
kaasuläppä kotelo kannattaa tosissaan katsoa. mut jos ei sieltä löydy niin sit kannattaa kurkkaa kansi pahviakin jo. oma teki just noin et alkoi hyytyilee eikä jaksanu kiertää yli 4tonnia ennenku leikkas..

että mitä? mitäs siellä kaasuläpässä sitte ahistaa? Kannentiivistekö sulla oli menny? leikkasko kone kiinni?? :-X
Ei ****** just myin kannentiiviste vikaisen auton pois johon ois pitäny koko kone vaihtaa.. Ei kait täs nyt kumminkaan niin iso vika ole? pitäshän sen näkyä jostain ::)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No kaasuläpässä ahistaa ne samat nokikarstat kuin imusarjassakin joskin ilmenee yleensä auton nykimisenä. Mutta kun käyttää kaasuläppä kotelon irti kurkatakseen imusarjaan, niin samallapa sen putsaa kunnolla kummaltakin puolelta. No ehkä ei nyt ihan yhtä paha tilanne ole sulla toivottavasti, koska en ole muuta GDI koneen totaalihajoamista kuullut kuin Blizzardilla. Muutama kansivaurio on tullu puutteellisesti tehdyn jakoremmin vaihdon takia, mutta siinäpä se. Siitä tulikin mieleen, että voisikohan olla sulla Ape86 jako hypänny hampaanverran pieleen. Onko muuten milloin hihna vaihdettu ja missä?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

OT:

Mulla löytyy -99 mallisesta GDI-gallusta puretut kaasuläppäkotelo (vanha malli, asentotunnistin tais olla mukana) ja sytkäpuolat 4kpl. Jos joku tarttee...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No kaasuläpässä ahistaa ne samat nokikarstat kuin imusarjassakin joskin ilmenee yleensä auton nykimisenä. Mutta kun käyttää kaasuläppä kotelon irti kurkatakseen imusarjaan, niin samallapa sen putsaa kunnolla kummaltakin puolelta. No ehkä ei nyt ihan yhtä paha tilanne ole sulla toivottavasti, koska en ole muuta GDI koneen totaalihajoamista kuullut kuin Blizzardilla. Muutama kansivaurio on tullu puutteellisesti tehdyn jakoremmin vaihdon takia, mutta siinäpä se. Siitä tulikin mieleen, että voisikohan olla sulla Ape86 jako hypänny hampaanverran pieleen. Onko muuten milloin hihna vaihdettu ja missä?

Joo pitää kattoa kun jaksaa.. Eikö tuosta saa tuota EGR:ää pois pelistä jonku alipaineletkun tukkimalla? näinä ainaki muissa autoissa olen tehnyt.
Jakoremmi vaihdettu saksanmaalla.
Auto lähtee hyvin matalilla kierroksilla vetämään mutta hyytyy 4000kierroksen jälkeen, vetää kuitenki tappiin mutta laiskasti
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mulla siis syynä oli se ettei jäähdytin nesteet kiertäny koneelle asti. auto ei mitenkään ilmaissut sitä, ei merkki valoja ja lämmöt oli aina ok. alkuun auto ei jaksanu kiertää ku 4tonnia, sai kyllä pakolla menee loppuun asti, alkoi hyytyilee varsinkin ylä mäissä huomasi ku sai lätkii pienempää koko ajan, toisinaan taas toimi täysin normaalisti kuten myös viimeisenä päivänä täysin normaalisti veti, no, motarille kiihdytin kakkosella n. 5tonniin asti kunnes tehot katos ja auto sammui.. kun nousin autosta ulos niin mukava öljy vana oli perässä. mäntä ampui öljypohjasta läpi ja puolet venttiileistä katos. mut hei suomes uus moottori näköjään edelleen vaan 2800e. ;D ruottista kotiovelle toimitettuna 03', 70tonnia ajettu 1000e. :driver
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Joo pitää kattoa kun jaksaa.. Eikö tuosta saa tuota EGR:ää pois pelistä jonku alipaineletkun tukkimalla? näinä ainaki muissa autoissa olen tehnyt.
Jakoremmi vaihdettu saksanmaalla.
Auto lähtee hyvin matalilla kierroksilla vetämään mutta hyytyy 4000kierroksen jälkeen, vetää kuitenki tappiin mutta laiskasti
Tuosta saa EGR:än pois pelistä tukkimalla sen sokealla sulkulaipalla, mutta siitä sulkemisesta ja sen tiivistämisestä löytyy täältä haulla aika paljon juttua.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Joo pitää kattoa kun jaksaa.. Eikö tuosta saa tuota EGR:ää pois pelistä jonku alipaineletkun tukkimalla? näinä ainaki muissa autoissa olen tehnyt.
Jakoremmi vaihdettu saksanmaalla.
Auto lähtee hyvin matalilla kierroksilla vetämään mutta hyytyy 4000kierroksen jälkeen, vetää kuitenki tappiin mutta laiskasti

Mikään kierroskone tämä ei todellakaan ole. Alhaalla on hyvin paukkua mutta itselläkin vähän semmoinen että ei viitsi hirveesti kierrättää ykkösellä ja kakkosella kun ei tunnu auttavan, 3-vaihteella kyllä tuntuu selkeesti vetävän pirteästi isoillakin kiekoilla. Noi ulkomailla tehdyt jakorempat ei oo noita maailman varmimpia juttuja, varsinkin jos on mahdollisesti mittaria rukattu tuonnin yhteydessä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Mikään kierroskone tämä ei todellakaan ole. Alhaalla on hyvin paukkua mutta itselläkin vähän semmoinen että ei viitsi hirveesti kierrättää ykkösellä ja kakkosella kun ei tunnu auttavan, 3-vaihteella kyllä tuntuu selkeesti vetävän pirteästi isoillakin kiekoilla. Noi ulkomailla tehdyt jakorempat ei oo noita maailman varmimpia juttuja, varsinkin jos on mahdollisesti mittaria rukattu tuonnin yhteydessä.

Koskas oot lauri viimeks mun autoa käyny koittaa? ;D

EDIT: siis ennen pakkasien tuomia pikku ongelmia...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Mikään kierroskone tämä ei todellakaan ole. Alhaalla on hyvin paukkua mutta itselläkin vähän semmoinen että ei viitsi hirveesti kierrättää ykkösellä ja kakkosella kun ei tunnu auttavan, 3-vaihteella kyllä tuntuu selkeesti vetävän pirteästi isoillakin kiekoilla. Noi ulkomailla tehdyt jakorempat ei oo noita maailman varmimpia juttuja, varsinkin jos on mahdollisesti mittaria rukattu tuonnin yhteydessä.

Ehkä tää sit on vaan normaalia ;D eipä mulla näin lusua autoa oo pitkää aikaan ollukkaan :p
Mondeossa oli lähes sama homma kun toisio läpät ei auennu ollenkaan mut se hyyty ihan totaalisesti 3000rpm jälkeen eikä kulkenu kun 140
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Ehkä tää sit on vaan normaalia ;D eipä mulla näin lusua autoa oo pitkää aikaan ollukkaan :p
Mondeossa oli lähes sama homma kun toisio läpät ei auennu ollenkaan mut se hyyty ihan totaalisesti 3000rpm jälkeen eikä kulkenu kun 140

Noh sanotaanko näin että siellä satasen nopeuksissa sen ei pitäis hirveen laiskalta tuntua. Esim vitosella vastaa kyllä huomattavasti paremmin kaasuun ku mitkän 2.0 vaparit. Mutta joo sulla on tietty toi painavin korikin siinä, aika usein nää on enemmän tai vähemmän imusarjat tukossa että siinä se todennäkösin selitys. Uskoisin että siellä on aika karstanen kl kotelo + imusarja, joka tämän kaiken aiheuttaa. Siitä tulee sitten kierre kun tuntuu ettei se auto vastaa isoilla kiekoilla kaasuun ollenkaan niin ajetaan sitte pienillä -> kone tukkiutuu lisää. Näillä on hyvä välillä ajaa kaasu pohjassa vaikkei se tuntus mihkään kulkevankaan niin pysyy auki paikat.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Koskas oot lauri viimeks mun autoa käyny koittaa? ;D

Ei oo tapana ominpäin ottaa toisten autoja kokeiluun pihalta, enkä varmaan osaiskaan kun galantissa on se käynnistyksenesto. ;D ;D ;D :reality
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Ehkä tää sit on vaan normaalia ;D eipä mulla näin lusua autoa oo pitkää aikaan ollukkaan :p
Mondeossa oli lähes sama homma kun toisio läpät ei auennu ollenkaan mut se hyyty ihan totaalisesti 3000rpm jälkeen eikä kulkenu kun 140
Kyllä GDI:llä pitäisi ihan hyvin ehtiä jos on iskussa. Auton teknisissä tiedoissa kuitenkin ilmoitetaan kiihtyvyys 0-100km/h 9,1 sekunnissa ja mitä olen eri autolehtiä lukenu, missä Mitsuja on testattu, niin ei nuo lukemat ole yleensä hirveästi pielessä (paitsi EVO 9, jossa tehtaan ilmoittama kiihtyvyys 5,7 sek ja Tuulilasin mittaus 4,9 sek ;D)
Mutta toisaalta kun mainittit, että on saksasta tuotu, niin yleensä niissä ei ole ollu imusarjat karstassa, mutta kannattaahan se tarkistaa. Polttoaine suodattimet kannattaa tarkistaa myös ettei ole kuntsaset ja edelleenkin suosittelen sen jakopään tarkistusta. Minä en noihin saksalaisiin luota autonkorjaajina (varsinkaan Japanilaisten autojen suhteen, kun eivät osaa omiakaan tekeleitä kursia kokoon). Työkaveri toi 530 dieseli Bemarin ja ihmetteli kun nikotteli, niin tumpelot olivat saksassa vaihtaneet siihen vääränlaiset suuttimet.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Noh sanotaanko näin että siellä satasen nopeuksissa sen ei pitäis hirveen laiskalta tuntua. Esim vitosella vastaa kyllä huomattavasti paremmin kaasuun ku mitkän 2.0 vaparit. Mutta joo sulla on tietty toi painavin korikin siinä, aika usein nää on enemmän tai vähemmän imusarjat tukossa että siinä se todennäkösin selitys. Uskoisin että siellä on aika karstanen kl kotelo + imusarja, joka tämän kaiken aiheuttaa. Siitä tulee sitten kierre kun tuntuu ettei se auto vastaa isoilla kiekoilla kaasuun ollenkaan niin ajetaan sitte pienillä -> kone tukkiutuu lisää. Näillä on hyvä välillä ajaa kaasu pohjassa vaikkei se tuntus mihkään kulkevankaan niin pysyy auki paikat.

no kyllä se ihan hyvin tuntuu lähtevän mutta puutuu ja en tunne tarvetta kierrättää kuin 4000 ja sit isompaa silmään :driver
tää kuulostaa dieseliltä ja kulkee ku diesel ;D
täytyy tsekata ainaki nuo filtterit ja kurkkia imusarjaa
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
no kyllä se ihan hyvin tuntuu lähtevän mutta puutuu ja en tunne tarvetta kierrättää kuin 4000 ja sit isompaa silmään :driver
tää kuulostaa dieseliltä ja kulkee ku diesel ;D
täytyy tsekata ainaki nuo filtterit ja kurkkia imusarjaa

Noh jos se kuulostaa ihan selkeesti diisseliltä niin sitten siellä jo nostajat pitää ääntä (mikä on tyyppivika) ja todennäköisesti semmosella pidolla olleena karstassa juuri tuo imupuolikin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
tää kuulostaa dieseliltä ja kulkee ku diesel ;D
Jos se kerran jo noin pahasti naputtaa,niin voipi olla että nakuanturikin jo luulee että nakuttaa->tiputtaa sytkää niin pienelle että VARMASTI kulkemisessa huomaa,ja bensaakin kyllä menee enemmän.

Eikä se muutenkaan kovin hyvää koneelle tee..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Ei oo tapana ominpäin ottaa toisten autoja kokeiluun pihalta, enkä varmaan osaiskaan kun galantissa on se käynnistyksenesto. ;D ;D ;D :reality

No juuri noinhan mä sen tarkoitin... =) pitää kyl tosissaan tässä joku päivä tehä niin et hypätään toistemme autojen puikkoihin ja katotaa miten eroo.. niin mähän otan tietysti sen vr.än sit.. :driver
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Jos se kerran jo noin pahasti naputtaa,niin voipi olla että nakuanturikin jo luulee että nakuttaa->tiputtaa sytkää niin pienelle että VARMASTI kulkemisessa huomaa,ja bensaakin kyllä menee enemmän.

Eikä se muutenkaan kovin hyvää koneelle tee..

tosiaan.. eihän tuo varmaan ilmoitakkaan jos menee varakartalle? miten tätä "nakutusta" sais hiljennettyä? Mites tuommonen Forte käsittely ja missä ne tekee semmosia?
Kävin koeajolla "suljetulla alueella" ;D eikä kulkenut kuin 170... Senki nelosella, eikä jaksanut kiertää kun 5000 sitte hyyty sen verran että piti pykältää isompaa..
Bensaa tuo vie mun mielestä liikaakin? alle 10 kuitenkin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
tosiaan.. eihän tuo varmaan ilmoitakkaan jos menee varakartalle? miten tätä "nakutusta" sais hiljennettyä?
Ei ilmoita ei,jos todella pahasti NAKUTTAA (siis oikeasti,ei venttiilien naputus),niin silloin jää nakuanturilta vikakoodi MUISTIIN,mutta ei "päälle".

Sen huomaa vain "puutumisena",ja tehottomuutena.
Sekä tietenkin kulutuksessa.

Vaihda nostajat,ei taida enään tuossa tilanteessa Fortet yms auttaa..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Ei ilmoita ei,jos todella pahasti NAKUTTAA (siis oikeasti,ei venttiilien naputus),niin silloin jää nakuanturilta vikakoodi MUISTIIN,mutta ei "päälle".

Sen huomaa vain "puutumisena",ja tehottomuutena.
Sekä tietenkin kulutuksessa.

Vaihda nostajat,ei taida enään tuossa tilanteessa Fortet yms auttaa..

Joo, mietin et jos nostaja on paskana niin voiko se aiheuttaa tuon puutumisen? kun mulla orionissa yks venttiili oli pois pelistä ja oireet oli jokseenki samat?
Mistäs noita nostajia kannattaa hankkia? harmi kun on uudet öljyt muuten ois voinu jotain engine flushia koittaa..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Joo, mietin et jos nostaja on paskana niin voiko se aiheuttaa tuon puutumisen? kun mulla orionissa yks venttiili oli pois pelistä ja oireet oli jokseenki samat?
Mistäs noita nostajia kannattaa hankkia?
Kyllä aiheuttaa.
Tuskinpa se nostaja on kokonaan "pois pelistä",mutta pitää kuitenkin sen verran ääntä,että nakuanturi huomaa.

Ja älä nyt sotke jeesuksenaikaisia foortin koneita näihin..


Parhaimmat nostajathan saa tietysti timanttitiskiltä,hinta vaan voi sitten olla,noh,paljon.
Ja vaihda KAIKKI kerralla!
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Joo, mietin et jos nostaja on paskana niin voiko se aiheuttaa tuon puutumisen? kun mulla orionissa yks venttiili oli pois pelistä ja oireet oli jokseenki samat?
Mistäs noita nostajia kannattaa hankkia? harmi kun on uudet öljyt muuten ois voinu jotain engine flushia koittaa..
Vaikka onkin uudet öljyt, niin suosittelen tekemään Forten moottorihuuhtelun (itse moneltakin autonasentajalta kuullu suosittelevan Fortea ja tuumivat, että monet muut ovat vain silmänlumetta) ja parempi lopputuloshan tulee jos ei ole kovin paskaset öljyt koneessa. On se kuitenkin helpompi ja halvempi homma jos vaikka sillä selviäisi. Eihän siinä rahallisesti hirveitä menetyksiä tule.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mun mielestä tuo forte on ihan täys silmänlumetta. vanhaan koneeseen se tehtiin suht moneen kertaan öljynvaihdon yhteydessä ja mitään koskaan huomannu et olis tapahtunu.. okei ehkä kerran saattoi toi perus nakutus päiväksi kadota, mut muuten tuntui kyllä et se teki just sen mitä ite halus kuvitella sen tekevän.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

En tiedä kuinka pahasti teillä ne koneet naputtavat (eli onko todellakin peli jo menetetty), mutta itse olen tuota Forten moottorihuuhtelua tehny GDI:ssä ensimmäisten 130tkm jälkeen säännöllisesti noin 30-40tkm välein. Nyt alkaa lähestyä jo 260tkm mittariin ja kone ei edelleenkään nakuta ja orkkis osat on edelleen koneessa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
En tiedä kuinka pahasti teillä ne koneet naputtavat (eli onko todellakin peli jo menetetty), mutta itse olen tuota Forten moottorihuuhtelua tehny GDI:ssä ensimmäisten 130tkm jälkeen säännöllisesti noin 30-40tkm välein. Nyt alkaa lähestyä jo 260tkm mittariin ja kone ei edelleenkään nakuta ja orkkis osat on edelleen koneessa.

Kuinka paljon muuten se huuhtelu kustantaa?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Muuten syttyykö teillä ABS:n 'vikavalo' palamaan jos vanteet menee täyteen lunta? Meikäläisellä käy niin jos ajaa vähänkin umpihangessa, sitten on ABSit pois pelistä...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Kuinka paljon muuten se huuhtelu kustantaa?
25-30€ maksaa pullollinen moottorinhuuhteluainetta ja siinä pullossa on ohjeet kuinka se tehdään. Ja sitten huuhteluaineet koneessa EI SAA lähteä ajelemaan tai voi tulla moottorivaurioita. Voihan tietty tuossa laskea, että kohta olisin itse saanu uudet tasurit tuolla hinnalla, mutta siihen kun laskee vaihtotyön ja tiivisteet koneeseen, niin vielä olen plussan puolella ;D

Jr- sanoi
Muuten syttyykö teillä ABS:n 'vikavalo' palamaan jos vanteet menee täyteen lunta? Meikäläisellä käy niin jos ajaa vähänkin umpihangessa, sitten on ABSit pois pelistä...
On tullu kahlattua monestikki hangessa ja ei ole syttyny ABS valo kertaakaan palamaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Vanha kone nakutti kyllä välillä tosi pahasti, mut välillä sekin rauhottui itestään.. uuden kanssa ainakaan viellä ollut mitään vikaa.
En oo ainakaan omasta huomannu et vaikuttais lumi abseihin, mut käpälää vetämällä huomasin joskus et otti ne pois käytöstä..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
tosiaan.. eihän tuo varmaan ilmoitakkaan jos menee varakartalle? miten tätä "nakutusta" sais hiljennettyä? Mites tuommonen Forte käsittely ja missä ne tekee semmosia?
Kävin koeajolla "suljetulla alueella" ;D eikä kulkenut kuin 170... Senki nelosella, eikä jaksanut kiertää kun 5000 sitte hyyty sen verran että piti pykältää isompaa..
Bensaa tuo vie mun mielestä liikaakin? alle 10 kuitenkin.
Putsaa nyt ensimmäisenä se kaasuläppäkotelo, helppo homma, suosittelen tekemään kerran vuodessa.

Kulutukset voi olla kovia, maantiellä (=lue 70-90kmh) ajossa menee ihan kohtuudella. Mutta moottoritiellä ja kaupungissa bensaa kuluu, meillä GDI farkussa oli siinä 9 nurkilla.

Ja käyntiääni, ainahan se pitää dieselin kaltaista säksätystä, niin sen kuuluukin. Käy kuuntelemassa jotain toista GDI:tä ennen kuin suunnittelet nostajaremppaa tai muutakaan ei-vian korjaamista. Ei ole nostajaremppakaan halpaa huvia. Fortet voit kokeilla itsekin, motonetistä stp:n pullo öljyihin ja sit vaihto, tuskinpa mitään vaikutusta.

..ja kaikista näistä ollut paljon juttua aiemminkin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Ei varmaan ole normaalia että 2.4 tuntuu hyytyvän tai kiiihtyvyys loppuu 4000 kierroksen jälkeen? onko tässä nyt imusarja tukossa vai miksei vetoja ole? kun luin jostain että huipputeho pitäs löytyä 6500 kierroksela
la mut en millään usko että koneen luonne on tuommoinen ???
heh, oletkos saanut kelattua 6500?
Huipputeho 5500, väännöt alkaa tippua jo 5000 jälkeen.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

kapsu sanoi
Putsaa nyt ensimmäisenä se kaasuläppäkotelo, helppo homma, suosittelen tekemään kerran vuodessa.

Kulutukset voi olla kovia, maantiellä (=lue 70-90kmh) ajossa menee ihan kohtuudella. Mutta moottoritiellä ja kaupungissa bensaa kuluu, meillä GDI farkussa oli siinä 9 nurkilla.

Ja käyntiääni, ainahan se pitää dieselin kaltaista säksätystä, niin sen kuuluukin. Käy kuuntelemassa jotain toista GDI:tä ennen kuin suunnittelet nostajaremppaa tai muutakaan ei-vian korjaamista. Ei ole nostajaremppakaan halpaa huvia. Fortet voit kokeilla itsekin, motonetistä stp:n pullo öljyihin ja sit vaihto, tuskinpa mitään vaikutusta.

..ja kaikista näistä ollut paljon juttua aiemminkin.

Nyt välillä nostajat on hiljenny välillä kokonaan kun kone lämpiää kunnolla ??? oisko ollu niin että saksassa käytetty paskoja öljyjä?
Niin ja kyllähän tuo näköjään rajoitin on tuolla 6500 kierroksella ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Nyt välillä nostajat on hiljenny välillä kokonaan kun kone lämpiää kunnolla ??? oisko ollu niin että saksassa käytetty paskoja öljyjä?
tuosta tuli mieleen toinen GDI suositus, öljynvaihto 7500km välein.. se ei paljoa maksa ja pitää koneen iskussa, öljyt menee tuossa aika nopsaan kuraksi.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nyt kun itse teen nuo määräaikaishuollot, niin olen vaihtanu 10000km välein öljyt ja hyvin on tuo vaihtotahti toiminu. On vielä lisäksi helppo matkamittarista seurata millon on vaihdonaika, kun täysillä kympeillä tulee aina vaihdettua ;)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Nyt kun itse teen nuo määräaikaishuollot, niin olen vaihtanu 10000km välein öljyt ja hyvin on tuo vaihtotahti toiminu. On vielä lisäksi helppo matkamittarista seurata millon on vaihdonaika, kun täysillä kympeillä tulee aina vaihdettua ;)

Mitenkäs tän koneen kierrosherkkyys? tuntuu että kiertää melko laiskasti?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Mitenkäs tän koneen kierrosherkkyys? tuntuu että kiertää melko laiskasti?
Kyllä mulla ainakin GDI naukasee punaisille aika helposti vielä kolmosellakin. Nelosella eikä vitosella sitten enää jaksa hätyytellä punaista kiekkamittarissa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Mitenkäs tän koneen kierrosherkkyys? tuntuu että kiertää melko laiskasti?

Ykkösellä pitäis ainakin tulla aika herkästi vastaan kierrosrajottimen, suht yllättäen. Kakkosellakin vähän samaa vikaa jo.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juu sama mulla ottaa kyl hyvinkin hätäisee kiekat tappiin 3.seen asti.. nelosella ja vitosella jaksaa mennä tasan siihen asti kun vääntöä riittää... tällä hetkellä (en ymmärrä miks) tuntuu tosissaan siltä kuin olisi se saatanan luiston esto autossa, mut heti kun kuivalle tiellä päästään niin johan mennään.. ja kelit kun alkaa lämpenee niin saa taas lennättää kuuseen tuon vaki putsarin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No niin laitoin v-poweria tankkiin ja puolisen pulloa crc:n injectors cleaneria 20litraan :peukku Rupes heti vetämään kunnolla sinne 5000 paremmalle puolelle :)
Eikä bensamittarikaan ole niin nopea kuin ennen ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
No niin laitoin v-poweria tankkiin

Mitäs löpöä sä yleensä käytät? ja yleensäkkin mitä muilla on ollut tuo kulutus/ mitä löpöä olette käyttäneet?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Mitäs löpöä sä yleensä käytät? ja yleensäkkin mitä muilla on ollut tuo kulutus/ mitä löpöä olette käyttäneet?

Itse olen pumpannut tankkiin aakkosaseman ysikasia yleensä.Kerran nesteeltä kulutus nousi n. litran ja kerran ST1, kulutus nousi silloinkin. Ja tässäkin ajomatka ja tyyli sama, pitkää työmatkaa kun ajoin.

Kulutus matkalla ollut 6.9 (parin asteen pakkanen talvirenkailla) - 8.2 (pari astetta plussalla mutta kesärenkaat 19" aluilla). Yleensä vähän reilu 7 litraa matkassa.

Kaupungissa aika tasaista kymppiä on vienyt, ainakin kovemmilla pakkasilla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Mitäs löpöä sä yleensä käytät? ja yleensäkkin mitä muilla on ollut tuo kulutus/ mitä löpöä olette käyttäneet?
98:sia on tullu itelläkin laitettua ja pääasiassa Teboilin pumpuista. Nesteen bensa jostain syystä ei toimi minullakaan niin hyvin ja etenkin tyhjäkäynti muuttuu tärisevämmäksi ja ehkä kulutuskin hieman kasvaa. Suuria eroja kulutuksen suhteen en ole huomannu, mitä oon 95:sta käyttäny, mutta vähän pirteämmältä tuntuu kone 98:lla ja käyntiääni on selkeästi pehmeämmän kuulosempaa kuin 95:lla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
98:sia on tullu itelläkin laitettua ja pääasiassa Teboilin pumpuista. Nesteen bensa jostain syystä ei toimi minullakaan niin hyvin ja etenkin tyhjäkäynti muuttuu tärisevämmäksi ja ehkä kulutuskin hieman kasvaa. Suuria eroja kulutuksen suhteen en ole huomannu, mitä oon 95:sta käyttäny, mutta vähän pirteämmältä tuntuu kone 98:lla ja käyntiääni on selkeästi pehmeämmän kuulosempaa kuin 95:lla.

Pitäisköhän ittekki koittaa muuta kun tota nesteen bensaa, jota kuitenkin saa aina helpoimmista paikoista ja halvemmalla kun täällä abc.

Hyvä kun on tämmönen yleistopic jossa saa vaihtaa puheenaihetta ihan vapaasti :peukku
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ei oo tullu ajeltua Galantilla aikoihin tämmöisissä pakkasasissa ja kiinnitin huomion ilmastoinnin näytön ulkolämpömittariin. Eikö se muka näytä alle -30 asteen pakkaslukemia? Kun muiden mittarien mukaan pakkasta oli -34 astettakin parhaimmillaan, mutta Galantin näyttö napotti vain -30 asteessa. Muistelisin, että olisin tuossa näytössä nähny joskus kovempiakin lukemia, mutta ilmeisesti muistin sitten väärin vai onko jollain oikeeta tietoa asiasta? ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ei oo tullu ajeltua Galantilla aikoihin tämmöisissä pakkasasissa ja kiinnitin huomion ilmastoinnin näytön ulkolämpömittariin. Eikö se muka näytä alle -30 asteen pakkaslukemia? Kun muiden mittarien mukaan pakkasta oli -34 astettakin parhaimmillaan, mutta Galantin näyttö napotti vain -30 asteessa. Muistelisin, että olisin tuossa näytössä nähny joskus kovempiakin lukemia, mutta ilmeisesti muistin sitten väärin vai onko jollain oikeeta tietoa asiasta? ???

Yleisesti ottaen tuo galantin mittari ei ainakaa näytä liian kylmää lämpötilaa mun mielestä. Mitenkä muuten lähti käyntiin noista lämpötiloista?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Yleisesti ottaen tuo galantin mittari ei ainakaa näytä liian kylmää lämpötilaa mun mielestä. Mitenkä muuten lähti käyntiin noista lämpötiloista?
Hyvin se käyntiin lähtee. 34 pakkasta ja roikassa 1,5 tuntia ja siitä se tärähti tulille. Tuossa minun Galantissa on ollu uudesta asti semmoinen ominaisuus, että pistipä 30 asteen pakkasessa roikasta tai kylmiltä käyntiin, niin ensimmäisellä startilla se hörähtää ja toisella starttauksella jää käyntiin ja ohjaustehostin parkuu muutamia sekuntteja. Selkeästi alle 30 asteen pakkasissa jää suoraan käyntiin. Eräs automies tuumi, että tuo ominaisuus, että ensin hörähtää ja sitten käyntiin on itseasiassa hyvä ominaisuus. Tuumi, että ei haittais vaikka hörähtäis useammankin kerran ennen käyntiin lähtöä, niin öljyt ehtii hieman paremmin matkaan kylmässä ennenkuin lähtee kunnolla käyntiin. Tiedä sitten onko sillä merkitystä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juu ei oo ollu onkelmia gallussa tällee talvella, ainoo vaan et maavara tahtoo välillä loppua kesken. Vittumaista väistellä välillä jaapaakkuja tiellä aina ei ees pysty niin kivasti napsahtaa puskimeen....
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Juu ei oo ollu onkelmia gallussa tällee talvella, ainoo vaan et maavara tahtoo välillä loppua kesken. Vittumaista väistellä välillä jaapaakkuja tiellä aina ei ees pysty niin kivasti napsahtaa puskimeen....

Joo kyllä tuossa vakioalustassa on hyvätkin puolensa. En tiedä alkaako olemaan akku tuossa heikossa hapessa kun kovemmilla pakkasilla vähän vaivaisenkuulonen startti. Tuokin tais tehdä sen että hieman lupaa ensin ja siinä vaiheessa ei kuitenkaan kannata päästä avaimesta vaan jatkaa starttausta. Joo kyllä siellä taitaa ohjaustehostin kanssa pitää hieman ääntä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Joo kyllä tuossa vakioalustassa on hyvätkin puolensa. En tiedä alkaako olemaan akku tuossa heikossa hapessa kun kovemmilla pakkasilla vähän vaivaisenkuulonen startti. Tuokin tais tehdä sen että hieman lupaa ensin ja siinä vaiheessa ei kuitenkaan kannata päästä avaimesta vaan jatkaa starttausta. Joo kyllä siellä taitaa ohjaustehostin kanssa pitää hieman ääntä.

Oon kans odotellut et koska akku simahtaa, mutta -20 pakkasella sai webasto pöhötää 30min ja vielä starttas. Pexiltä kun ostin ton niin siinä oli paikallaan toi hyytelöakku ja hyvin toimii (mulla 3-vuotta) edelleen. Niin ja tosta alustasta ni eihän sillä pääse edes talviralleja (vähän sama onkelma kesällä) katsomaan kun ei oo maavaraa kunnolla. Tarvii vissiin ostaa joku kakkosauto...
 
Takaisin
Ylös Bottom